PDA

Vis full versjon : 6 uker idag

Afrodite
14-11-2002, 11:12
Heisan
Jeg er 6+0 idag !! Det går sakte men sikkert fremover. Symptomene varierer endel, mest kvalm på ettermiddag og kveld, men også hvis det er lenge siden sist jeg spiste. Har endel murringer i magen som kommer og går!! Ellers veldig trøtt midt på dagen og kvelden. Sovnet nesten på jobben i går. Føler også at hormonene løper løpsk, og har fått munnsår!! Æsj... Det har jeg noen ganger pleid å få før mensen så håper dette ikke er et dårlig tegn!! Blir litt redd jeg. Blir også engstelig av å lese her inne, føler at jeg kanskje bærer for tungt og gjør for mye av husarbeid etc.... Men, prøver å leve normalt da! Går ellers mye turer, og det er den treningen jeg gjør!!
Puppene er ømme, men også her kommer det og går litt. Noen ganger kan jeg ikke ligge på magen engang!!

Dette er mitt første svangerskap, pluss at vi har slitt i 3 år, så jeg tenker endel da. Skal på UL om 2 uker så da kan jeg vel kanskje roe ned litt mere.

Er det for tidlig å bestille time hos lege nå? Der jeg skal på UL sa de at jeg kunne vente til etter uke 8. Så gjør vel det. MEn, har dere andre bestilt time tidlig??

Ellers koser jeg meg med de fine bildene i boken til Lennart NIlsson, og leser masse på nettet. Føler meg totalt hjernevasket om dagen og null konsentrasjon om andre ting, jobb etc...

Livet er bare hærlig om dagen:klapp:

Afrodite
6+0
ca. 12. juli:findag:

Monstra
14-11-2002, 11:20
Jeg er også typen som prøver å leve normalt. Jeg er ute og måker snø når det trengs, bære tunge esker på loftet og står på som vanlig. Jeg tror at kroppen sier fra hvis jeg gjør for mye...

I det første svangerskapet gjorde jeg det samme som nå - sto på og gjorde det jeg pleide. I tillegg bygde vi oss leilighet inni et stort lagerbygg og det ble en del ekstra der også...

I det andre svangerskapet hadde jeg jo minstemann på 6 mnd ++ og hadde ikke mye valg. Der måtte det bæres og lempes helt fra starten.

Jeg tror kroppen er bygd for å bære frem barn jeg da ( vanligvis ) og at den er bygd for å tåle helt vanlig fysisk aktivitet. Når kroppen synes vi tar i for mye så gir den oss vondt i ryggen, kvalme eller noe annet som begrenser oss... tror jeg...

Jeg har bestilt time hos lege jeg... har time den 25. november - gleder meg :) - da er jeg 9 uker på veg... Hvis det vil berolige deg å ha legetime nå... så ta en nå!

Gyda
14-11-2002, 11:20
Det er stort å se tallene vokse!! Kunne bare de neste to mnd gå fort unna!! (Men med jule-styr og sånt så gjør det kanskje det;) )

Kos deg med spiren, og så vips!! er en ny uke passert!

Afrodite
14-11-2002, 11:24
Hei igjen,

Ja, ukene går jo vanlig vis vips forbi:D Føler jo til vanlig at det bare er mandager og fredager!! Men, NÅ, å herregud så sakte!! Men, hadde kanskje gått fortere hvis vi hadde fortalt det til noen. Men, not vi har og skal holde det hemmelig helt frem til julaften!!

Afrodite
;)

Qlio
14-11-2002, 11:29
:klapp: :klapp: GRATULERER MED DAGEN!!!! :klapp: :klapp:
Jeg kjenner meg godt igjen i dine symptomer.
Det er som å lese om seg selv, snålt......

Nå er jeg mest plaget med en skikkelig forkjølelse..... men nyter hvert eneste symptom jeg har ellers. Det er så godt og vite at det er en baby-lignende sak i magen min som vokser og gror!
*smelt*

:findag: