PDA

Vis full versjon : Jeg skal på julebord

Tidl. bruker
14-11-2002, 00:56
Jeg skal på julebord på fredag og lurer på hva slags unnskyldning jeg skal komme med for at jeg ikke drikker. Jeg er sykepleier, og det kommer også leger dit så jeg kan liksom ikke dikte opp en mystisk sykdom heller.. Har dere noen lure forslag?

Qlio
14-11-2002, 01:01
Hva med og være sjåfør?

Har hørt om noen kreative sjeler som bytter etiketter o.l.

Eller du kan si at du ikke orker.....
- festet dagen i forveien.
- begynner å bli syk.
- sovet dårlig.

Andre????

Gyda
14-11-2002, 10:12
Er det ikke sånn at man ikke skal drikke når man går på det? Du kan jo også si du har UVI, for da kan du jo fly på do hele tiden også;) ;)

Lykke til, og kos deg!

Mamemi
14-11-2002, 10:54
Du og mannen din på hvert deres julebord og du tapte loddtrekninga om sjåførjobben?
Skal opp tidlig morgenen etterpå og kjøre svigermor til et eller annet obskurt sted?
Har et veddemål med mannen din om at du ikke skal drikke alkohol fra til jul? (Høres kanskje litt vel alkohol-isk ut?)

Nei.. tjah.. Det var alt jeg kom på, gitt! Men ærlig talt: Folk har da ikke noe med hvorfor andre drikker eller ikke. Hvis ingen spør, så trenger du jo ingen unnskyldning!

Gitte
14-11-2002, 11:43
Hei Sannemor !

Jeg skal også på julebord, og det om bare 2 uker. Jeg er da 8+0, og jeg er IKKE klar for å fortelle det ennå, det er jeg helt sikker på. Det har liksom ikke gått helt opp for oss ennå at vi skal ha barn, og da blir det feil å si det til kolleger. Har dessuten tenkt å vente til julaften med å fortelle familien...
Julebordet vårt er et tradisjonelt firmajulebord der man blir påspandert alt. Det er ikke noe alternativ for meg å ta med claustaler med øletiketter på f.eks. Min løsning blir å kjøre bil, og unnskyldningen for å kjøre er rett og slett at vi ikke kan bo hjemme for tiden fordi vi pusser opp badet vårt og er uten do og dusj. På grunn av domangelen velger vi å bo hos svigers. Det stemmer kanskje ikke helt, men den er jo vanntett mot kolleger som ikke er helt nære venner og derfor ikke kommer innom oss stadig vekk. Vi har ikke kommet så langt, har faktisk bare begynt å planlegge, men hvem kan gjennomskue det da ? For å få alle til å tro på det, planlegger jeg å dusje før julebordet på jobb før jeg drar hjem.
Ellers har jeg fått et tips om at UVI-løsningen er mye brukt og lett gjennomskuelig, så jeg dropper det. Er det noen som spør meg om jeg er gravid skal jeg spørre tilbake om de synes jeg har lagt på meg. Da blir det nok stille tenker jeg :D

Sirkeline
14-11-2002, 13:12
Jeg var på et 30-årslag FØR jeg visste at jeg var gravid. Tok uansett ingen sjanser - så jeg drakk ikke.
Sjåfør-unnskyldningen kunne jeg ikke bruke så lenge vi bor ca. 3 minutter fra festlokalet.
Vi kjente få mennesker på festen - men jeg ble sittende å prate med en jeg kjenner litt fra før. Plutselig reagerer han på at jeg drikker Farris, og spør hvorfor?......"er du gravid, eller? Ble helt paff, og samtidig irritert på spørsmålet fra en ganske fremmed person......

Det er også flere venner som har reagert på meg - spesielt i helger hvor de observerer meg uten hverken sigarett eller dram i hånda.

Lurt å finne på en unnskylning/ha en kommentar klar.

Synes Gitte sitt svar var fint. Da kaster man bare ballen tilbake til den som var så dum å spørre - og skulle tro at det blir "end of discussion"......
Tror den varianten er bedre enn å komme med en laaaaaang utredning om et eller annet.....litt halvrødmende...kan lett gjennomskues...

Sirkeline

Gitte
14-11-2002, 15:10
Enig i at det ikke er noen god i de å legge ut på en lang løgn. Det klarer ikke jeg, det vet jeg. De fleste slår seg til ro med et kort utsagn, heldigvis. Jeg må si det som det er, jeg tror at mange rundt meg tipper jeg er gravid nå. Spesielt de på jobb har nok bange anelser, og flere har spurt mange ganger i løpet av det siste halvåret (ja, utrolig, men sant !) Men jeg er litt likegyldig - de må gjerne tro jeg er gravid, det er sikkert mange som har trodd jeg har vært det siden i sommer. Dem om det ! De kan få leve i uvissheten litt til !

Gitte

Rikke
15-11-2002, 11:10
Har ikke så mange gode råd og komme med her, men satt faktisk og lurte på det samme. Men her var det mange gode råd syntes jeg!

Tankene min gikk mot at jeg ikke skulle møte i det hele tatt og late som jeg var i litt dårlig form eller noe, men bilen var faktisk en tanke jeg ikke hadde tenkt på! Håper du bor ett stykke fra feststedet og at du har lappen da.

Tidligere Bruker
15-11-2002, 11:29
Vi skal på julebord med jobben til mannen min den 7 desember.
Da sier vi bare at jeg skal være sjåfør, fordi vi har 2 timers kjøring fra her vi bor, til der julebordet skal være. :)

:mervink: