PDA

Vis full versjon : I natt var jeg jordmor!

tevanga
18-08-2002, 18:03
Nå ble dere redde nå!! :lol:

Neida det var ikke så dramatisk. Jeg drømte at jeg tok i mot et barn i natt. Det var ikke mitt eget, men det var en gammel klassevenninne som jeg ikke har sett på 20 år som fødte. Hun fikk barn nr. 3 i drømmen.
Det var så merkelig. Alt gikk så fort. Jeg så bare åpningen ble større og større og plutselig var hodet ute. Jeg ordnet med navlestrengen og morkaken og tørket babyen som om jeg aldri skulle gjort noe annet i hele mitt liv. Vanligvis drømmer jeg mye og i forrige svangerskap hadde jeg noen voldsomme livaktige drømmer. Denne gangen har jeg drømt veldig lite, men denne var veldig realistisk.
Forbereder jeg meg på en rask fødsel med pappa`n som jordmor kanskje. Nei det håper jeg endelig ikke.

Ellers er det en varm søndag. Eldstemann sover og mannen mekker på bil. Det er for varmt for meg. Jeg orker ikke å være ute. Klarer ikke å gå så langt heller pga. bekkensmerter, så jeg tar det med ro inne. Er ferdg med sykehusbagen, babykurven og alle klærne er vasket og lagt i kommoden så nå kan egentlig babyen komme snart. Men jeg håper jo jeg får noen kosedager alene med storebror før babyen kommer så et par uker til kan den jo være i magen.

Håper alle får en fin søndag.

:klem: fra Tevanga T-19

Mormona
18-08-2002, 18:43
Hei, Tevanga :)

Ja, det er mye rart en skal drømme nå som en går gravid....det å leke jordmor har jeg ennå til gode :latter: :latter:

Jeg håper ikke for din del at drømmen hinter til en superrask fødsel med mannen som jordmor...dere får prøve å rekke frem til kvinneklinikken i Porsgrunn i alle fall ;)

Her hjemme er alt stille og rolig....lille snuppen koser seg med hikking og romstering rundt der inne...så langt hun har plass i alle fall....virker på meg som om hun har kommet seg litt lengre ned i bekkenet for plutselig kan jeg, i tillegg til å puste lettere, også ligge på ryggen for første gang på måneder uten å bli kvalm og svimmel :klapp: :klapp:

Jeg holder meg som deg mest inne i dag....leker meg med den nye vaskemaskinen min + at jeg prøver å pakke bagen ferdig....fant ut at det var på tide nå å bli ferdig. Problemet er jo at jeg bruker endel av de klærne jeg skal ha med meg på sykehuset. Har jo ingenting annet som passer......i alle fall ikke på buksesiden :???:

Får se hva jeg finner ut etter hvert ;)

Ha en fin dag....drikk masse og spis ananas

klem fra Mormona T-14

Wanja
19-08-2002, 01:08
Tevanga:)

Hehe...litt komiskt at man er så "drømmende" når man er gravid...har oxo drømt en hel masse! Bl.a da jeg hadde den kvalmoerioden..fikk jeg til råd å spise kjeks...drømte neste natt at jeg var på butikken å handlet kjeks...og handlevogna var stappfull:D :D
Mye rart...og oxo mye uten mening...men artig å vokne opp å mimre litt over drømmen da;)
Hørtes ut som du klart deg bra som jordmor:D
Har enda 5 uker igjen...men får litt småpanikk i flekkene av å tenke på at snart braker det løs..er førstegangsfødende.
Men vi gleder oss selfølgelig villt til lillegutten er her:klapp: :klapp: Tar det også nokså rolig...men pjusker litt med pakking...skal flytte i nytt hus snart.
Plages også med bekkenet..men klager ikke:p (bare til sambo)!!

Wanja35+0:findag: