PDA

Vis full versjon : kvalme-knep på PULS/NRK..

charlie
12-11-2002, 11:38
På PULS i går snakket de om et knep mot kvalme - akupressur mot et punkt på underarmen. (to fingerbredder fra åndleddet, og midt på - mellom senene).

har noen prøvd det? de snakket om at man skulle holde 20-30 min. - eller er det noe jeg har misforstått?

jeg ble sliten i armen etter noen få minutter, så dette hørtes jo tungvint ut (da kan jeg jo like gjerne gå å legge meg en halvtime, liksom...)

:spy:

hilsen charlie, termin 23.06.2003

Dana
12-11-2002, 11:46
Jeg tror vist, at det er et armbånd, man kan køpe. Norske sømænd har brugt dette knep gennom hundrede av år, for netopp at undgå kvalme på sjøen.
I dag har jeg (for første gang i to og en halv måned) ikke haft kvalme :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:
7-9-13
Jeg er trods alt også i 14. uke

Gina
12-11-2002, 12:58
...

Gyda
17-11-2002, 02:45
For en halv time siden!

Da ble kvalmen så ille at jeg ble desperat... Og rotet rundt i en skuff; og der fant jeg en stor treperle som jeg tredde på en taustump.
Og istedenfor å klemme selv, så legger jeg hånda på bordet og ruller over treperlen! Funker som fy!!

Kan absolutt anbefales!

Gyda 5+1

Savanna
17-11-2002, 13:07
Du får kjøpt slike bånd på helsekosten hvertfall, som gir skikkelig press på disse punktene... De heter Seaband...når jeg kjøpte det for etpar ås siden.....
Kostet 149,- og hjalp meg veldig, dessuten kan disse også brukes senere ved reiser og diverse....