Vis full versjon : Tvillingvogn
Tidl. bruker
08-11-2004, 13:58
Trenger man tvillingvogn når det blir ca 20 mnd. mellom barna:undrer:
Jeg ville kjøpt tvilligvogn dersom det ble 20mnd mellom mine barn ja :nikker:
Det blir 2,5 år mellom mine og jeg skal ikke ha tvillingvogn.
Tidl. bruker
08-11-2004, 22:06
Hos oss blir det ca 23 mnd mellom Basse og Lillebror -
og vi har kjøpt tvillingvogn.
Syns ikke jeg kan forvente at Basse skal gå så mye ennå -
(-han er dessuten en smule makelig anlagt...) -
og syns det virker litt slitsomt for ham å skulle stå på søskenbrett -
og litt utrygt å ha ham på "sete" oppå babyvogna, liksom. :nikker:
det blir 21 mnd mellom de to minste og jeg skal kjøpe sosken sete tror jeg,har ståbrett fra før men det er han litt liten til og skal mannen være med på tur har vi jo to vogner:hyper:
Jeg kommer til å fortsette å bruke tivillingvogn til Sprell og Lille :nikker:. Om han kommer til termn blir det 20 1/2 måndere mellom de to yngste. Jeg vet med meg selv at Sprell sikkert fint klarer å gå like mye som jeg ønsker, samtidig som jeg VET at hun ikke kommer til å gå dit jeg ønsker :uff:. Da er det deilig med vogn da! Turbo kommer til å være 3 år og han må gå.
Tvillingvogn helt klart! Søskensete ødelegger vongas understell og det er tungvint å trille vogna. Og ikke kan elstebarnet sove... Ståbrett, ser for meg det barnet under 2 år som orker å stå noe mer en 10min på et sånt brett, dessuten på underlaget være jevnt og ungen lydig...
Det blir 23mndr mellom våre og vi skal ha tvillingvogn. Kunne ikke tenkt meg noe annet. Gutten vår er 18mndr nå, ser ikke for meg at han om 2-3mndr kan gå lange turer( jeg går 45min...), så vi MÅ ha tvillingvogn.
Om du trenger tvillingvogn eller ikke spørs på ditt behov, om du går en del så trenger du tvillingvogn. En toåring blir for sliten i beina, enten om barnet går eller står på brett.
Lykke til i valget!
Tinetoff
14-11-2004, 16:29
Vi får akkurat to år mellom våre, og skal definitivt ha søskenvogn. Jeg er helt sikker på at når Trollet er to, vil hun fortsatt a) gå veldig sakte, b) gå helt andre steder enn vi har tenkt, og c) være makelig anlagt og nekte å gå når det passer henne. Vi skal ikke ha vogn hvor de sitter/ligger to i bredden, men er ute etter noe à la Quinny Freestyle 4 plus med ekstrasete (http://www.quinny.com/) eller e3 dobbel fra Phil & Ted's (https://secure.intellihost.co.nz/philandteds.com/framesetedub.htm) - begge disse vognene er smale, og man kan lett montere søskenmodulene av og på.
Vi får akkurat to år mellom våre, og skal definitivt ha søskenvogn. Jeg er helt sikker på at når Trollet er to, vil hun fortsatt a) gå veldig sakte, b) gå helt andre steder enn vi har tenkt, og c) være makelig anlagt og nekte å gå når det passer henne. Vi skal ikke ha vogn hvor de sitter/ligger to i bredden, men er ute etter noe à la Quinny Freestyle 4 plus med ekstrasete (http://www.quinny.com/) eller e3 dobbel fra Phil & Ted's (https://secure.intellihost.co.nz/philandteds.com/framesetedub.htm) - begge disse vognene er smale, og man kan lett montere søskenmodulene av og på.
Ang Quinny-vogna: Får du lagt ned det ene setet når de monteres sånn da:undrer:? Det ser jo nesten ut til at begge må sitte ganske oppreist og da vil du jo ikke få brukt den før babyen er minst et halvt år, elller :???:
Tinetoff
14-11-2004, 17:24
Ang Quinny-vogna: Får du lagt ned det ene setet når de monteres sånn da:undrer:? Det ser jo nesten ut til at begge må sitte ganske oppreist og da vil du jo ikke få brukt den før babyen er minst et halvt år, elller :???:
Det ser ut som om man får lagt den så godt som helt ned (en ørliten helling, men det er det vel i godvogna di også? ;) ) - her er bilde:
Tinetoff
14-11-2004, 17:27
Forresten har jeg MEST lyst på e3-en, og den kan i hvert fall legges helt flat. Vurderer faktisk å dra til Sverige og se på den live - det er en butikk i Stockholm som fører den. Utrolig hvor vogngal man kan bli. (Jeg har et par andre ærend i Stockholm også, da ... :flau: )
Det så ikke sånn ut på de bildene jeg kikka på bare, der var setene helt rygg-i-rygg i oppreist posisjon.
Helt enig i at de to vognene du ser på ser smarte ut :nikker:.
Tidl. bruker
21-11-2004, 15:13
24 mnd mellom her og vi har tvilling sporstvogn hvor :babyjente skal ligge med softbag eller voksipose i sporstdelen som kna legges flatt, så får hun en type bag på den måten.
Vi beholder også den gamle vogna som er en duo med hard bag og egen sittedel. Denne skal vi bruke de dagene Krølle ikke må være med.
Krølle er ikke glad i å gå, han elsker å sitte i vogna.
Han får jeg ikke til å stå på et ståbrett (trassen liten kar...) og heller ikke et søskensete. Et søskensete vil også ødelgge vogna. De færreste vogner er konstruert for å tåle et søskensete på noen kg i tillegg til en unge på 13 kg oppå der igjen,. Vogna blir skeiv og en minster mye av kjøreegenskapene.
Derfor har vi valgt søskenvogn for bruk de dagene begge ungen skal ut på tur. Vi har valgt denne fordi den har svingbart forhjul som også kan låses. Tvillingevogner er bredere og dermed tyngre å styre. Denne kan snu på flekken og er langt mer stabil enn vanlige trehjulinger fordi den er bred som søskenvogn.
GT Safari dobbel søskenvogn/tvillingvogn
http://www.going.no/images/Safari-dobbel.jpgDen er ganske lik Carena sin, men bedre kvalitet og med svingbart forhjul som også kan låses.
Svingbart forhjul for maksimal brukervennlighet
- Forhjulet kan låses for jogging eller bruk i ulendt terreng.
- Hurtigkobling på alle hjul for rask montering og enkel lagring
- Enkel sammenslåing for lettvint transport. Ett greps sammenlegging
- Integrert koppholder og oppbevaringsrom i håndtaket
- Stor kurv under setet for ekstra bagasjeplass
- Justerbar nedfelling av setet til full liggestilling og 5 punkts sele
- Vaskbart, polstret sete
- Veske bak for bagasje
- Sammenkoblet bakbrems for ekstra sikkerhet
- Solskjerm med innsynsvindu, kan trekkes tilbake
-Breddemål; 83 cm.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.