PDA

Vis full versjon : Trening og mosjon

Gitte
13-11-2002, 12:59
Er det flere enn meg som føler for å trene ? Jeg er vant til å trene enten aerobic eller jogging i skogen omtrent 3 ganger i uka. Noen ganger er jeg innom treningsstudioet også. I tillegg er jeg glad i å gå turer, så jeg går gjerne hjem fra jobb innimellom, en tur på ca 45 min. Jeg føler meg mer sliten og trøtt enn før, så motivasjonen er jo ikke helt på topp. Men - jeg har ikke lyst til å kutte ut treninga selv om jeg er sliten. Da får jeg heller hvile mer :sover:
Etter at jeg ble gravid er det ikke så behagelig å hoppe opp og ned kan man si ;) Puppene er ømme som bare det, og all verdens sports-bh og polstring holder ikke... Jeg prøvde meg på aerobic, og det gikk greit nok, men puppene protesterte litt. I dag har jeg tenkt meg på svømming, det må jo bare være veldig mye bedre for ømme meg.
Så har jeg tenkt litt på å fortsette med treningsstudio, type trene med vekter. Men jeg føler meg så usikker på hvor hardt man kan ta i. Er det noen som har erfaring med det ?
Hva tenker dere om trening ?

Gitte 5+5 i dag ! :D

moren
13-11-2002, 13:06
Hei! Du skal bare trene vekter det er ikke farlig. Da jeg gikk gravid med min sønn på 10 trente jeg 3,4 ganger i uka .
Fotball er jo da min store lidenskap og jeg spillte til jeg var 7 mnd på vei. Nå er det dårlig med trening har røke korsbondet så jeg venter på opperasjon:( men prøver å gå litt de sier joat trening er sundt og godt når man er gravid og at man får en lettere fødsel:klapp:

:findag: klem fra moren.

Dahlia
13-11-2002, 13:10
Jeg sykler hjemme, men merker at formen ikke er noe å skryte av om dagen, men prøver å trene litt allikevel :) Men når det gjør vondt i underlivet.. så slutter jeg for den dagen..

Svømming skal være superbra og om du har en hall tilgjengelig så er det absolutt å anbefale..

Tror vi skal lytte til kroppen vår og ellers gjøre det vi har lyst til..

På treningsstudioer er det sikkert noen som jobber der som vet en masse om slikt :)

:findag:

Linejenta
13-11-2002, 13:33
Det du nevner at du skal trene høres veldig bra ut.. Det er bare å fortsette å lytte til kroppen. Ang ømme pupper: Jeg kan berolige deg med at det etter en del uker nå mest sannsynlig vil gå over. Jeg går i min 12 uke nå og er mye bedre. Så det er ikke sikkert du behøver å slutte helt med aerobic.

Selv har jeg også pleid å trene aerobic og step og er spesielt glad i step. Men step har jeg kuttet helt ut pga all hoppinga, det føles ubehagelig, men aerobic føles greit ennå..

Ellers har jeg begynt i svømmehallen med vanlig svømming, og en gang i uken går jeg på vanntrening for gravide( det begynte jeg med denne uken). Begge disse treningsformene føler jeg er supre. Virkelig å anbefale..

Klem fra

Gyda
13-11-2002, 15:00
Har hatt planer om det lenge; men nå tror jeg det er på sin plass.... Må jo starte forsiktig, men jeg tror absolutt at ryggen min har godt av litt trening fremover.

MissesX
13-11-2002, 15:43
Tror det er greit å trene så mye man omtrent orker så lenge kroppen går med på det1 Men å slite seg helt ut er nok ikke helt å annbefale!

Selv kommer jeg til å spasere meg en tur så ofte som mulig også har jeg lyst å melde meg på gravidsvømming etterhvert!

Enig i det der med puppene og hopping og slikt, men hoppe skal man ikke uansett!! Desutten gjør det jo drittvondt!!

Forige svangerskap trente jeg gravid aerobic. Det var veldig alright! Men måtte desverre slutte etter noen ganger pga. bekkenet og begynende svangerskapsforgiftning!

Lykek til med trening i alle fall:D

MissesX
13-11-2002, 15:43
Tror det er greit å trene så mye man omtrent orker så lenge kroppen går med på det1 Men å slite seg helt ut er nok ikke helt å annbefale!

Selv kommer jeg til å spasere meg en tur så ofte som mulig også har jeg lyst å melde meg på gravidsvømming etterhvert!

Enig i det der med puppene og hopping og slikt, men hoppe skal man ikke uansett!! Desutten gjør det jo drittvondt!!

Forige svangerskap trente jeg gravid aerobic. Det var veldig alright! Men måtte desverre slutte etter noen ganger pga. bekkenet og begynende svangerskapsforgiftning!

Lykek til med trening i alle fall:D

MissesX
13-11-2002, 15:45
Ups dobbelt opp :p Prøvde å slette den ene men det gikk ikke :???:

(ingenting går vist med denne møkka pcen:sint: )

Mamemi
13-11-2002, 22:00
Tren i vei, det er ingenting i veien for det, bare du passer på å hente deg inn igjen, huske at kroppen din trenger litt mere hvile nå og spise godt og sunt mellom øktene. Som de andre sier: Det er mange som velger å trappe ned hopping og høy belastning, men samtidig vet jeg om flere treningsdamer som holder koken så lenge formen tilsier det. Tror det bare er sunt, jeg! :D

Gitte
14-11-2002, 15:15
Jeg var på svømming i går, du verden så deilig det var ! Jeg vil virkelig anbefale dere som liker å svømme å ta en tur i bassenget. Jeg la ut på langtur, fast bestemt på å svømme en halv time. Faktisk klarte jeg 1000 meter uten problemer, ble litt sliten i underarmene og generelt litt kake i kroppen. Etterpå var jeg varm og god i kroppen, og etterhvert fryktelig sulten. Etter middag var det ikke mye igjen av meg, jeg holdt på å sovne på sofaen kl. 20.30. I natt har jeg sovet fra 22 til 7.30, og jeg var trøtt da jeg sto opp... Men - det var så deilig å være i aktivitet, at jeg er fast bestemt på å gjøre dette en gang i uka framover så lenge jeg kan klare det. Får heller redusere lengden etterhvert hvis det blir nødvendig.

Plaskende hilsen Gitte 5+6 !

Qlio
14-11-2002, 18:42
Åhhh, nå fikk jeg lyst til å begynne og svømme igjen!
Det er lenge siden sist jeg var i basseng og kosa meg.

Sist var med min stedatter som da var 4 år,
og da ble det mere lek enn svømming husker jeg!!!