PDA

Vis full versjon : Plager under tvillingsvangerskap

kristina
12-11-2002, 15:06
Jeg sitter her på jobb og er så kvalm så kvalm. Løper til tider ut på do og har det ikke spesielt godt. Jeg har to barn fra før, men denne gangen er kvalmen mye verre.

Ellers har jeg ikke spesielt mange plager ennå, men så er jeg jo bare 10 uker på vei.

Hva med dere andre - har dere mange "plager" om dagen? Og for dere som har fått barn før, - er dette svangerskapet mye tyngre og med flere plager?

Tvillingmamma
12-11-2002, 15:25
Hei

Det sies jo at tvillingsvangerskap ofte medfører dobbelt så mye plager som ellers , både med kvalme og andre komplikasjoner. Jeg har - bank i bordet - hatt null plager gjennom dette ene svangerskapet med tvillinger, men har nå begynt å få litt problemer med bekkenet . Men ellers så er nok dette like individuelt som alt annet.

Håper du blir bedre, og hvis ikke så får du sykemelde deg !

God bedring :)

Beate
12-11-2002, 15:29
Jeg har vært så heldig å sluppet helt unna kvalme i dette tvillingsvangerskapet. ALLE legene sier at jeg er et unikt unntak og at jeg har vært kjempeheldig:)

De plagene jeg har, er at magen vokser så sinnsykt fort at det gjør riktig VONDT i lengre perioder....Nå har jeg ikke sovet på 2 døgn omtrent pga disse smertene. Dessuten har jeg ganske lenge hatt litt problemer etter måltider, fordi jenta ligger å presser rett under magesekken min...

I uke 15 ble det konstantert kraftig bekkenløsning, så jeg sliter endel med skikkelige rivninger i bekkenet/korsryggen.

Men ellers så ligger jeg 100% og har det ganske så bra:):)

Beate, 22+5

Aud
13-11-2002, 16:07
Jeg har også vært mye mer plaget av kvalme i dette svangerskapet enn ved det forrige. Men nå har det (bank i bordet) gitt seg ;)
Ellers har jeg hatt endel blødninger, men det hadde jeg i forrige svangerskap også, faktisk blødde jeg mye mer da jeg gikk med førstemann i fht nå.
Foreløpig er det hele "minuslista",- så jeg må da si det går riktig så bra, og formen er fin!!
Aud :baby: :baby: 16+7

lotus
13-11-2002, 16:31
Var ikke plaget i det hele tatt, før tyngden gjorde seg gjeldende på slutten. Var også ett av disse plagsomme unntakene som ikke var kvalm (og trodde derfor det skulle gå riktig galt..), men nå er jeg kjempeglad for det!

Det var bare den siste mnd som var ordentlig plagsom med masse vann i kroppen...

lotus og tvillingene, født sept. 02

karlista
13-11-2002, 17:40
Hei.

Jeg har også to svangerskap bak meg å sammenlikne med.
Jeg har vært uforskammet frisk i dette tvillingsvangerskapet mitt,hvis vi da tenker på vanlige svangerskaps-relaterte plager.

Men, til gjengjeld så har jeg vært igjennom en del andre ting da, som f.eks. blindtarmsbetendelse som resulterte i operasjon i uke 17, kraftig betendelse i en fot, etter en skade osv osv.

Idet "store og det hele" har det gått kjempe fint.

Begynner å kjenne at tyngdekraften gjør seg gjeldene nå, er jo tross alt 33+7 i dag så det skulle vel bare mangle.

Hilsen Karlista 33+7

:storeb: :stores: og to i magen :baby: :baby:

lazylionezze
18-11-2002, 16:13
Dette er første gang jeg er gravid, men jeg må si det er mye verre enn jeg hadde forestilt meg, og jeg har aldri akkurat gledet meg til å være gravid. Jeg er kvalm nesten konstant. Det blir litt bedre av å spise antihistaminer (phenergan) som jeg må spise mot svangerskapskløe, men de blir jeg også veldig trøtt og tørr i munnen av. Ellers har jeg et fryktelig humør :sint: :leiseg: :grrr: :happycry: Bekkenplagene er også på vei inn i tillegg til at jeg har en del hodepine. Var det noe mer da? Huff - jeg har 25 uker igjen.....

Lionesse