PDA

Vis full versjon : Noen som har peiling på hva det er?

Dahlia
13-11-2002, 16:47
Når jeg har sittet noen timer på kontorstolen min.. begynner det å verke infernalsk i korsryggen og halebeinet.. :(

Noen andre som opplever det?? :???: og har peiling på hva det kan være??

:findag:

moren
13-11-2002, 16:55
Hei!
Jeg har å vondt av og til nede i korsryggen tror det skal være sånn de kommer å går:)
Det er jo ikke særlig behagelig .
Kansje det er noen hær inne med erfaring om noe sånnt?
:findag: klem fra moren

Qlio
13-11-2002, 19:14
Jeg har det også slik,
men det er når jeg har ligget lenge i en stilling.

Det kan jo selvfølgelig være andre grunner til det, da....jeg har slitt med dårlig rygg noen år, så det er mulig det er grunnen.

:findag:

Mamemi
13-11-2002, 21:51
Dahlia, det med halebenet bør du lytte litt til - det var slik bekkenløsningen min startet. Jeg sier ikke at det MÅ bli bekkenløsning av det du har nå, men lytt til kroppens signaler, som det så pent heter, og ta det litt med ro. Ikke sitt for lenge rolig - kom deg opp og hent deg vann eller ta en kopi eller noe sånt. Varier gjerne sittestillingen. Prøv å snu stolen bak-fram og sett deg med halebenet rett utenfor stolsetet, da får det dingle fritt ;) mens du lener deg framover på rygglenet. Ligg gjerne med en stor pute eller sammenrullet dyne mellom bena om du ligger på siden om natten, da får du avlastet bekkenet mens du sover.

Ellers er det veldig vanlig at de som har ryggproblemer ellers merker disse litt ekstra i graviditeten. Ikke bare når den ekstra vekten kommer senere, men også nå i starten fordi alle væskefylte rom i kroppen blir litt ekstra væskefylte, og da er det mye greier i ryggen som blir presset litt ekstra på.

Gyda
13-11-2002, 22:52
Jeg har ryggproblemer fra før, og har for vane å snu stolen bak frem, sitte på knærne på stolen, lene meg litt bakover innimellom osv...

Det kan også være lurt å bygge på ryggstøtten slik at du lager en "pølse" over hoftene, for da får ryggen mest mulig støtte, og det er enklere å huske at man må bevege litt på seg innimellom.

Håper du slipper bekkenplager, ihvertfall... Det høres nemlig ikke noe særlig greit ut:(

Klem

Amidama
13-11-2002, 23:26
Jeg sliter også med vondt i korsyggen og halebeinet, innimellom sprer det seg ned i beina, men syns det har blitt litt bedre de siste dagene :) Hehe sikkert en fin periode før hele kroppen ramler sammen :D

Dahlia
14-11-2002, 10:29
Takk for gode råd.. Da jeg ventet jr. fikk jeg bekkenlåsning.. men det føles ikke slik som nå.. dette er jo skikkelig vondt i halen :gal2:

Skal absolutt følge rådene dine.. :klapp: :klapp: :klapp: