PDA

Vis full versjon : Har vært til ny ultralyd

Tvillingmamma
12-11-2002, 14:22
Og har nå nye mål på våre 2 små mirakler, uke 27

Tvilling 1:

BPD Et usikkert hodemål på 72
MAD Ganske sikkert magemål på 70

Tvilling 2:

BPD Sikkert hodemål på 72
MAD Sikkert magemål på 75

Altså har tvilling 2 igjen vokst seg litt større.
Fikk også igjen bekreftet at tvilling 1 er 99% sikkert ei jente, men fremdeles usikkert om tvilling 2 er en gutt - legen sier at han ser noe mer mellom bena på tvilling 2, men kan liksom ikke se noe orntli. Så vi får bare vente å se, spennende er det ihvertfall :)
Ellers var alt kjempefint. Faktisk er TV 2 større en gjenomsnittet for enlinger, og TV1 er akkurat midt på treet, ikke rart magen min er stooor :klapp:

Vel, det var en oppdatering fra meg :-)

kristina
12-11-2002, 15:00
å se tvillingene på UL. Fint å se at de to vokser som de skal, og skjønner jo at vi som venter tvillinger har STOORE mager i vente.

Jeg er jo litt nybegynner, og lurer litt på hvodan disse hodemålene og magemålene leses. Kan noen forklare meg det?

Tvillingmamma
12-11-2002, 15:11
Ja, du har mye å glede deg til fremover med tvillinger i magen det er helt sikkert :)

Hode, mage, og ofte lårben blir målt på utvendig ultralyd, det er rutine å måle dette etter 18. svangerskapsuke på sykehuset.

Lykke til videre !

Beate
12-11-2002, 15:22
Så fine tall da, tvillingmamma:)

Hos meg er det tvilling EN (gutten) som ligger godt over gjennomsnittet, mens jenta (TV2) ligger helt på normalen.

Men FY som magen vokser og sprenger nå om dagene. Sover ikke i det hele tatt jeg...:(

Kos å følge med på hverandre altså:)

Beate 22+5

Aud
13-11-2002, 16:11
Fine tall, tvillingmamma!
Det ser jo ut for at de har det bra og utvikler seg fint,- ingenting er vel bedre enn det!!
Selv teller jeg ned til UL, 5 dager nå, så får jeg også vite kjønn, med mindre ungene nekter, da..
Lykke til videre!
Aud:baby: :baby: 16+7