Vis full versjon : Nysing....
Hei
Det har hendt ett par ganger når jeg nyser at jeg får "kramper" i magen. Ikke så langt nede som livmora... Ikke noe kraftig, bare kjenner at det strammer litt... Bare litt bekymret. Andre som har det likt??
Er det kanskje bare tilfeldig, eller at det er vanlig alltid, bare at jeg kjenner ekstra godt etter nå???
Sånn har jeg hatt det i nesten hele svangerskapet. Må liksom "krøke" meg sammen litt for at ikke krampene skal bli for ille. Antar det skjer fordi muskler og leddbånd etc. er i forandring. Farlig er det neppe...:nikker:
solsikka
19-10-2004, 15:06
Eg veit ikkje om eg får kramper akkurat, men eg synes det er ubehageleg å nyse no. Det er det same med hosting. Eg tar eit godt tak rundt magen før eg nys/hoster og held magen på ein måte meir i ro. Akkurat som når eg køyre på humpete veg... Merklig greier...
Gulltopp
19-10-2004, 15:18
Jeg er dønn forkjøla og kjenner akkurat det samme hver gang det unslipper et kraftnys..... Tror ikke det er farlig da.
Dronninga
19-10-2004, 15:21
Jeg nyser så ofte og jeg...og mange ganger etter hverandre...Søstra mi var akkurat likedan under sine svangerskap, så...men vondt gjør det...river litt neders i magen...ble værst i uke 9-10 tror jeg!...og værre skal det vel bli...
Tror det er nokså vanlig å kjenne det når man nyser og er gravid:nikker:
Jeg krøker meg liksom litt sammen for å slippe det, når jeg nyser.
Jeg også nyser masse og ganske så kraftig!!!
Kommer gjerne en tirade på en 4-5 nyser når jeg først setter igang.
Kjennes ut som hele magen er i action når det står på, og krøker meg for
å dempe de verste utslagene.
Er vel et svangerskapstegn dette også :nikker:
Jeg har allergi, og nyser stort sett i ett sett (tar ikke med. i sv.sk). Jeg får også vondt når jeg nyser, men synes å huske fra forrige sv.skap at det går over. Kan iallefall ikke huske at det gjorde vondt...
Godt tips er å holde på magen, og krøke seg litt sammen når en nyser. Da er det ikke så ille...
Ja, det er vanlig at det gjør vondt i magen når en nyser og er gravid :snill:
til tider gjør det forferdelig vondt også :(
Ja, dette er nok helt normalt, men ikke noe behageligere av den grunn. :urk:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.