PDA

Vis full versjon : Kan noen svare meg? ang spark og hvilken vei....

-Marlene-
18-08-2002, 22:02
Grunnen til at jeg spør er at jeg til uka skal på ul for å sjekke at den har snudd seg, for visst ikke blir dette en keiserinne!

Jeg lurer da på om man kan skjenne på hvordan barnet sparker / beveger seg om hvordan den ca ligger? Jeg har venninne (hun har klaget på dette i flere mnd og jeg har funnet ut at hun er en liten lystløgner, men nå så kan det jo hende hun snakker sant) hun sier at ungen hennes sparker henne hardt i ribbeina! Og det gjør ikke min, grunnen til dette kan jo være at den fortsatt ligger i side leie, noen den gjorde i uke 27. er nå i uke 32.

Slik kjenner jeg babyen (har vanskelig for å vite hva som er spark eller bevegelse da men):

Mye aktivitet nederst i magen, på høyre side. Også noe ovenfor, f.eks hvis jeg bøyer meg frem over så får jeg ett dult øverst i magen. Mn mest er det kribling og dulting nederst og ca ved navlen.

Merker man at den snur seg? sparka og dulta er jo som før trur jeg, bortsett fra at de er MYE sterkere nå.
magen har ikke forandra seg heller? ååå jeg er jo så nysgjerrig...

Kan noen svare?

susse
18-08-2002, 23:27
Sønnen min lå i alle mulige stillinger i magen, og snudde seg stadig fra hode til sete helt til uke 36. Jeg kjente tydelig forskjell på hvordan han lå !
I seteleie var det i allefall vonde spark, rett i blæra så jeg kunne knekke sammen helt plutselig, det var ikke noe morro ! Da kunne jeg også kjenne rumpa under ribbena. Jeg kjente tydellig når han snudde seg også, hele magen liksom velta om...vanskelig å forklare det der...
Hodeleie var veldig greit, kjente ikke spark i ribbena, men oftest på sidene og jeg kjente hælene som små harde kuler over navlen.

Får håpe den vesle i magen din finner en grei stilling i tide !:)
Lykke til !
ps. min kom helt fint med hodet først!

Klem fra Susse og lillebass 22:baby:

Karius
18-08-2002, 23:34
Jeg kjenner spark mest på midten av magen og ut mot sidene.
En del oppover, men da bare sånne "glidende", store bevegelser.
babyen min ligger i følge UL og legen med hodet ned i bekken, men fortsatt bevegelig.
Kjenner "kribling" nederst mot bekkenet, men aldri skikkelig spark så langt nede. Regner med at det er hendene jeg kjenner.

Ellers så synes jegdet er vanskelig å kjenne om det er en fot eller et kne osv...

:findag:

MetalMamma
18-08-2002, 23:57
Hei! :vink:

Min lille snuppelupp ligger med hodet festet nå, og stort sett har jeg alle spark oppunder ribbeina! :gal2:
Veeeldig ømme nå... :(

Utenom dette er det høy aktivitet på sidene av magen min, med bulker både her og der, og ofte med sånn kraft at det gjør skikkelig vondt, og nattesøvnen blir ødelagt.
Men nedtellinga har begynt, så nå er det ikke lenge igjen! :klapp:

Klemmer fra MetalMamma & Første-Knøtt :baby: , 35+2

Kwistin
19-08-2002, 00:03
I slutten av sist graviditet sparket den lille masse i ribbeina mine.. Vennenne mine må le, når de kommer i snakk om meg med mine hyl "AU FA.. ribbeina" :bonk:

Synes jeg kunne hørre at det sa "knikk" noen ganger..

andregangs 14+3