PDA

Vis full versjon : Er det bare jeg, eller?

Bente83
15-10-2004, 22:36
Synes jeg leser overalt om at det barberes nedentil. :flau: Er jo greit at det ikke er så behagelig med alle de hårene, men jeg synes at det klør noe grønn j*vlig når det begynner å vokse ut igjen! Og da føler ikke jeg meg noe vel i det hele tatt! Stikker gjør det også! Er det bare jeg som har det problemet?? :undrer: Og jeg har prøvd mange forskjellige metoder, både høvel, maskin, krem og napping! Synes det blir like grusomt uansett! Så derfor lar jeg være!:flau:

twg76
15-10-2004, 22:45
Tok litt tid før eg "tok motet" te meg og barberte meg heilt nedentil...va så redd for at d skulle stikke&klø..men så gjorde eg d nå teslutt alikevel..måtte jo prøve,,:flau: Har kun brukt barberhøvel..og har aldri hatt problemer me svie eller kløe...så nå må eg barbera meg! Hehe..men trur at d blir ein vane...samtidig som eg trur d e litt forskjellig..har venninner som har slutta me heilbarbering pga svie&kløe...Håpe at du finne ein metode som passe for deg..:klemme:

Bente83
15-10-2004, 22:46
Synes egentlig det er like greit å la det være jeg:flau:

Ice84
15-10-2004, 23:44
Jeg har ikke hatt noen spesielle problemer med kløe etterpå. Tror jeg hadde det de første gangene, men det virker som kroppen har vent seg til det nå.. Trodde at det skulle være verre siden mange rundt meg sa at de opplevde ubehag når hårene kom tilbake..

mathea
15-10-2004, 23:52
Jeg bruker barberskum når jeg barberer.Etterpå smører jeg med helosan,og jeg klør/svir ikke.Tror kanskje det er slik at jo oftere du barberer,jo mere vant blir huden til det.Den herdes litt etter hvert.

Tvilling
16-10-2004, 00:04
Jeg klødde noe forferdelig de to-tre første gangene. Jeg smører på en parfymefri krem rett etter barberingen, så det hverken svir eller klør på venusberget mitt!!

Syns det er mer renslig å være barbert, jeg!:nikker:

Sambo er VELDIG glad for det!!

Tidl. bruker
16-10-2004, 00:11
jeg har ingen problemer med svie og kløe etter barberingen,, men jeg barberer det med høvel etter at jeg har dusjet, eller i dusjen.. da hindrer man kutt også synes jeg..

men når jeg har barbert meg når jeg ikke har dusjet da synes jeg sjangsen for at det stikker og klør er mye større..

Elise_
16-10-2004, 00:18
Jeg har en skikkelig husmordott, og sambo peker og ler hver gang han ser meg i trusa, der stikker håra ut på alle kanter.

Burde kanskje tatt en klipp i det minste... :flau:

Tidl. bruker
16-10-2004, 01:09
Hadde "storbymus" før. Men nå har "skogsmusa" kommet tilbake. Og den får bare bli der for min del. :dåne:

Tania
16-10-2004, 02:34
Hadde "storbymus" før. Men nå har "skogsmusa" kommet tilbake. Og den får bare bli der for min del. :dåne:
:rofl:

Lille Blink
16-10-2004, 10:47
Jeg kumme aldri tenke meg å være helt "skog" der nede... :nikker: Jeg er og en av dem som føler seg litt mer renslig når alt er vekk (gjør ikke noe om det er noe der altså). Jeg husker første gang jeg barberte meg helt, tror jeg var 15 år eller noe!?! I begynnelsen så klødde og svei det så sinnsykt, men etterhvert ble jeg herdet... Ta en parfymefri krem på etterpå så er det med på å hjelpe... Prøv en gang og du skal se at mannen din blir positivt overrasket:sengekos:

Evah
16-10-2004, 10:47
Jeg bruker barberskum når jeg barberer.Etterpå smører jeg med helosan,og jeg klør/svir ikke.Tror kanskje det er slik at jo oftere du barberer,jo mere vant blir huden til det.Den herdes litt etter hvert.
Ja, viss man barberer oftere, så går kløa over :nikker: . Men det kan også være lurt å droppe barberskum, og bruke bare vann i f.eks dusjen, eller etter dusjen. Det er mye parfyme i, og derfor svie. Og barber alltid med hårene først.
Men uansett om du begynner å barbere eller ikke, så anbefaler jeg deg å barbere før du skal føde. For finner de ut de skal ta det, tørrbarberer de med engangshøvel :urk: . Det gjor de med meg før ks, og har hørt de har gjort det med andre som før vanlig også, pga renslighet og sying viss man rivner.

Tidl. bruker
16-10-2004, 11:04
Bort må det! :nemlig:

Mallory
16-10-2004, 11:16
Jeg klarer heller ikke å ha hår der nede, beholder bare litt.
Jeg klør faktisk mer når det er hår :nikker: Har fjernet det siden jeg var 15 år, og føler meg rett og slett ikke vel når det vokser fritt der nede:niks:

Venga
16-10-2004, 12:28
Barbering må til syns jeg, det kjennes best ut! Men må jo innrømme at det begynner å bli vanskelig å komme til etterhvert som magen vokser... Ser jo ingenting lenger, så det går på gammel vane :hyper:
Men jeg har begynt å bruke babyolje istedet for barberskum til all barbering, og det anbefales! Ingen kutt eller kløe, også slipper man smøring etterpå!

Tidl. bruker
16-10-2004, 12:43
Jeg har babert meg i mange år og synes det er mye mere lekkert ( det mener jo :bryn: også) jeg tar aldri alt , men lar en liten dott/stripe være igjen.(synes man ser for UNG ut når man er glattbabert) Har funnet ut at for å unngå små røde utslett så er det best å ta det i dusjen om kvelden ...så det kan lufte seg hele natten uten plagg som ligger tett på =truser. Bruker mest intimsåpe som skum jeg .
Har alltid sett på det som mere rensligt å ta vekk den værste skogen jeg :nikker:

Tidl. bruker
16-10-2004, 17:31
Jeg synes faktisk det er bedre med litt lange hår der nede enn når de små stikkete hårene kommer opp, usj! Mannen har ikke noe i mot at jeg er hårete heller, så da er det jo greit.. men jeg tar meg en barbering der nede en gang i blant, og i bikinisesongen!

Tonemor
16-10-2004, 18:08
Ja, bort må det. Synes det ser fælt ut med en hel urskog der nede.
Pleier ikke alltid ta alt, men gjør det av og til da :bryn: elsker "barbert marsvin" som han sier....:knegg:

Marja
17-10-2004, 13:38
Hvis man er plaget med kløe, røde prikker, kan man jo prøve å gå til en hudpleiesalong. Der vokser de, og hudpleierne er proffesjonelle... Passer kanskje ikke for de mest sjenerte, men du slipper problemet med røde prikker, + hårveksten minsker etterhvert.

Tidl. bruker
17-10-2004, 14:59
Hvis man er plaget med kløe, røde prikker, kan man jo prøve å gå til en hudpleiesalong. Der vokser de, og hudpleierne er proffesjonelle... Passer kanskje ikke for de mest sjenerte, men du slipper problemet med røde prikker, + hårveksten minsker etterhvert.har ett inttrykk at de bare tar bikinilinjen der jeg.. :undrer: egentlig så skulle man ha brukt laser for det skal visst fjerne alt.. men det koster jo litt tror jeg..

Marja
17-10-2004, 18:52
Om du ønsker å ta alt, kalles det "brasilian", og det blir flere og flere av salongene som tilbyr det. -Men det er de færreste som har det i prislista si... -Om du skjønner... :flau:

(Har en kusine som driver hudpleiesalong, såvidt jeg vet var hun den første til å annonsere for brasilian. Men som sagt,-de fleste tilbyr det, etterspørselen øker jo også..)

Shadine
17-10-2004, 19:05
Her barberes det...
Men jeg bruker høvel og asan såpe, tåler ikke barberskum...
Men nå som jeg ikke rekker frem lenger er det mannen sin jobb:flau:
Tror ikke han har noe i mot det:skratte:

Dronninga
17-10-2004, 20:10
Jeg har heller ikke kastet meg på barberings-bølgen....Jeg har ikke nå sinnsykt mye hårvekst (ikke bikinilinje), så det kan hende at det er derfor jeg ikke har gitt meg over...
Har jo selvfølgelig prøvd, men kløen tok bort barberingslysten fra meg....voks er det baaaaare å glemme....

Men jeg må innrømme at "brazilian" er stilig...Full barbering blir litt for barnlig for meg....ønsker da ikke å se ut som en 8-åring igjen...

Blundine
17-10-2004, 22:21
Jeg lar det være igjen en liten landingstripe, ellers føler jeg det blir for barnslig! Og så har jeg zinksalve eller aloevera gel på etterpå, da klør det ikke:)

Men jeg har en føflekk strategisk plassert der høvelen raser som jeg snart har skrapa vekk, skal få legen til å fjerne den tror jeg, blir morsomere å barbere seg uten å være redd man har laga hull på føflekken liksom.
Skal bli morsomt å be legen fjerne den jah:fnis:

ida75
17-10-2004, 22:30
jeg har ikke problemer med sårhet ol

men har barbert meg i 14 år (sikkert derfor jeg ikke er plaget):undrer:

karbonader
18-10-2004, 23:47
Jeg synes faktisk det er bedre med litt lange hår der nede enn når de små stikkete hårene kommer opp, usj! Mannen har ikke noe i mot at jeg er hårete heller, så da er det jo greit.. men jeg tar meg en barbering der nede en gang i blant, og i bikinisesongen!
Bare det ikke blir formye da.....:hehey:..

Tuddelu
19-10-2004, 00:04
Hadde "storbymus" før. Men nå har "skogsmusa" kommet tilbake. Og den får bare bli der for min del. :dåne: :Pekele: :rofl: :knegg: :latter:

Momobamsen
19-10-2004, 11:26
Oi! Ser ut til at mange barberer, og har inntrykk av at dere tar alt. Må ikke det da gjøres hver dag da? Jeg tar bare litt, mest av latskap, og fordi det er'kke så fint med røde prikker etterpå. :flau: