Vis full versjon : Terminkalkulatorne..
Jeg fikk jo // i dag, men har jo hatt mistanke i noen dager, så jeg har sjekket litt rundt på terminkalkulatorene.. Og på de fleste fikk jeg 19 Juli, men på to fikk jeg annen dato.. Den ene viste 16 ende og den andre viste 21.. Og begge de mente at befruktningsdagen var 26 og det vet jeg jo stemmer..
Noen som vet om en som er ganske riktig? :uff:
Gratulerer så mye med :baby: i magen :klapp:
Hvis jeg skal tippe så er 19. juli 40 uker etter siste mens' første dag, mens 21. er 40+2 etter. Jeg har forstått det slik at de som har greie på antall dager et normalt svangerskap normalt varer har funnet ut at det er mer riktig å regne lengden på et svangerskap til 40+2. Jeg tok utgangspunkt i det da jeg skulle finne min termin. Noen kalendere viste 1. juli også... mot 3. juli som jeg forholder meg til. ....men det er klart... jeg har gått over tiden to ganger før og vet at jeg bruker lenger tid enn 40 uker... så derfor var det mest naturlig å velge 40+2 uansett for min del...
Uansett så har jo ikke to dager fra eller til på mensterminen så mye å si så lenge UL-terminen er den helsevesenet forholder seg til etter hvert....
Eller du kan bruke denne http://www.svanger.no/Detailed/631.shtml
:findag:
Neida.. tar det jo ikke så veldig seriøst heller, men grunne til at jeg stusset var at begge (både 19ende og 21 ende) ville ha det til at jeg var 4 + 2 og da stussa jeg litt.. :uff: :p
Tar 19 jeg da.. for det var terminen til CR også, men han kom ikke før 26 da.. :bonk:
Det blir riktig med 4+2 uansett om du regner med 40 eller 40+2.... første dag i siste mens er jo den samme... og hvis jeg ikke har misforstått helt så er det vel den det regnes ut fra :???:
Jeg er 7+0 i dag jeg da :D
Grattis Monstra :) Henger etter deg med 6+6 :latter:
Jepp.. Dahlia, den jeg brukte og fant 19 ende med 4+2 så da holder jeg meg til den jeg.. :klapp: Den er kjempefin..
Grattis begge to!! :D 4+3 her!! :lol:
Yepps :latter: de andre jeg brukte mente jeg var en uke lenger enn jeg er.. når man vet når man har el.. så blir det mer riktig med en kalkulator som tar hensyn til hvor lang sånn fase (alzheimeren har slått til igjen) man har fra el til mens :) :)
Hm.... den kalkulatoren viste 1. juli den... og 7+0...
jaja... jeg går ei uke eller to over uansett... :uff:
Kjenner til den :latter: regner med at tingeling melder sin ankomst tidligst den 13. juli...
jeg hadde termin den 12.2 med jr.. og han er født 1. mars!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.