PDA

Vis full versjon : Hvordan finne ut?

Tidligere bruker
13-11-2002, 10:18
...Om man er gravid med tvillinger?

Jeg har en liten ide om at jeg kan ha 2 inne i magen min jeg.
Forrige mandag kjente jeg liv nede på venstre side av livmora. Nederst på magen asså.

I går kom det nesten som noen spark langt oppe, nær ribbeina!!

Jeg har stor mage til å være 14+4, og den er rund og stor.

Har ikke UL før om 1 mnd, og syns det er lenge og vente på å komme dit å få vite.

Hvordan fikk dere vite at dere hadde 2 i magen?

Hilsen en undrende DL 14+4

kristina
13-11-2002, 11:37
Jeg fikk beskjeden da jeg var bare 8 uker. Skulle ha en ekstra UL pga en MA for noen år siden. Da fikk jeg altså beskjeden om at det befant seg to små nurk der inne. Kom som et sjokk kan man godt si.

Ellers er jo sjansen for å få tvillinger større dersom det er tvillinger i nærmeste familie. Min farmor var tvilling + 2 tvillingpar på min mors side. Selvfølgelig er jo også sjansen større hvis man får hormonbehandling eller kunstig befruktning.

Jeg har to barn fra før, og føler meg bare litt anderledes denne gangen. Jeg er enormt kvalm og trøtt, dvs. jeg kaster opp flere ganger om dagen og kan sove døgnet rundt. Så ille hadde jeg det ikke i de to andre svangerskapene. Magen er også enormt oppblåst, og noe fremtredende allerede nå i uke 10.

Lykke til!

Beate
13-11-2002, 13:33
Vi har jo vært til ul hver uke siden uke 5, og det var i uke 7 de kunne se to små bankende hjerter:)

Beate, 22+6

Tvillingmamma
13-11-2002, 15:15
...kan også antyde om det er tvillinger du bærer på, for da er hcg-verdiene mye større.
At magen er stor og at du kjenner spark forskjellige steder trenger ikke bety noen ting for babyen snur seg ofte den første tiden, og mange har stoor mage uansett:)

Sjansen for flerlinger øker også med alderen, spesielt etter 35 år, da løsner gjerne flere egg ved eggløsning.

Du kan uansett bestille privat ultralyd for å bekrefte/avkrefte dette.

Ulidelig spennede er det jo, og hold oss oppdatert a ;)

Aud
13-11-2002, 16:01
Så gøy!!:D
Så vidt jeg har fått med meg, er dette ditt 4. svangerskap, så sjansene for at du har passert 30 er vel ganske store?..
Og da øker tvillinghyppigheten, som kjent.. Jeg fikk også vite det på tidlig UL i uke 7, pga blødninger. Trodde ikke legen ville finne noenting, jeg, men der var det to!!
Bestill en privat Ul, da vel! Eller vent til den ordinære.. Hold oss oppdatert og lykke til!!
Aud :baby: :baby: 16+7

lazylionezze
18-11-2002, 16:29
Jeg ble sendt til UL på grunn av blødninger. Hadde en liten mistanke på forhånd fordi hcg-nivået var skyhøyt, graviditetsstreken kom dagen før forventet mens og legen mente jeg hadde stor livmor allerede på første undersøkelse.

lazylionezze
18-11-2002, 16:30
Jeg har ingen tvillinger i slekta, er under 30 og det er mitt første svangerskap, så ingenting annet skulle tyde på tvillinger, men det er det altså.

Lionesse

Linda1
19-11-2002, 03:05
Vi fikk vite det da vi var på ul veldig tidlig pga blødning. Men vi hadde jo også satt inn 2 egg med prøverør, så vi visste jo muligheten var der.

Hadde også et ganske høyt hcg nivå.

(24+5)

Tidligere bruker
20-11-2002, 11:18
Hei, og takk for svar damer!

Jeg har fått time til UL neste fredag. Var hos JM i forrige uke, men hun hørte bare en hjertelyd da. Men den duppleren hun hadde var dårlig, for det var bare så vidt hun fant den hun fant!

Så jeg får se det aqn til UL neste uke!

Blir spennende å se.

Og Aud: Dette er mitt 5. svangerskap, og jeg fylte 30 år i sept. Det er tvillinger i familien!

:klem:
DL 15+5