PDA

Vis full versjon : halsbrann tabletter

tara
09-11-2004, 10:45
Noen fler som ikke tåler halsbrann tablettene som en får kjøpt på aboteket?
Garvicon eller hva de heter, har ikke esken foran meg.

et kvarter ca. etter at jeg har tatt en eller to tabletter, begynner jeg med skjelvinger i hele kroppen, halsbrannen prøver å trenge seg gjennom, får vondt i magen og kvalmen. Går en liten stund så blir jeg skikkelig løs i magen. Er over på en halvtime 3 kvarter.:mumle:

Jeg skal ivertfall ikke ta de tablettene mer. Da knasker jeg heller på mandler som jeg gjorde sist svangerskap

Skyblue
09-11-2004, 11:05
Sist jeg var gravid og slet med halsbrann :urk:,spiste jeg sånne LOVE HEARTS. Det funka kjempe godt på meg.Ellers spiste jeg agurk,mandler eller drakk melk.:nikker:

Endelig :gravid: igjen.......

Labbis
09-11-2004, 11:10
Hvis det har blitt skikkelig gale (spes på nettene) har jeg spist Link. Tar ikke til vanlig og en halv hjelper. Alle har sagt den der andre smaker så vondt, så jeg orka ikke prøve den..

Bluelady
09-11-2004, 11:22
Det finnes ganske mange forskjellige midler mot halsbrann som man får kjøpt reseptfritt på apoteket. Ikke alle er like bra for gravide, men det vet de på apoteket hvis du spør. Jeg fikk bl.annet en på sykehuset sist jeg skulle føde som virket bra, men husker ikke navnet.
Andre kjerringråd jeg har hørt er:
* Karvete, eller bare spise litt karve
* Solsikkekjerner
* Mandler
* Legg en potet i kaldt vann natta over og drikk vannet

Vær også klar over at melk og melkeprodukter forverrer halsbrannen på sikt... melk lindrer jo veldig der og da, men melkefettet gir mer halsbrann etter noen timer.

LadyBee
09-11-2004, 11:28
Har ikke prøvd tablettene engang, fordi den første gangen jeg fikk halsbrann sist var midt i juleferien og apotekene var stengt. I stedet rørte min mor ut en liten teskje bakepulver i et glass vann - effektivt og mildt, men smaker guffent...

Uansett: Ta en prat med legen eller farmasøyten din for å finne ut hva du reagerte på i tablettene du prøvde, slik at du kan finne et middel uten akurat de stoffene!