PDA

Vis full versjon : Alenemor-kurs på Amathea..

Tidl. bruker
08-11-2004, 20:48
Hei, er det noen jenter fra Bergen her som har meldt seg på kurset som Amathea arrangerer??
Det begynner jo alt på onsdag,
men jeg lurer på om det er noen her som har gått på et sånnt kurs eller skal på det???

Eller er det bare meg????

AG3
09-11-2004, 08:45
Jeg går på svangerskapskurs for enslige i Tønsberg. Veldig nyttig, men jeg gleder meg ikke over graviditeten så for meg er det ganske vanskelig også... Men det er absolutt å anbefale. Her er det over 8 torsdager, og vi har blant annet om kroppen under og etter svangerskap, fødsel med omvisning på føden, trygderettigheter som enslig forsørger, fødselspenger, amming, barseltiden osv.

Lykke til!!
:klemme:

Tidl. bruker
09-11-2004, 18:46
Ja dette kurset er på fire kvelder.... Skal også møte trygdekontoret, psykolog og noe annet.... men jeg føler meg så rar liksom...

Men men, får vel bare manne meg opp til å gå dit i morgen.......
Det blit sikkert bra..

Men du, jeg håper virkelig at du snart gleder deg over den lille som kommer...
Er det ikke noen du kan snakke med om de tankene du har?? Jordmor eller noen andre?
Kan ikke tenke meg at du har det noe godt for tiden... Men jeg håper virkelig du klarer å glede deg snart.

Men jeg forstår at du har det tøft.... Det er ikke bare bare dette her nei....
Håper det ordner seg for deg.

bamsemums
22-11-2004, 13:55
Noen som vet når neste kurs er i Bergen ??

Tidl. bruker
22-11-2004, 16:22
Noen som vet når neste kurs er i Bergen ??
Jeg aner ikke.....
Men du kan jo ringe å høre...
Tror de har kurs omtrent hele tiden....

Jeg meldte avbud på kurset jeg....
Siden jeg alt hadde vært på fødselsforberedende kurs hos jordmoren, og skal på omvisning på KK 2.des.
Og trygdekontoret må jeg jo snakke med uansett...

Men jeg sa til de på amathea at jeg var interesert i å komme dit på barseltreff da!! Når så langt kommer!!

bamsemums
23-11-2004, 15:00
Er litt usikker jeg, men tenkte det kanskje kunne være greit å møte andre som er i samme situasjon... Vet ikke helt... Får se det litt an tenker jeg !!

Ida Marie
11-12-2004, 19:01
Høres ut som et bra kurs, men føles nok litt merkelig å gå..
ska ha forberdende kurs med jordmor, orker ikkje gå på svangerskapskurs, der er det nok bare mangen "kjernefamilier"....Ikkje no for meg liksom.

For å få omvisning på KK, ringer man bare og avtaler ?

Tidl. bruker
16-12-2004, 07:18
*sniker meg inn på sm fra nm)

Jeg gikk på kurs på amathea i tønsberg da jeg var gravid.Dannet meg et nettverk med andre enslige gravide.Vi ble kjempe venner og treffes nå hjemme hos hverandre og på barseltreff på amathea.(og barna våres er 1år nå)
Anbefales veldig.Det er dessuten mye god informasjon der.Angrer ikke et sekund på at jeg dro dit.Tvert i mot.

Lykke til alle sammen :klem:

Nicy
16-12-2004, 23:00
*signerer innlegget til piamor, som jeg traff på amathea* ;)