Vis full versjon : bortskjemt katt+ny baby=sant??
hei alle sammen!
vi har en katt som er liksombabyen her i huset - sier seg selv at han er en smule sær og bortskjemt..... ( men han er rolig og snill).
må si at jeg lurer litt på hvordan han vil reagere når lillebebiss kommer hjem fra sykehuset. er redd for at han skal bli sjalu og skade babyen.
er det noen som har erfaringer & tips?
Emm :uff:
Har ikke katt selv, men en venninne av meg som fikk en liten baby for 6 mnd siden hadde en veeelid borskjemt katt fra før. Hun var veldig skeptisk, men det har gått kjempebra!:klapp:
Katten bryr seg nesten ikke om babyen, unngår den nærmest. .....Men saken er at nå som babyen er blitt 6 mnd., synes hun det er kjempegøy å dra katten i halen! ....så katten prøver bare, om enda mer, å holde seg borte fra babyen:)
Lykke til!
IzziCreo
18-08-2002, 19:46
Hei, Emm
vi har to guttepuser som er barna her i huset - og gjett om de er bortskjemte... ;) Vi er, som dere, veldig spente på hvordan dette skal gå, men vi tror det kommer til å gå bra. Det som er viktig er å involvere dem mye - la dem få utforske, lukte på og ikke skyve dem vekk. Vi kommer også til å unngå å forandre mye av rutinene deres. Det som er viktig er at ikke de kommer til å føle seg tilsidesatt.
Siden guttene sover i vår seng om natten så skal vi prøve å få babyen til å sove på eget rom. Går ikke det så flytter også babyen inn til oss :) Egentlig så ønsker jeg at babyen og jeg ordner for oss selv på babyens rom om natten - så vi krysser fingrene for at det går. :)
I tillegg kommer vi til å anskaffe oss kattenett til sengen til babyen. Ikke fordi vi tror at guttene kommer til å hoppe oppi, men det er rett og slett for å være på den sikre siden - better safe than sorry :)
Gleder meg, jeg, til at guttene skal få en liten bror eller søster :)
Lykke til :)
Klem Suzie Q 24+6
Vi lurte også på hvordan katten ville reagere på småfolk i huset. Må si at vi har ei stor jente som gjør sitt for og kooooose(plage) katta.
Så vi prøvde og holde katta unna ungen, men hun skyr og komme nær han så det er ingen problem. Katta vil ikke engang gå på leketeppet hans på gulvet.
Kn til nød sitte på det andre fanget for og få littegranne kos.
Så jeg ville vært litt obs i begynnelsen, men det går helst greit.
Pusen vår er veeeeldig bortskjemt og mammas jente( litt patetisk men sant) og vi var livredde på hvordan hun ville takle en baby i huset.
Det gikk fint fra første stund, jeg ammet med pus ved siden av på fanget første dagen hjemme. Gråt og leven bryr hun seg ikke om. Hos oss er det nå sønnen i huset som er sjalu når pus får sitte på fanget! DA kommer han som et lyn og skal også ha kos.
Må nok innrømme at det har blitt mindre fokus på pusen etter vi fikk barn, men hun er like snill og god! Gutten vår har fått et veldig avslappet og fint forhold til dyr, som er godt å ta med seg videre. Det er flott åfå vokse opp med dyr !!:klapp:
Lykke til ! Det går sikkert kjempebra :D
Klem fra susse og lillebass 22 uker idag !
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.