PDA

Vis full versjon : Hvor mange har dere fortalt det til?

Sirkeline
14-11-2002, 00:32
Lurer på hvor mange dere har fortalt om graviditeten til - og evt. når dere skal fortelle det - til hvem? osv..

Jeg har termin 06.07.
Bortsett fra samboeren, vet disse om begivenheten:
Min beste venninne, mamma, en terapeut-(kurs)venninne (jeg er nyutdannet terapeut).
Vi skal fortelle pappa + svigers det til helgen, tror jeg. Da er det gått 7 uker..........
Resten får vel vite det nærmere jul.......hvis vi klarer å holde det hemmelig så lenge.....og hvis det ikke synes på meg på noen måte......

Det er allerede noen som har lurt på hvorfor jeg aldri drikker (jeg pleier ikke å spytte i glasset) og hvorfor jeg sånn brått har sluttet å røyke.....hvorfor jeg ikke spiser rakfisk (noe jeg elsker.....med masse akevitt til)......hvorfor jeg er slapp og sliten.....hvorfor jeg ikke orker all verdens om dagen.......osv.....
Noen har spurt meg rett ut..............og jeg har sagt nei...uff
Gleder meg til alt er "out in the open"..........hater hemmeligheter!!

Sirkeline
6+3

Gyda
14-11-2002, 00:44
Vi har jo slitt i så mange år, og dessuten er jo dette resultat av et ivf-forsøk.... Og jeg har jo vært rimelig uttafor i sprøyteperioden og sånt. Vi trodde jo aldri at vi skulle være så heldige på første forsøk, så derfor fortalte vi alle hva som skjedde da jeg regnet med at nedturen kom til å bli ille.... Og da er det godt at familien og venner vet hvorfor.

Nå ble det jo slett ikke så gæli' :D så her kimet telefonen i ett den kvelden vi fikk svar på blodprøven.... Men det er jo så koselig! Alle ble rørt og glade, og jeg vet at hvis det skulle skje noe så har jeg alltid en skulder å gråte på...

De eneste som ikke vet det er pappan min og hans samboer og datteren hennes m/familie..... Har aldri snakket med pappan min om sånne ting, og nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal si det....
Men han har bursdag om et par uker, så jeg tror vi venter til da....

Men jeg kommer tilbake til hvordan jeg skal formidle det da;)

Tidl. bruker
14-11-2002, 00:46
Jeg har bare fortalt det til ei venninne på jobben, også fotsoneterapeuten min. Planen vår er å fortelle det til familien til jul hvis vi klarer å vente så lenge da :o
Syns sambo var så søt i dag da han spurte når han kunne fortelle det, han gleder seg så fælt :elsker:

Qlio
14-11-2002, 00:58
[list=1]
Mannen min, selvfølgelig!!!
4 kollegaer
3 nære venner
Stedatter
Svigerforeldrene mine
Svoger og svigerinne
Mamma og stefar
[/list=1]
Det er ganske mange,
men jeg har kun fortalt det til de som naturlig ville fått vite det om det gikk galt. De fleste visste at vi var prøvere, dessuten leser alle de som kjenner meg som en åpen bok. Inklusive kollegaer.

Pappa og stemor samt min mormor får vite det til helgen.
Da skal jeg "hjem" en tur, og benytter anledningen til å si det til dem ansikt til ansikt, og ikke via telefonen.....

GLEDER MEG!!!

Mamemi
14-11-2002, 10:38
Vi koser oss med hemmeligheten, og har tenkt å fortelle familien på julaften at vi venter nr to. (Har også en god plan for hvordan fortelle: Skal gi besteforeldrene en dobbeltramme med bilde av den kommende storesøster i den ene luka og ultralydbilde fra uke 8 i den andre. En liten, passende tekst, og voila: overraskelsen er i boks!) Når familien først er informert kommer jeg til å fortelle venner både på og utenfor nettet også, da er det ingen skrupler lenger!

Hvem som vet nå? Jeg og mannen min, selvsagt. En nett-venninne eller to, og én stakkars betrodd venninne fra gjengen. Jeg valgte den av dem som er den som faktisk holder tett. ;)

Hvorfor det er hemmelig? Vel, jeg er ikke helt sikker. :uff: Litt fordi jeg er redd for å miste. Litt fordi jeg ikke har lyst til at ting skal spre seg på jobben ennå. Litt fordi det er superdeilig å ha en sånn hemmelighet mellom oss to voksne, noe vi kan smile av og blunke til hverandre av og kose oss med tanken på! :hjerter:

Afrodite
14-11-2002, 11:33
Hei
Vi også koser oss med hemmeligheten. Dog er jeg litt mere ivrig enn sambo til å si det, han ønsker å holde på hemmeligheten lengst mulig, og vi skal si det på julaften. Jeg synes også det blir litt morro med en sånn flott julegave til våre foreldre. Hadde det ikke vært jul ja, da ville jeg sagt det før!!

Gleder meg vilt til å se og høre reaksjoner fra venninner, de har jo fortalt meg det etter 2 uker etc... Det har irritert meg litt siden de har visst at vi har slitt veldig, jeg ble jo ofte lei meg, så nå skal de få se jenta si som kan holde tett ja!! Dette er vår første mens mine venninner er gravide med nr. 2. Så alle kommer til å bli SÅ glade på våre vegne!! 1.juledag skal jeg forstyrre alle og ringe rundt som en gal. Eller så skal jeg gi de en julegave med overraskelsen. Får se. Jeg morer meg veldig med å tenke ut påfunn for å si det!!

Til foreldrene våre tenkte jeg å kanskje kjøpe sånne bestemor/far krus, en strikkeoppskrift kanskje, eller som en skrev her, bilderamme med tekst inni. Er det noen som har andre morsomme forslag??? Kom med de til meg!!

Til en god venninne som venter i april, skal jeg kanskje lage en bildekollasje (skrives det sånn....?) fra vi var sammen på ferie i år, så skal jeg legge ved et kort hvor jeg skriver at "vi gleder oss til neste ferie sammen, men at det kan bli litt trangt om plassen på hytta med 7 stk.!! Da de blir 4 og vi blir 3!!!"
Var ikke det en god idé!!

Oi, dette ble langt, men er jo helt inni min lille gravideverden!!

Afrodite
12.juli
6+0

Monstra
14-11-2002, 11:42
Vi klarte å holde oss litt over ei uke vi da - men så fikk de nærmeste vite det.

[list=1]
Pappa, Mamma og Broder'n
Svigermor og Svigerfar
Svigerinne
Et par gode venninner
To av mine søskenbarn
Søsteren min og hennes mann
- ei venninne på skolen fikk vite det idag... ingen andre vet enda... vet ikke helt hvordan jeg skal si det...
[/list=1]

viwi
14-11-2002, 13:01
vi har ikke fortalt det til noen enda. Syns det er litt tidlig. Men vi koser oss med den skjønne hemmeligheten vår i en stund til.. Kanksje vi forteller det til jul

C3PO
14-11-2002, 14:29
Vi holder saken for oss selv. Jeg vil helst vente til jeg føler meg trygg på at dette går bra før jeg forteller noen.

Det hjelper jo at vi er i utlandet.;)

Selini
15-11-2002, 01:17
Jeg klarte jo å teste "online" jeg da.. :bonk:
(sånn går det når man ikke bruker pinlige spørsmål på NM tsom anonym til vanlig og glemmer å logge seg ut..)
Så alle nettvennene mine vet det, pluss tanten min..

Grunnen til at Tante har fått vite er vel fordi hun er den eneste jeg kan tenke meg blir glad.. Veninnene mine synes jeg er gal som har fått CR og de kommer til å klikke nå som jeg skal ha en til.. De studerer og prioriterer festing og studier fremfor familie.. Mamma også synes det beste er i allefall 5 år mellom, men der er jeg uenig, så hun får ta det som hun vil..

Vi kommer også til å legge nyheten under juletreet..;)
Når sjokket har gitt seg vil nok alle juble tenker jeg..:D

Tidligere Bruker
15-11-2002, 01:23
Mannen min. :D
NM damene... :D
Og et par venninner. :D

Venter litt med resten, for vi vet det ikke vil bli godt mottat dessverre. :(

:mervink:

Tidl. bruker
15-11-2002, 11:23
Jeg oppdaget det i går, men har ikke fortalt det til så mange.
Skal vente til jula tenker jeg;)

Jeg har sagt det til:
Mannen min( som er i nordsjøen og som holdt på å flire seg ihjel)
Mamma og Pappa
Svigermor og svigerfar
Beste venninnen min
Mammaen til han som jeg passer

Alle de andre skal få vite det i julen.
Jeg synest det er greit at noen vet det, visst jeg skulle ha trengt hjelp til noe, siden mannen min ikke er hjemme;)

Svigermor gråt som bare det, hun hadde faktisk drømt natten før at jeg var gravid igjen, så det var nok en sanndrøm:p

Alle ble like glade:)

Klemmer fra linni...

shine
15-11-2002, 21:20
Hei:)
Jeg har fortalt det til tre nærme venniner og pappaen da selvfølgeligt, tenkte jeg skulle vente til jul med å fortelle det til noen andre:)
:klem: shine&:baby:

Xantippe
15-11-2002, 22:10
Ingen andre en meg og Xantippe-mannen som vet.

Skal fortelle det på julaften. Jeg brenner etter å forelle det før, men får ikke lov av de vordende pappa. Slik var det sist også.

Men så mange uhell det har vært i Juli-klubben de siste dagene, så er det nok best å ikke involvere så altfor mange?

Venter utålmodig at det skal bli jul....

5+4 idag