PDA

Vis full versjon : Kan noen gi meg et kurs i støttestrømper??

Anine*
29-10-2004, 09:17
Hjelp!
Jeg har fått åreknuter på leggen og låret på venstre bein. Etter påtrykk fra ei venninne gikk jeg i går til anskaffelse av lårlange støttestrømper. Mannen på apoteket målte beina mine, og fant ut at jeg var medium. Da jeg fikk pressa meg nedi strømpene i dag, så ender de på det tykkeste på lårene,. Dermed buler det ut lårflesk på oversiden, og ser ganske teit ut. Jeg fikk ikke dratt strømpene lenger opp.
Skal de ende der?? Eller er strømpene for korte?? Jeg er 1,79 høy, og bruker vanligvis XL i klær, men beina er ganske tynne. Kanskje jeg skulle hatt størrelse large pga lengden? På esken ser det ut som om strømpene ender i lysken.
Finnes det støttestrømpebukser? Er de isåfall gode?

De hadde svarte knestrømper også, som var litt finere (jeg har sånne lysebrune, med blonder øverst.....) Hjelper knestrømpene noe, eller må jeg ha lårstrømper, da jeg har åreknuter på leggen og låret?

I dag er jeg iallefall så lett i bena at jeg føler jeg svever!

Håper det finnes noen kloke damer med støttestrømper her inne!

Chiko
29-10-2004, 11:30
De som går til kneet hjelper de og, selv om du har åreknuter på lårene.. fordi de hjelper blodsirkulasjonen helt nede fra tærne. Jeg bruker disse hver dag, og føler meg ikke tung og sliten i beina etter en arbeidsdag lenger!:hyper:

Men jeg vet det finnes stømpebukser også, har vurdert å skaffe meg et par. Problemet er at om jeg kjøper et par nå, vil de vel ikke passe om en måned, jeg er ikke så stor ennå...tror jeg kjøper om en måneds tid eller no. Disse må man også ta mål for å få akkurat riktig størrelse.:nikker:

Vintersol
29-10-2004, 14:04
Jeg har samme problemet selv. Har også et par sånne brune med bloder øverst. Nå er jeg blitt så mye tjukkere i beina, så flesket tyter virkelig ut. Derfor bruker jeg bare knestrømper nå.

Manga
29-10-2004, 18:21
Jeg må bruke sånne lange og mine går helt opp til lysken. Kjøpte mine hos bandagist. Hun målte på flere steder og mine måtte bestilles. Så de er veldig spesialtilpasset meg.

Tidligere bruker
30-10-2004, 12:18
Du skulle nok helt sikkert hatt str L ihvertfall på stay up'ene dine:nikker: .JOBST har støttestrømpebukser til gravide,de er ganske dyre ca 500 kroner - men vel verdt pengene.

Andrea_mor
30-10-2004, 12:21
Jeg brukte støttestrømpebukser.
De var et HELL å få på, men når de først var på, var det ganske behagelig.

Anine*
10-11-2004, 15:41
Takk for svarene!
Jeg har nå anskaffet meg et par i str large, og de passer nok bedre. De går høyere opp, og hindrer dermed "at flesket tyter". (Igrunnen litt mere lekkert under tynne bukser...). De var veldig lette å få på (etter å ha strevd med medium ei uke...), så de er kanskje litt vide, men de fungerer.
Skal kikke etter strømpebukser også! Jobst? Finner det sikkert på nettet.

Bekka
11-11-2004, 21:00
Hei!

Du har kansje fått de svarene du trenger men likevel..
Støttestrømper til lårene har kun kompresjon i leggen.. Strømpebukser derimot har kompresjon til litt over knærne. Oftest kan du kjøpe strømpene etter sko str din. Jobst har noen veldig gode støttestrømper i forskjellige farger. Du kan også måle ankel og legg. Bruk den største str som blir målt. Ligger du mellom to str, velg den største hvis ikke kommer du til å føle deg som en skvisa sviske når du tar de av deg igjen.. (erfaring..) Strømpebuksene finnes i "nylon" og kan brukes til pent. Finnes også støttestrømper til GRAVIDE! :lykketil: som går over magen uten å ha kompresjon der selvfølegelig (men kompr.i bena..)

OBS: Støttestrømper skal du ha liggende ved sengen slik at du tar de på deg FØR du begynner å gå om morgenen.. (forstår at det kan være tungt med mage, men med litt hjelp..)

Tidl. bruker
11-11-2004, 21:47
Tenkte jeg skulle komme med et godt tips om hvordan få de fordømte strømpene litt lettere på. Oppskriften er som følger: Stikk hånda inn i strømpen og ta tak i hælen, vreng strømpen. Tre så strømpen over tærne og vreng den over igjen. Da slipper du å streve sånn med å trekke den oppover :)