Vis full versjon : Sa, når kan vi prøve igjen?
Hadde sa for 14 dager siden. Vi ønsker å prøve igjen så fort som muig. Vent en mens sa legen. Den kommer sansynligvis om 14 dager (ikke sant?), kan vi prøve igjen da eller skal jeg vente til neste mens igjen? Blir glad for alle svar!
Hei du!
Vil bare si at jeg føler med deg...:klemme:
Angående spørsmålet ditt, så er det vel anbefalt å vente til du får mensen neste gang. Dette er vel for at kroppen skal få tid til å komme seg litt og at slimhinnene skal bli sterke..Slik at sannsynligheten for at an ny abort blir mindre...
Men det er visst ikke bevist at sannsynligheten er større hvis man prøver med en gang!
Såh!
Personlig så hadde vi sex etter 14 dager etter utskrapinga, fikk beskjed om å ikke ha det på grunn v infeksjonsfaren! Men fikk mensen i rett tid etter dette..
Så nå er vi på rett kjøl igjen!:nikker:
Men vet ikke hvordan prosedyrene er med en SA i forhold til en MA..
Håper du fikk noe ut av dette!
Etter en MA fikk vi råd om å vente ett års tid vi, slika at kroppen skulle være klar. Men vi prøvde med en gang, men det tok faktisk to år før jeg ble gravid igjen, da først var kroppen min klar. Jeg ønsker deg lykke til videre med prøving, og håper at det går rette veien neste gang!!:klemme:
Jeg har habituell abort. Da vi ble gravide denne gangen satte vi igang første mulighet etter siste SA. Legen anbefalte meg å vente en syklus, men vi satte igang med en gang likevel. Så lenge du har sluttet å blø (så det ikke er noen infeksjonsfare) er det egentlig ingen grunn til å vente annet en for at det skal bli lettere å beregne termin.
Lykke til. :klemme: Skal se du har en spire i magen igjen snart. :nikker:
Det varierer litt fra lege til lege, men jeg fikk beskjed om å vente en syklus før vi prøvde igjen. Venninna mi fikk beskjed om å vente i 3 sykluser. Tror en er mest vanlig da.
Jeg har hatt 2 ma og vi ventet ikke en mens før vi prøvde, men satset på at kroppen ble gravid når den var klar for det.
Hos oss gikk det nå over en mens da...
Vet om flere som er blitt gravide uten en mens i mellom og det har gått helt greit, men er velikke det som er anbefalt..
Lykke til med prøvingen:klemme:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.