PDA

Vis full versjon : Svar til tv2 hjelper deg, grøssende svar

linnii
27-10-2004, 21:23
Ble satt ut av svarende jeg ja.
To av vognende kan føre til død :dåne:
Det var en starlet (tror jeg )
og emaljung vogna
Brio og tetonia fikk minus men da helst pga prisen :)

Vinneren er basson, så basson here i come
Testene var på duovogn

Tidl. bruker
27-10-2004, 21:28
Dette var den mest elendige testen jeg noen gang har sett tror jeg. Blir skikkelig irritert jeg. Såg dere det med strikken på emmaljunga vogna? Hvordan skal en unge mens h*n sitter i vogn klare å få tak i strikken som er festa under vogna for så å få utvida den og dra den over hodet?:undrer: Det er jo umulig det!
Og det at enkelte vogner kunne monteres feil, det kan vel alle?! Det er jo opp til foreldrene og sjekke at vogna er festa på riktig måte! Herregud for en tets! Blir skikkelig irritert jeg :mumle:

Maggie74
27-10-2004, 21:28
Basset? Eller Basson?
Jeg har en sånn Basson-vogn som jeg så bilde av på reklamen. Ikke dumt hvis den vant testen, da! :D

linnii
27-10-2004, 21:35
Enige med den derre strikken for at barnet skal få tak i den må den jo først nesten krype under vogna for å hente den.

Men at den andre vognen hadde småbiter som lett gikk av det synes jeg var skremmende.
Emanujel (eller åssen det skrives) hadde vell dårlige bremser eller var det den det gikk så fort.
Enter var den basson eller basset tenkte basset med en gang men så nedføre her at det var basson :)

Lille Blink
27-10-2004, 21:35
Syntes testen var bra jeg, likte at den som var "best i test" var så billig!!!:nikker:

Er litt enig med sissy at det var litt overdreve det med den strikken på siden, men barn kan vel få til det meste... Syntes di kunne ha testet litt mer vogner jeg... Finnes mer enn det der på markedet!!! Litt dumt når di først skulle lage en test!!!:mumle:

http://www2.tv2.no/hjelperdeg/tv2/owa/artikkel.vis?a=6253

Her er en bleietest

linnii
27-10-2004, 21:37
Har ikke hørt om starlet jeg :undrer:

Synes hvertfall simo kunne vært med og kanskje troll vogna men men kommer til å gå for teswt vinneren dette også pga billig pris :)

Happycow
27-10-2004, 21:47
Basson er et dansk merke, og den vant testen i Danmark.
Hvem bestilte testen?
Ble vognene testet i regn, slaps, snø og salt?
Hva med rust?

Nei, tar den testen med klyper salt.

Naima
27-10-2004, 22:23
. Syntes di kunne ha testet litt mer vogner jeg... Finnes mer enn det der på markedet!!! Litt dumt når di først skulle lage en test!!!:mumle:

]

Jeg var litt skuffet over at de ikke testet simo, siden det er en av de større på det noske markedet... Eller har de ikke duovogner?

Trallemor
27-10-2004, 22:32
Hvem bestilte testen?
Hva med rust?

Veldig enig med deg :kidoki:
Testen var svak. Og ikke gjorde det den bedre at det var akkurat den samme testen som i FB som kom i går....
Synes at TV2 kunne gjort en bedre jobb der, de har vel nok ressurser til det...

Majen
27-10-2004, 22:49
Vi hadde Emmaljunga vogna til Martin, og jeg kan bare ikke skjønne hvor denne strikken er jeg men.... :undrer: Vi hadde ihvertfall ikke den på vår vogn, isåfall var den godt skjult. Vi var strålende fornøyd med vogna og hadde ingen problem eller uhell med den.

Mata Hari
27-10-2004, 23:07
Hvem bestilte testen?
Hva med rust?

Helt enig. Og den strikken på emmaljunga - hvem i huleste får tak i den. Har ingen av vognene jeg så...

solen
28-10-2004, 00:02
Jeg var litt skuffet over at de ikke testet simo, siden det er en av de større på det noske markedet... Eller har de ikke duovogner?
Jeg savnet Simo også. Har en Bertini vogn og den lages av Simo. Trodde Simo var en av markedslederene innenfor vogenr jeg.

synnemor
28-10-2004, 00:19
Synes også dette var en svak utførelse. Skal de først teste vogner, får de gjøre det ordentlig ! Og det med Emmaljunga var rimelig søkt synes jeg, hvordan i alle verden skal lille poden få tak i den strikken ??!!

Akkurat det med løse deler er jo alvorlig, så at de ikke anbefalte den vognen er jo helt greit. Men resten av testen var altfor dårlig.

Er helt enig i at Simo burde vært med, merkelige greier egentlig. :undrer:

Lille Ru
28-10-2004, 00:51
Jeg synes det var en latterlig dårlig test, rett og slett...
At vogner kan tippe rundt om man ikke fester dem ordentlig trenger man ikke være rakettforsker for å skjønne heller...
Og at hverken Troll eller Simo var med - er også skikkelig dårlig, men så var det en dansk test da...
*oppgitt*
Nå har jeg ikke duo vogn, så sånn sett bryr jeg meg katta, men likevel...

AnneB
28-10-2004, 06:12
http://www2.tv2.no/hjelperdeg/tv2/owa/artikkel.vis?a=6253

Her er en bleietest
Hm! Her havnet Libero på sisteplass i testen, mens Pampers kom på første plass. Nå har jeg ikke noen erfaring med noen av dem selv ennå, men det inntrykket jeg har etter å ha snakket med folk som HAR erfaring, så liker de aller fleste Libero mest og Pampers minst... Hva kommer det av tro?

Jubeljenta
28-10-2004, 08:43
Hm! Her havnet Libero på sisteplass i testen, mens Pampers kom på første plass. Nå har jeg ikke noen erfaring med noen av dem selv ennå, men det inntrykket jeg har etter å ha snakket med folk som HAR erfaring, så liker de aller fleste Libero mest og Pampers minst... Hva kommer det av tro?
Jeg har kommet til den erkjennelsen at enkelte barn ER Pampers barn,mens andre barn ER Libero barn. Min datter kan rett og slett ikke bruke Pampers. Hun sutrer og blir misfornøyd. mens andre har samme erfaringen med Pampers.

Når det gjelder testen,så slo det meg at den strikken må barnet være en liten akrobat for å få tak i. Og hvis mitt barn kan turne på den måten i en alder av 6-7mnd,så skal jeg faktisk hvise henne frem for penger:nikker:
Har ikke slått fra meg Emmaljunga ,jeg nei.

Dronninga
28-10-2004, 08:48
Jo, SIMO har helt sikkert duovogner. Ei venninne av meg kjøpte en helt ny simo-vogn i mai. Hun er kjempefornøyd.
Jeg vil ikke ha duo-vogn jeg! Synes sportsvogna i en duo-vogn (og i combivogn) blir for store. Tenker at da må jeg jo dra rundt på den stoooore vogna i flere år, i stedet for å først ha bag'en fram til babyen er så stor at den fint klarer å bruke en mindre sportsvogn. (Quinny og Teutonia sine vogner er fine både som bag-vogn og sportsvogn synes jeg)

Tidl. bruker
28-10-2004, 08:48
Har Simo duovogner da?

Tidl. bruker
28-10-2004, 09:17
Jeg synes det var en latterlig dårlig test, rett og slett...
At vogner kan tippe rundt om man ikke fester dem ordentlig trenger man ikke være rakettforsker for å skjønne heller...
Og at hverken Troll eller Simo var med - er også skikkelig dårlig, men så var det en dansk test da...
*oppgitt*
Nå har jeg ikke duo vogn, så sånn sett bryr jeg meg katta, men likevel...
Er bare så enig med deg!!! Tenk så irriterende dette er for produsentene da?! Det er veldig mange som stoler blindt på slike tester :nikker:

Kristine72
28-10-2004, 09:19
merkelig test :undrer: Synes de kunne testet praktiske detaljer også! Vi tar ikke hensyn til denne testen, men kommer jo til å se etter andre tester i Norden. Mener Emmaljunga har vært "best i test" flere ganger, det var jo derfor vi bestemte oss for den i tillegg til at mange her er veldig fornøyde.

Og at ikke Simo er med er jo helt rart! Simo er jo markedslederen her i Norge....

Limbo
28-10-2004, 09:25
Vi hadde Basson vogn til Vesla og var kjempefornøyd. Har nå Teutonia og er superfornøyd med den også - er litt lettere enn basson vogna da.

Vinterhåp
28-10-2004, 09:57
Når det gjelder bleier........

Ikke vet jeg hvordan småen får det til, men bruker vi Libero bleier så lekker de! Ikke hørt om så mange andre med den erfaringen men hos oss så er Libero helt utelukket! Han blir også litt rød av Libero men ikke av Pampers - virker som de er litt tettere rett og slett.

Vi kjøper aldri Libero vi - uansett pris.

Honeybunny
28-10-2004, 10:18
Har Simo duovogner da?
Ja, men ikke mange modeller, så vidt jeg har funnet ut.
Jeg ønsker meg en Simo Duo rival. Den er veldig fin:jupp:

Trultejenta
28-10-2004, 11:15
Er enig med dere andre som mener at det er latterlig at ungen skal få tak i den strikken som det ble kritisert sterkt for på Emmaljunga vogna. Vi har kjøpt denne vogna, og den har jo kommet ut som best i test flere andre steder...
(Eks i Tyskland: http://www.testberichte.de/preisvergleich/level4_test_stiftung_warentest__14289.html)

Så selv om jeg ble litt skremt, så tar jeg det med en klype salt. HAr forresten ikke sett noe til denne strikken heller...men skal hente vognen i dag, så da får jeg ta en ekstra kikk.
Enig i at det er verre med løse deler og slikt..det bør jo unngås. Men det var en veldig ufullstendig test etter min mening. helt enig i at de burde testet litt flere vogner - både simo og brio..
Men men...

Tidl. bruker
28-10-2004, 11:32
Er enig med dere andre som mener at det er latterlig at ungen skal få tak i den strikken som det ble kritisert sterkt for på Emmaljunga vogna. Vi har kjøpt denne vogna, og den har jo kommet ut som best i test flere andre steder...
(Eks i Tyskland: http://www.testberichte.de/preisvergleich/level4_test_stiftung_warentest__14289.html)

Så selv om jeg ble litt skremt, så tar jeg det med en klype salt. HAr forresten ikke sett noe til denne strikken heller...men skal hente vognen i dag, så da får jeg ta en ekstra kikk.
Enig i at det er verre med løse deler og slikt..det bør jo unngås. Men det var en veldig ufullstendig test etter min mening. helt enig i at de burde testet litt flere vogner - både simo og brio..
Men men...
Det er en glidelås på kalesjen, inni der ligger en forlengelse som en bruker når en tar i bruk sportsdelen. Da festes forlenger med en strikk under vogna. Hvis ungen sitter i sele får den ikke tak i denne strikken, hvis ungen ikke sitter i sele hvil h*n falle ut av vogna før h*n får tak i strikken. Jeg har vært kjempefornøyd med vår
Emmaljungavogn!!

Vikka
28-10-2004, 11:46
Har Simo duovogner da?
Jada det har de.
Jeg har en som ble brukt av min første født i 2000, så dette er jo en eldre modell, men de har fortsatt duo vogner.
Den er faktisk like fin, så jeg kommer til å bruke denne til nestemann også.
(Danskene ville kanskje ikke ha Simo som er norsk produsert med i testen??)
Min er itillegg sort og grå, og den er ikke falmet og stygg. Det syns jeg er et kjempe pluss, for man vil jo ikke at nummer to skal ligge i en gammel slitt og stygg vogn!

guggi
28-10-2004, 11:56
Når det gjelder bleier........

Ikke vet jeg hvordan småen får det til, men bruker vi Libero bleier så lekker de! Ikke hørt om så mange andre med den erfaringen men hos oss så er Libero helt utelukket! Han blir også litt rød av Libero men ikke av Pampers - virker som de er litt tettere rett og slett.

Vi kjøper aldri Libero vi - uansett pris.
den erfaringen har vi hatt også:nikker: i perioder kunne ikke sønnen vår bruke libero,da var hele pysjen våt om morningen,det skjedde aldri med pampers...så bleiene passer forskjellig til forskjellige barn.............

Nemix
28-10-2004, 12:14
Hei jenter!

Jeg fikk dessverre ikke anledning til å se på TV2 hjelper deg i går kveld. Noen som vet hvordan Brio kom ut på testen? Jeg har kjøpt en Brio så jeg lurer :flau:

Cecilie
28-10-2004, 12:32
Basson- kom best ut, ingen minuser så vidt jeg husker

Emmaljunga- fikk minus for den strikken. Men det de ikke sa noe om et at for at ungen skulle kunne klare å få tak i den så kunne ungen ikke sitte fast med sele og i tillegg være en akrobat pluss at noen måtte holde vogna slik at vogna ikke veltet før ungen fikk tak i strikken :undrer:

Stera- minus for bremser som ikke var til å stole på, sittedelen kunne monteres feil( men det er jo ikke en feil med vogna, men foreldrene i såfall!) og den hadde små plastskiver på kalesjen som kunne tas av lett..

Teutonia- den husker jeg ikke hva den fikk minus på..

Brio- husker ikke helt, men tror det bare var at den var dyr...

Testen i seg selv synes jeg var helt tulletet og ikke noe man kan legge vekt på når man kjøper vogn, eneste var jo at de fant ut at Stera vogna hadde mange feil.. Det med strikken på Emmaljunga var jo helt tullete. Ser for meg den ungen som klarer å få tak i den strikken! Vi har en gammel Emmaljunga kombi med en sånn strikk, og det er ikke sjans for at ungen får tak i den strikken uten at vogna velter! Selv om ungen sitter på kne bakvendt i vogna( vi har opplevd det vi da, har løs sele til vogna... Ikke 5-punkts..) går det ikke an!

Fy skam til TV2 som kunne presentere enn sånn test, og det uten ei Simo vogn! Det var jo helt skamfult!

:klemme: Cecilie

Robyn
28-10-2004, 12:37
Hm! Her havnet Libero på sisteplass i testen, mens Pampers kom på første plass. Nå har jeg ikke noen erfaring med noen av dem selv ennå, men det inntrykket jeg har etter å ha snakket med folk som HAR erfaring, så liker de aller fleste Libero mest og Pampers minst... Hva kommer det av tro? På NM har det vært utallige diskusjoner ang. Libero vs. Pampers, og det viser gang på gang ganske så dødt løp.

Vi sverger i allefall til Pampers, min toåring har hatt bleieutslett et par ganger i hele sitt liv og da i forbindelse med Libero bruk. I tillegg var vi også veldig plaget med lekkasje i Libero bleiene.

Ang. vogntesten må jeg bare samstemme med resten, syns hele undersøkelsen var slett. Følte ikke jeg ble så mye klokere. :niks:

Vi har Emmaljunga Edge og kan ikke forstå problemstillingen.

Happy
28-10-2004, 13:23
Ja, den testen kunne de fått billig av meg! Dumpene som vognene ble kjørt over skulle liksom kunne sidestilles med fortauskanter eller trappetrinn:???:! De var jo ikke høyere enn 5 cm jo! Ikke ble det testet slitasje eller rust og det må jo sees i forhold til prisen det også!

Små, løse deler skal slåes ned på, det er jeg helt enig i. Men det med at fotstøttene hadde for stroe mellomrom, det forstår jeg heller ikke helt :undrer:. Det er vel alltid et trekk utenpå fotstøtten og når barnet er så gammelt at det faktisk bruker fotstøtten, så er da benet også blitt noe tykkere enn på en baby?

Nåja, nå har teste vært og nå skal jeg glemme den!

Tidl. bruker
28-10-2004, 18:43
Ja, den testen kunne de fått billig av meg! Dumpene som vognene ble kjørt over skulle liksom kunne sidestilles med fortauskanter eller trappetrinn:???:! De var jo ikke høyere enn 5 cm jo! Ikke ble det testet slitasje eller rust og det må jo sees i forhold til prisen det også!

Små, løse deler skal slåes ned på, det er jeg helt enig i. Men det med at fotstøttene hadde for stroe mellomrom, det forstår jeg heller ikke helt :undrer:. Det er vel alltid et trekk utenpå fotstøtten og når barnet er så gammelt at det faktisk bruker fotstøtten, så er da benet også blitt noe tykkere enn på en baby?

Nåja, nå har teste vært og nå skal jeg glemme den!
Veldig enig med deg!!!:nikker: Jeg hissa meg skikkelig opp over den testen :mumle: . Men skal prøve å glemme den jeg og....

vesla
28-10-2004, 19:04
jeg så ikke den testen, men har nå tenkt og kjøpe en basson vogn....så kjekt at den kom på første!! :nikker: hehehe

men DERE!!:

hva med å skrive en liten mail inn til tv2 hjelper deg om hva dere syns om testen.
da får de tilbake meldinger av BRUKERE osv.
det kan jo være en god hjelp til de slik at de kan gjøre det bedre neste gang!!

ved å klage over testen her inne, så blir det ingen bedring!!

teff74
28-10-2004, 21:54
Jeg vil ikke ha duo-vogn jeg! Synes sportsvogna i en duo-vogn (og i combivogn) blir for store. Tenker at da må jeg jo dra rundt på den stoooore vogna i flere år, i stedet for å først ha bag'en fram til babyen er så stor at den fint klarer å bruke en mindre sportsvogn. (Quinny og Teutonia sine vogner er fine både som bag-vogn og sportsvogn synes jeg)

Jeg er helt enig med deg!! Vi ser også etter en bagvogn som er romslig og god å sove i frem til nurket er stor nok for en mindre sportsvogn.
Noen som vet om en god bagvogn?

Tidl. bruker
29-10-2004, 09:03
jeg så ikke den testen, men har nå tenkt og kjøpe en basson vogn....så kjekt at den kom på første!! :nikker: hehehe

men DERE!!:

hva med å skrive en liten mail inn til tv2 hjelper deg om hva dere syns om testen.
da får de tilbake meldinger av BRUKERE osv.
det kan jo være en god hjelp til de slik at de kan gjøre det bedre neste gang!!

ved å klage over testen her inne, så blir det ingen bedring!!
Det har jeg tenkt på, men jeg er så elendig til å formulere meg... Noen andre som er litt mere velformulerte som vil ta på seg oppgaven??

Kristine72
29-10-2004, 09:59
Synes det er godt å høre at dere som har Emmaljunga fra før ikke er enige i testen! men var det ikke noe med bremsene på den også? Vi har bestilt en Emmaljunga Duo Edge, og kommer ganske sikkert til å kjøpe den allikevel, men da må jo bremsene være ok!

cici
29-10-2004, 11:13
Jo, SIMO har helt sikkert duovogner. Ei venninne av meg kjøpte en helt ny simo-vogn i mai. Hun er kjempefornøyd.
Vi har Quinny freestyle 4XL, og har vært kjempefornøyd med vogna. Det er jo faktisk en duovogn, men sportsdelen er liten og nett (mye mindre enn sportsvogna i en simo kombivogn f.eks). Men det er jo selvfølgelig lettere å drasse på en liten trille, enn en sporsvogn:nikker: . Ulempen med Quinny er at bagen er veeeeeldig liten:mumle: . Tror det må være den minste bagen jeg har sett, og den koster 2000 kr bare den. Det er ikke plass til en voksipose i den (eller jo, men da er det ikke plass til barnet:baby: , upraktis). Vi brukte quinny sin termopose, og noen ganger dyne, og masse klær på skatten vår. ++++ med vogna er at du kan feste maxi cosi sin bilstol rett på vognets understell:yiiha: , noe som har vært veeeldig kjekt, for da slipper man liksom å dra barnet opp av bilstolen hver gang man skal inn på butikken el, og det er bra for barnet å slippe å bli vekket hele tiden:sove: .

Vil si at vogna passer til en april-baby, for da kan du bruke bagen lengre. Men det kommer ann på størrelsen på barnet. Datteren min var 3,5kg da hun ble født, og vi kunne ha brukt bagen til hun var 5mnd, men ikke lengre(på vinteren kunne vi ha brukt den i 3mnd).

http://lilypie.com/days/050614/4/8/0/+10/.png (http://lilypie.com)

Tidl. bruker
29-10-2004, 11:23
Synes det er godt å høre at dere som har Emmaljunga fra før ikke er enige i testen! men var det ikke noe med bremsene på den også? Vi har bestilt en Emmaljunga Duo Edge, og kommer ganske sikkert til å kjøpe den allikevel, men da må jo bremsene være ok!
Husker ikke om de sa noe om bremsene. Vi har i alle fall aldri hatt noe problemer med bremsene ( vi har en classic da og ikke edge). Har ikke hørt om noen andre som har problemer med edge. Lykke til med vognkjøp!!!:klemme:

Sprell
29-10-2004, 11:24
Har skrevet dette andre steder også, men jeg er kjempe fornøyd med Basson vognen.

Etter å ha vært brukt i over ett år, ser den ut som ny, ingen rust eller slitasje, og da har den vært brukt i skikkelig Bergens-vær!
Bagen kunne jeg brukt lengre enn jeg gjorde, fordi den var så stor og god. Gleder meg til og fortsatt bruke den til neste mann:nikker:

Men, savnet Troll og Simo i testen:undrer: