Vis full versjon : Akukpunktur
Bergrosa
13-11-2002, 14:54
Mens jeg ennå er i støtet her.......
Jeg fant en akkupunktør i nærheten likevel, jeg..... Siden min faste dame er i Inda, satt jeg jo her m kvalmen min og ikke hjalp tabletter eller noe. Men i dag ringte jeg til han mannen, og fikk time 14.30. Er sykemeldt igjen en stund, prøvde jobb i går men det var jo nyttesløst. Så jeg håper han kan hjelpe meg....... HAn sa at de fleste reagerte positivt på dette, men selvfølgelig var det noen det ikke virket på. blir spennede å se. Skal snart ut å lufte meg sammen m ei venninne, det gjør godt å komme ut litt.
Håper dette gjør susen, for jeg vil ikke gå å være kvalm! får ikke gjort noe, og det jo " snart" jul...... Hadde planlagt baking m junior og diverse kos i førjulstiden...... Og det vil jeg gjøre!!!!!!!!! Mest for min del, jeg er håpløs når det gjelder julen.........:blush:
:findag:
Heisann :)
Lurt å prøve!!
Det skal virke på 9 av 10, så sjansen er god.. Skal selv tilbake til akupunktøren min på fredag.. og tar en ny forebyggende.. nå har små kvalmebølger startet, selv om det ikke er hele tiden (heldigvis)
men regner med at akumannen min redder meg fra noe mer enn dette :)
Krysser fingrene for deg Bergrosa..
Kvalmen er det verste synes jeg, men heldigvis har jeg ikke fått den enda.. :D "bankIbordet"
Fortell oss hvordan det går da.. ;)
Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne få akupunktur før jeg var 3 mnd på vei. Så da må jeg vell vente i 2 mnd til...
Viwi: Jeg tror det kommer an på hva slags behandling du skal ha? Det er mange akupunktører som tar i mot nygravide for eksempel til kvalmebehandling eller for å styrke livmorens evne til å holde på egget mm. Men dersom man går dit for noe annet, er det ikke sikkert de vil "rote med" energipunktene dine når du er nygravid.
Lykke til, Bergrosa, det blir spennende å høre hvordan det går! Var selv veldig plaget med kvalme forrige gang, men merker ikke mye til den ennå. *banker frenetisk i bordet*
Virker det eller?? Jeg er så spent, for hvis kvalmen blir verre, så¨tror jeg jammen jeg skal høre med den tidligere akupunktøren min om ikke hun kan hjelpe meg!
Viwi :) :)
Jeg går til akupunktur en gang i uke pga senskader etter en bilulykke.. Det er endel punkter han ikke kan sette nåler i nå pga bebissen og det vil være enda fler han må holde seg unna når jeg runder 12 uker.
Det er veldig forskjellig fra akupunktør til akupunktør hvordan de forholder seg til gravide pasienter, men akkurat for kvalme kan de sette nåler hele tiden :)
Det er rart at det praktiserers veldig forskjellig.. men akkurat det har jeg ingen forklaring på :) Vil bare si at jeg føler meg veldig trygg med å ta akupunktur nå som jeg er gravid, selv om det gjør vanvittig vondt nå, det gjorde det ikke før :baby: var underveis.
Bare sånn for å fortelle at ikke alle må vente til 12 uker :) :)
Å det var da godt å høre. Tror jammen jeg skal ringe en annen akupunktør. Det hadde vært deilig å slippe denne kvalmen:uff:
Takk for oppklaringen folkens. :findag:
Bergrosa
14-11-2002, 13:45
hallo damer.:)
Jeg var til mannen i går ja, og det han sa, var at akupunktur kunne også brukes til å fremkalle abort, dermed var det endel forbudte punkter for oss som er gravide. Han hadde veldig forskjellige resultater m svangerskapskvalme, men jeg har litt tro på at min ikke er av de verste og at han kan få bukt med den. Følte meg VELDIG pigg og opplagt i går kveld, var t.o.m ute m naboene en tur.... MEn i dag er kvalmen der igjen, så det skal vel flere behandlinger til...... Skal dit i morgen også.
Håper han kan hjelpe meg, så jeg kan komme meg på jobb igjen---Kjedelig å gå hjemme.....
Jippi!
Jeg fant en akupunktør som tar gravide inn.. Ble litt lettet nå ja. Men jeg skal iallfall sikre meg om at han kan jobben sin skikkelig. Er jo litt redd for å framkalle en abort:uff:
I tillegg sa min akupunktør i det første svangerskapet, da jeg fikk plager med bekkenløsning - at han ville slutte med det i god tid i fødselen, for da er det jo meningen at man skal ha litt bekkenløsning!
I tillegg sa han at hvis jeg gikk over kunne jeg komme innom, så skulle han sette noen nåler for å få ut babyen!
Har ikke tenkt på det tidligere at akupunktur kunne hjelp mot kvalme, så det skal jeg sannelig bestille time til i morgen den dag! Bedre føre var - forrige gang var jeg sykemeldt i fem uker og hadde lange mareritt-dager hjemme på sofaen!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.