PDA

Vis full versjon : hemoridekrem

pia78
07-11-2004, 12:45
Jeg satt og så litt på filmen under cover i går. Da fikk jeg høre at hemoridekrem skulle være bra å smøre under øynene.. Jeg har hørt om dette før. Er det noen andre og som har hørt om dette. Og hva heter så kremen?? Kan den Kjøpes uten resept??

Shadine
07-11-2004, 12:48
Jeg har også hørt det, men kun i amerikanske filmer, eller tv-serier (alle elsker Raymon)

Vet desverre ikke hvilket merke, men du kan kjøpe hemoride kremer uten resept i alle fall.
Tror jeg for min egen del holder meg til den øye-kremen jeg har...

:lykketil:

Tidligere bruker
07-11-2004, 14:46
:undrer: Bare undre eg...Ka skal den kremen være godt for rundt øyan då???Den eneste som kan minne nokka som helst om krem av de som finnes,e i så tilfelle Xyloproct...Den e kvit og inneholde lidocain, hydrocortisonacetat, aluminiumsubacet,sinkoksyd,cetanol..den e lett smertedempandes i huden, kløestillandes og lett sammentrekkandes:nikker: ....De andre sånn som Scheriproct og Alcos-anal e blanke salver som inneholde prednisolon, clemizol og ricinisoljer og skal hjelpe mot spesielt kløe og svie...:skratte: Trur ikke dem egne seg rundt øyepartiet:urk:,bedre å spandere noen krone på øyekrem eller øyegel da....Spørs jo ka du e ute etter...av virkning also...:klemme:

Unicorn
13-11-2004, 22:12
Jeg satt og så litt på filmen under cover i går. Da fikk jeg høre at hemoridekrem skulle være bra å smøre under øynene.. Jeg har hørt om dette før. Er det noen andre og som har hørt om dette. Og hva heter så kremen?? Kan den Kjøpes uten resept??
Jeg har også hørt om det, det skal dempe hevelser under øynene...
Den mest vanlige kremen i USA er vel Preparation H, men hva norsk hemorroidekrem heter, aner jeg virkelig ikke... :knegg:

Storkmamma
06-12-2004, 22:44
Unnskyld meg men jeg jobber i parfymeri og vil fraråde deg på det sterkeste og bruke hermoride krem under øynene. Huden rundt øyene er svært tynn og meget sensibel, du kan risikere og ødelegge hele øyepartiet på denne måten.

Chihiro
07-12-2004, 11:35
Slike hemoroidesalver (for det er salve, like feit som vaselin) inneholder ofte kortison, som du skal være forsiktig med under graviditet. Og jeg ville aldri smurt kortisonsalve rundt øynene, det kan gjøre huden tynn og skjør over tid (dessuten vet jeg ikke om det kan skade øyet).

Jeg vil anbefale Body Shops Elderflower eye gel. Jeg oppbevarer den i kjøleskapet, og den er deilig kjølende for trøtte morgenøyne. Billig er den også, bare 69 kroner.