PDA

Vis full versjon : Hva skal jeg gjøre med måkingen?

Selini
13-11-2002, 17:22
Hadde tenkt til å svare på gla meldingen fra Marit om den herlige snøen som har kommet men så trenger jeg jo noen råd fra dere da, så da lagde jeg en ny tråd..

Greia er den at vi betaler kun 5000 i måneden for den leiligheten vi har nå pga at vi skal kunne hjelpe henne vi leier hos i ny og ne pluss at vi måker snø om vinteren.. (hun sitter i rullestol..)

Så i dag måtte jeg jo ut og måke litt.. men med en 1 åring som ikke har tolmodighet og et lite nurk i magen fikk jeg ike gjordt så mye.. Egentlig så skal jeg jo ikke måke i det hele tatt.. :( Men jeg kan ikke fortelle om nurket enda heller..
Etter 30 minutter klarte ikke CR å vente lenger og jeg har så dårlig sammvittighet for det er bare 1/4 der oppe som er tatt..

Snakket med sambo på telefonen og han kommer litt tidligere hjem fra jobben så han får måkt litt, men snøen bare daler og daler og jeg ser for meg at jeg må ut en tur i morgen også.. :leiseg: Hadde jeg hatt penger så hadde jeg leid noen til å måke om det går ann.. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå jeg..

moren
13-11-2002, 17:31
Hei!
Vent på mannen din du. Skal du ikke måkke så skal du ikke d.
Jeg skjønner at du ikke vil fortelle om de lille nurket du har i magen men prøv å forklar henne at du ikke føler deg helt bara og at av og til må hun bare vente på at mannen din kommer hjem
,:) . Det var nu bare et forslag på hvordan du kunne gjøre de.

klem fra moren

Voyager
13-11-2002, 17:36
Du forteller dama at du har måkeforbud pga ryggen, og så leier du inn en åttendeklassing eller to som har sinnsykt lyst til å tjene en femtilapp innimellom. Det gjorde jeg sist jeg var gravid. Funket kjempebra!

MissesX
13-11-2002, 17:52
Det hadde jeg og gjort, leid noen ungdommer som har lyst å tjene litt ;)

Si at ryggen ikke er god, og du ikke får lov å måke. Også kan du heller fortelle sannheten når den tid kommer :) Da kommer hun nok helt sikkert å fortså deg :)

Var ikke meningen å lave problemer med den snøen, men sist jeg var gravid måkte jeg ut bilen mi og da fikk jeg virkelig høre det av leietakeren min! Skulle jeg ut å kjøre måtte jeg pent nok spørre han om lov*lol* For måke det kunne jeg bare glemme! Kona hans er sykepleier så det var hun som hadde sagt det! Så han måkte heldigvis:)

Ellers får dere nå kose dere i snøværet, selv sitter jeg her og fryser bøtt i hjæl! Nå skal jeg pelle meg ut å kjøpe vedovn så jeg får skikkelig varme her! Kastet ute den gamle for den var i dårlig forfatning og megastygg!!

Men jeg vil ha varme nå!!! (Enda det er 23 grader her:p )

Selini
13-11-2002, 18:35
Hadde jeg kjent noe smårollinger her så.. :uff: Man nå kommer sambo snart hjem og det har heldigvis sluttet å snø, så da får vi måkt alt i dag og så krysser jeg fingrene for at det ikke snør så mye mer..

Nå har jeg vært flink å vasket opp og ryddet og skal lage klar middag til mine goinger, så skal vi kose oss i kveld med gjenskinnet fra snøen.. mmm.. julesteming.. :D

Skal ringe søstern og høre om hun har lyst til å ta i noen tak i ny og ne, hvis snøen fortsetter.. Takk for gode råd alle sammen.. Er mye bedre humør nå, men sånn er det jo med disse hormonene.. :uff: :p :klapp:

Mamemi
13-11-2002, 21:13
Skal vi ikke måke!? :(
Hvorfor? Hm.. Nå ble jeg betenkt!

Selini
13-11-2002, 21:33
Snakket akuratt med tanten min på telefon.. Hun er den eneste i familien som har fått vite, og hun sa det var greit å måke, bare jeg brukte lang tid, og tok det med ro.. Grunnen til at jeg er så nervøs er fordi jeg hadde en SA i våres og vet ikke helt hvordan kroppen takler dette, men som hun sa, så alt med måte..

Jeg har vært ute å hjulpet sambo med måkingen jeg da.. Han måkte og jeg så på!! :klapp: og kostet litt der hvor rullestolen skal kjøre.. :D

Gyda
14-11-2002, 10:17
Ja skjønner godt at du ikke vil risikere noe med måkingen, selv har jeg mange andre "tåpelige" ting jeg ikke vil gjøre... Men det med måking skulle vel ikke være så ille så lenge snøen er lett og tørr, men når den blir skikkelig blaut og tung tror jeg du bare bør se på;) For da slipper du jo å bekymre deg også.....

Lykke til, da!

Afrodite
14-11-2002, 10:56
Hei
Jeg måkte litt i går jeg da!! Skulle egentlig bare se på sambo og holde han med selskap for å få litt frisk luft, men ble så ivrig at jeg måkte litt jeg også. Men, tok bare litt og litt, og da det var tungt så droppet jeg det. Så på det som trening.

Eller snakket jeg med min akupuntør nå og hun sa at man skulle være skikkelige hypokondere de 3 første mnd. og ikke engang støvsuge!! Ja, da blir det fint hos oss!! Jeg synes nå hun overdriver veldig jeg da, men sier nå ja ja..... Vi er jo ikke syke bare ta det litt med ro og alt med måte!! Jeg prøver å unngå å bære tungt, men det blir jo litt da med handling etc....

Hva gjør dere der forresten, lar dere mannen bare absolutt alt for tiden??

Er det ikke litt sånn at sitter det så sitter det??

Afrodite som er 6+6 idag!!! :findag:

Gyda
14-11-2002, 11:00
Her sliper jeg ihvertfall all bæring! Men hvis jeg skulle droppet støvsuging så tror jeg at vi måtte flytte på hotell noen mnd... Men jeg kjenner faktisk at jeg får vondt hvis jeg styrer for mye, og da tar jeg heller hyppige pauser.
Vi har to hunder også, og mannen min lufter dem om morgenen, og tar med seg den ene på jobben. Så jeg har bare en hund å lufte. Og godt er det, for når jeg går med dem sammen så blir jeg dratt i alle retninger og helt utslitt før jeg har kommet inn i skogen!!(og det er bare to min. dit)

TBM
14-11-2002, 18:30
Samtidig må vi passe på at vi ikke sitter for mye nå jenter! Oppretthold eller forsøk å bedre kondisen ved å gå en tur hver dag, hvis ikke blir det tungt når vi kommer lengre ut i svangerskapet og hjertet etterhvert jobber 50% mer enn til vanlig. Jeg synes svangerskap nr. to var veldig tungt i forhold til det første, derfor passer jeg nå på å få gått minst en time hver dag!

Men rart med det - selv om jeg forsøker å gå fort, så har jeg utviklet et nytt ganglag - setter foten mer forsiktig ned enn før. Må jo ikke riste for mye på den lille centimeter'n inni magen...

Rikke
15-11-2002, 12:51
Vel man skal vel ikke slutte og gjøre vanlige ting, men som de fleste sier her "alt med måte".

Tenkte jeg skulle ut og kjøpe en gravid bok i dag, og der håper jeg det står litt om hva man burde holde seg unna og hva man bare kan fortsette med som vanlig!