Vis full versjon : Når bør man pakke til fødselen???
:???:
Når bør man egentlig pakke "bagen" til fødselen??? Mannene min er veldig ivrig på at jeg skal gjøre det snart. Er i uke 33.......
:findag:
Hvis ikke du har spesielle plager..eller mistanker om en prematur fødsel, så holder det sikkert lenge å pakke baggen i uke 37 vil jeg tro!
Lykke til!
:)
Heisann! :)
En mann som gleder seg veldig til å bli pappa hjemme hos deg? *s*
Om du ikke har noen tegn på at det er fare for en tidlig fødsel for deg, så kan du nok trygt vente noen uker før du pakker. Uke 37 - 38 er sikkert greit. Når du har kommet såpass langt, så har du kontroller så ofte også at du nok vil få følelsen av når det er mest passe å pakke. Man får jo som oftest noen tegn underveis;)
Får tillegge at jeg selv har to :baby: :baby: i magen og i uke 31 fikk jeg beskjed om at jeg hadde åpning og meget vel kunne komme i fødsel om jeg ikke tok det med ro. Jeg pakket ikke baggen jeg....Det føltes ikke "riktig" liksom....:eek:
Nå er jeg straks ferdig med uke 37 og mine to små er i magen enda. Forrige dagen pakket jeg baggen, så nå står den klar!
Lykke til videre! Håper du får noen fine dager fremover!!! ;)
Nora i magen
18-08-2002, 23:02
Hallo,hallo!!
Er nå i den siste dagen av uke 38,altså 39 i morgen! Har ikke pakket bagen min enda, men lagt alt klart slik at jeg bare kan pakke toalettsakene og reise av gårde, kanskje noe å gjøre for deg også? Må si at jeg gledet med til å legge frem alle tingene,og gå igjennom for å se om jeg har husket alt...det nærmet seg liksom til fødselen litt mere da,men ventetiden er jo så lang på slutten allikavel....håper Nora i magen kommer litt før tiden...
Ta og pakk når det føles riktig for deg du,høres ut som om mannen din gleder seg masse!!!! Lykke til,du er heldig!
Hilsen Karin med Nora i magen;)
Lavendel
18-08-2002, 23:24
Når jeg ventet Hanne så hadde jeg ikke pakket bagen når fødselen startet :lol: :o Fødte to uker før termin,og var ikke forberedt på det..Heldigvis hadde jeg det meste klart,så det var bare til å kaste oppi bagen,det gikk bra :D Glemte ingenting,men anbefaler det ikke...:lol:
Når jeg ventet Julyane visste jeg at det var en liten sjangs for at det ble prematur fødsel,så da ville jeg være forberedt :kidoki: Så da ble bagen pakket i uke 33 :D Men fødselen startet ikke før jeg var i uke 36 :lol: Så det ble ikke så veldig prematur fødsel likevel..:kidoki:
Neste gang det blir på tide å pakke en bag,venter vi vel til uke 37-38 :kidoki:
Verdande
19-08-2002, 01:16
Dersom du har en ledig bag, så er det jo ingenting i veien for at du begyner å samle sammen noen ting her og der. Det er kanskje ting som du ikke bruker akkkurat nå, noen klær du vil bruke på barsel f.eks ( min erfaring er at de klærne jeg kunne bruke da jeg var ca 5 mnd på vei, passer i dagene etter fødsel).
Da jeg var gravid første gang ble jeg lagt inn i uke 33/34, fikk allernådigså reise hjem å pakke noen småting. Utrolig hva man kan finne på å ta med seg....
Da jeg kom hjem etter en uke, var jeg snar å pakke bagen ferdig. Storesøster kom 15 dager før termin.... vannavgang uten festet hode. Ikke mye man kan gjøre da.
Nå har jeg pakket noen småting i en bag, mer kommer etterhvert som ukene og dagene går. En hudkrem, tannkrem og tannkost, en bok... det gjør jo ingen skade.
Så hvorfor ikke begynne så smått?
Klem fra Verdande, 33 uker i dag!
Jeg pakket ikke før jeg merket fødselen startet:p
Denne gangen skal jeg begynne litt før, ja!
Glemte mye!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.