PDA

Vis full versjon : Svangerskapspenger?

Bluelady
12-11-2002, 15:40
Er det noen her som går på svangerskapspenger?
Jeg sendte inn dette sjemaet for omplassering/tilrettelegging til trygdekontoret for 2 og 1/2 uke siden. Får jeg svar om det er innvilget eller sender de meg bare penger. De kan jo ikke overprøve noe så det er jo ikke rare saken å fatte noe vedtak på.
Hvor lange tok det eventuelt før dere fikk beskjed om at det var innvilget? Jeg har mast så mye på disse udugelige personene på trygdekontoret her at jeg kvier meg for å ringe dit igjen, men skulle gjerne hatt et svar snart...

Selini
16-11-2002, 21:37
Keg fikk dette når jeg gikk med CR.. og da ringte jeg og maste på dem jeg.. Det tok ganske lang tid før jeg fikk pengene mine husker jeg, men da var også dette helt nytt så jeg måtte gi opplæring til trygdekontoret via informasjonen jeg hadde funnet på nettet:bonk:

Ring og hør du.. Det lønner seg alltid!!:uff:

sylvi
17-11-2002, 22:45
Jeg får svangerskapspenger, og da tok det litt tid før jeg fikk vedtak fra Trygdekontoret.
Jeg måtte i likhet med Bluelady ringe en del ganger for å mase litt.

Trygdekontoret skulle sende skjemaet for omplassering til min arbeidsgiver for å innhente opplysninger om hvor mye jeg tjener.
Dette skjemaet sendte de imidlertid feil (jeg jobber i trondheim kommune, og ingen vet hvor skjemaet er kommet....stor organisasjon...)
De fikk nå likevel innhentet opplysningene slik at jeg fikk pengene jeg skulle ha, men det tok litt lenger tid enn det skulle ...

Jeg ville ha ringt og undersøkt hvordan saken ligger an.

Bluelady
18-11-2002, 14:23
Jeg har ringt, men han som er min saksbehandler var ikke tilstede i dag og ingen andre kunne hjelpe meg. Det er jo ikke så enkelt da når det er jeg som må fortelle trygdekontoret om hva og hvordan svangerskapspenger virker og ikke omvendt. Er det noe rart at mange som har rett på det går glipp av det sier jeg....