Vis full versjon : tegning for vugge?
husnisse
02-11-2004, 12:13
hei!
Vi skal få babyen vår i juni, og har lyst å snekkre vugge til ham/hun:sove: . Har noen tegning (helst med mål og bilder) som kunne hjelpe oss med prosjektet? Det er mest buer som jeg er litt usikker på hvordan de skal være... Skal være sikker for barnet det!
Hei!
Jeg har lett og lett, fordi en kompis av mannen min skal lage vugge til oss... Men har ikke funnet noe. Men han har funnet en oppskrift, han kjøpte den fra Fengselsutsalget, som lager vugger...
husnisse
02-11-2004, 15:39
hei, takk for tipset!
Jeg fant en på Coop.no, men den var ikke særlig detaljert nettopp på det med buene:dåne: . Tror jeg skal ta en tur på folkebiblioteket jeg...
Biblioteket er iskkert en god idé!
(Svarte mest for å gjøre innlegget ditt synligere - er glad i slike søte prosjekter).
husnisse
03-11-2004, 14:56
takk for støte! :nikker: Har du noe på gang du også?
Biblioteket er iskkert en god idé!
(Svarte mest for å gjøre innlegget ditt synligere - er glad i slike søte prosjekter).
Pusser opp babykurven jeg selv hadde som liten. Og ergrer meg litt over å oppdage at denne generasjonen av min familie må kjøpe alt, mens det for mine søsken og meg var selvsagt med hjemmesnekrede møbler.
Heldigvis har vi mye å arve!
Honeypie
03-11-2004, 17:30
Vi skal overta en vugge som min far har laget. Så langt har min storebror, jeg, min lillebror og min nevø ligget i den vuggen. Om noen måneder skal nurket vårt bruke den. Synes det er så hyggelig med slike ting som går i arv. Spesielt når det er noen i familien som har laget det.
Jeg har også lyst til å male navn og fødselsdato på alle som har ligget i vuggen på undersiden eller i bunnen! Da blir den jo et ekstra hyggelig minne for oss alle.
Jeg har også lyst til å male navn og fødselsdato på alle som har ligget i vuggen på undersiden eller i bunnen! Da blir den jo et ekstra hyggelig minne for oss alle.
God idé!
Tror jeg skal gjøre det samme med sprinkelsengen:nikker:
husnisse
03-11-2004, 18:19
Jaaa!!! :hyper: Det skal jeg også gjøre!!! MiniNisse blir Nr 1!:baby:
Har dere funnet noe mønstere?
Broren min er snekker, og skal lage en likedan vugge som han laget til din førstefødte. Han har visstnok et mønster. Men jeg husker ikke hvordan den såg ut.. Så om noen av dere har noen sider på nettet eller noe hvor man kan se vugger, vil jeg gjerne se! Hadde vert artig å se litt forskjellige vugger, så jeg kan spesifisere kanskje hvordan jeg vil vugga til barnet mitt skal se ut.
husnisse
08-11-2004, 17:30
fant ikke noe på bibliotek i helga... Uff da... Men du kan søke på google.com du, søk etter vugge, og bruk bilder siden. Det finnes mye flott der!:nikker:
Har dere funnet noe mønstere?
Broren min er snekker, og skal lage en likedan vugge som han laget til din førstefødte. Han har visstnok et mønster. Men jeg husker ikke hvordan den såg ut.. Så om noen av dere har noen sider på nettet eller noe hvor man kan se vugger, vil jeg gjerne se! Hadde vert artig å se litt forskjellige vugger, så jeg kan spesifisere kanskje hvordan jeg vil vugga til barnet mitt skal se ut.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.