PDA

Vis full versjon : Hvor mange har dere fortalt det til?

Sirkeline
14-11-2002, 00:32
Lurer på hvor mange dere har fortalt om graviditeten til - og evt. når dere skal fortelle det - til hvem? osv..

Jeg har termin 06.07.
Bortsett fra samboeren, vet disse om begivenheten:
Min beste venninne, mamma, en terapeut-(kurs)venninne (jeg er nyutdannet terapeut).
Vi skal fortelle pappa + svigers det til helgen, tror jeg. Da er det gått 7 uker..........
Resten får vel vite det nærmere jul.......hvis vi klarer å holde det hemmelig så lenge.....og hvis det ikke synes på meg på noen måte......

Det er allerede noen som har lurt på hvorfor jeg aldri drikker (jeg pleier ikke å spytte i glasset) og hvorfor jeg sånn brått har sluttet å røyke.....hvorfor jeg ikke spiser rakfisk (noe jeg elsker.....med masse akevitt til)......hvorfor jeg er slapp og sliten.....hvorfor jeg ikke orker all verdens om dagen.......osv.....
Noen har spurt meg rett ut..............og jeg har sagt nei...uff
Gleder meg til alt er "out in the open"..........hater hemmeligheter!!

Sirkeline
6+3

Gyda
14-11-2002, 00:44
Vi har jo slitt i så mange år, og dessuten er jo dette resultat av et ivf-forsøk.... Og jeg har jo vært rimelig uttafor i sprøyteperioden og sånt. Vi trodde jo aldri at vi skulle være så heldige på første forsøk, så derfor fortalte vi alle hva som skjedde da jeg regnet med at nedturen kom til å bli ille.... Og da er det godt at familien og venner vet hvorfor.

Nå ble det jo slett ikke så gæli' :D så her kimet telefonen i ett den kvelden vi fikk svar på blodprøven.... Men det er jo så koselig! Alle ble rørt og glade, og jeg vet at hvis det skulle skje noe så har jeg alltid en skulder å gråte på...

De eneste som ikke vet det er pappan min og hans samboer og datteren hennes m/familie..... Har aldri snakket med pappan min om sånne ting, og nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal si det....
Men han har bursdag om et par uker, så jeg tror vi venter til da....