Vis full versjon : F&B test av duovogner
bladet dumpet nedi postkassen idag,og hadde alså test av duovogner....men jeg må si at det egentlig var en noe så useriøs test når et norsk blad ikke har med Simovogn:undrer: er ikke det en av de mest solgte da??? det ser ut som om de har tatt hele testen fra Danmark........dårlig syntes jeg.......
vel her er resultatene:
Basson Roma:best i test,god sikkerhet og god pris(pris teller endel her)ca 4700,-
Teutonia Primus:bra,men dyr..god sikkehet,en stor sikkerhetsfeil.ca 6900,-
Brio:bra men dyr(det stemmer nå ikke,syntes de har Brio på tilbud hele tiden jeg)god sikkerhet,2 sikkerhetsfeil ca6700,-
Stera:alvorlig brister i sikkerheten..to alvorlige sikkerhetsfeil og 4 vesentlige sikkerhetsfeil..stera sier de skal slutte å selge denne vognen...ca 5000,-
Emmaljunga duo edge:dyr og ikke sikker...dårlig sikkerhet..en alvorlig feil(en strikke ved kalesjen som kan kvele)og to vesentlige feil....ca 6900,-
Duo nordic:testens taper..tre alvorlige sikkerhetsfeil og en vesentlig mangel..ca 4000,-
syntes emmaljunga var mest overaskende:nikker: ...men,men syntes no ikke alltid om sånne tester jeg da....
Hva var galt med duo nordic da?
Tidl. bruker
27-10-2004, 10:48
Hørtes litt rar ut den testen. Har Emmaljunga og kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Hvilken strikk er det snakk om :undrer: .
Hvis testen er tatt fra Danmark så er faktisk en del av vognene forskjellig i forhold til de du får kjøpt i Norge. I danmark har jo duovognene ekstra lang bag og forholdsvis store unger sitter oppi. Kanskje de kan få tak i en eller annen strikk på Emmaljunga som ikke små babyer får tak i?
Skal se på testen på tv2 hjelper deg i kveld, der er det også test av duovogner. Den testen regner jeg med er helnorsk.
Den på TV2 hjelper deg, er visst i samarbeid med Foreldre & Barn.....Så da er den vel relativt lik....
Kommer vel en test i Gravid sitt nye nummer, som kommer den 8 november, men den er sikkert den samme den og....
Jeg var ikke imponert over den testen. Synes mange av kommentarene på vognene var merkelige :undrer:
Mata Hari
27-10-2004, 12:33
Merkelig at Basson Roma fikk best i test. Den fikk i alle fall jeg høre mye negativt om når jeg vandret rundt i vognmarkedet. Men kanskje det er fordi testen er dansk og at danskene er veldig glad i egne merker.
Her er en svensk test (http://www.radron.se/templates/test____4281.asp)av en rekke barnevogner fra tidligere i år.
Man bør vel også merke seg at modellene som er testet ikke nødvendigvis er den samme modellen som selges i butikkene her i Norge nå i dag. Bl.a Duo Nordic er det 2004-modellen som er testet, mens det i Norge selges en 2005modell som er endret endel i forhold til forrige modell.
Men hva var de feilene ved min kjære duo nordic?? Som jeg er så glad i og kjøpte hos babyproffsen i Sverige...
Merkelig at Basson Roma fikk best i test. Den fikk i alle fall jeg høre mye negativt om når jeg vandret rundt i vognmarkedet. .
Vi har denne vognen, og er kjempe fornøyd, det er også alle andre jeg kjenner med samme vogn!
Viser ikke tegn til slitasje etter ett års aktiv bruk:nikker:
Pris spiller jo litt rolle også, når man kan få den splitter ny for litt over 3000,-
Men hva var de feilene ved min kjære duo nordic?? Som jeg er så glad i og kjøpte hos babyproffsen i Sverige...
hvis du har 2004-modellen,så var dette feilene de fant:
-ni smådeler som kan være avtagbare i nærheten av barnet
-barnet kan selv løsne oversteler fra understellet når det sitter i vognen
-understellet er ikke sikret mot sammenklapping.ekstrasikring virker ikke,og låsen kan åpnes av barnet i vognen.
som sagt her så skulle 2005-mod forbedres,så kanskje du kan klage og si du heller vil ha den pga sikkerhet om det er 2004mod du har kjøpt???
emmaljungavognen er den samme som selges her,den de bare selger i danmark heter storebjørn eller noe sånt.....men jeg syntes også det var rart denne kom så dårlig ut:nikker:
Hvilken mod har jeg tro.....?
Tidl. bruker
28-10-2004, 09:19
Hørtes litt rar ut den testen. Har Emmaljunga og kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Hvilken strikk er det snakk om :undrer: .
Hvis testen er tatt fra Danmark så er faktisk en del av vognene forskjellig i forhold til de du får kjøpt i Norge. I danmark har jo duovognene ekstra lang bag og forholdsvis store unger sitter oppi. Kanskje de kan få tak i en eller annen strikk på Emmaljunga som ikke små babyer får tak i?
Skal se på testen på tv2 hjelper deg i kveld, der er det også test av duovogner. Den testen regner jeg med er helnorsk.
Så feil kan man ta..:mumle:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.