PDA

Vis full versjon : Fajitas, Tortillas og Burritos?

Tidl. bruker
04-11-2004, 13:01
Forklar meg forskjellen.

Heldigmor
04-11-2004, 13:42
Ja det skulle gjerne jeg likt å vite også... :flau:

Monikum
04-11-2004, 14:00
Krydderet!!

Ann_71
04-11-2004, 14:02
Hei :)

Dette tror jeg:

Tortillas er lefsene du bruker til f.eks. fahitas. Fahitas er fylt med allslags forskjellig; kjøttdeig, grønnsaker etc. å så rullet sammen og blir spist.

Burritos er det samme, bare at her blir alle rullene lagt etter hverandre i en ildfast form, legg ost over alle og sett i ovnen.
Veldig mektig....!

Tror dette kan være så godt som riktig???

Mae-mor
04-11-2004, 14:07
Tortillas er navnet på selve lefsene ja.

Fajitas er tortillas fyllt med kjøtt, grønnsaker osv (Som taco, bare med lefse istedet for skjell)

Burritos er tortillas med kjøttfyll som er gratinert i ovn. Serveres med salat i tillegg, ikke i selve tortillasen...

Slik "bruker" jeg det i allefall...

Monikum
04-11-2004, 14:08
Hmmm, fajitas består av rent kjøtt... Originalt er det kylling eller biff... Burritos er farse av kjøtt...

Eliin
04-11-2004, 14:10
Tortillas er navnet på lefsen laget av maismel som brukes til Fajitas, Burritos og Quesedilla, og noen kaller også soft-taco's for tortillas.

Fajitas er når tortillas varmes og fylles etterpå med kjøtt og kalde grønnsaker, guacamole,salsa osv.

Burritos er fylte tortillas som gratineres med en sterk burrito-saus og ost i ovnen.

Quesedillas er tortillas som brettes med ost (og evt. kjøtt) og stekes i stekepanne.

....Så fajitas er produktet som brukes til å lage flere meksikanske retter.

Eliin
04-11-2004, 14:11
Hmmm, fajitas består av rent kjøtt... Originalt er det kylling eller biff... Burritos er farse av kjøtt...
Burritos kan godt være tilberedt med kjøtt/kylling det også, men færre grønnsaker og gratineres med sterk saus og ost.

Senna
04-11-2004, 14:17
ÅÅÅÅ nå ble jeg sulten!!! :sikle:

Tidl. bruker
04-11-2004, 14:56
Så når vi bruker tortillas med kjøttdeig og rå grønnsaker, så er det fajitas? I så fall blir det middagen i dag, tror jeg.

Elller pastasallet. Hmm... sulten nå.

teff74
04-11-2004, 16:17
Jeg skal på TGI fridays i dag og spise!!

nam.. da blir det kanskje fajitas, eller hva det heter .. tror de har det der.
Nei forresten det er quesedillas .. eller hvordan det skrives :knegg:

Kosmokula
04-11-2004, 17:47
Takket være dere så ble det burritos til middag i dag! :sikle:

Eliin
04-11-2004, 18:33
Jeg skal på TGI fridays i dag og spise!!

nam.. da blir det kanskje fajitas, eller hva det heter .. tror de har det der.
Nei forresten det er quesedillas .. eller hvordan det skrives :knegg:
De har pleid å ha begge deler. Godt! Nam, nam!!