Vis full versjon : Noen av dere som studerer??
Lurte på om det var noen andre studenter enn meg her, :gravid: og hvordan dere ev. gjør det med studiene når :baby: kommer?
Jeg går 1. året på barnevernsped. utdanningen, og har akkurat vært og hørt om hva de anbefaler å gjøre her... Så det ser ut til at det blir permisjon ett år for min del. Dersom jeg får godkjent 1. semester....vi har ingen eksamen før til våren nemlig. :undrer: Tenker at det første året vil jeg være så mye sammen med :baby: som mulig!! :nikker:
Noen andre med gode ideer til hvordan kombinere studier og baby??
Hei!
Jeg er student, tar siste året av min bachelor grad. Skulle egentlig være ferdig til våren, men har utsatt noe, sånn at jeg blir ferdig neste jul istedet. Men eneste grunnen til at jeg gjør det, er pga økonomien. For da får jeg støtte fra lånekassen gjennom hele permisjonen min (jobber litt i tillegg, og har 1 års permisjon derfra). Du klarer ikke å ta noen eksamener/fag mens du er hjemme da? Sånn at ikke alt blir helt bortkastet, for det er jo litt kjipt!
jeg går vgs enda..har 1 1/2år igjen..får babyen i april,så får gjort ferdig dette året. Men hvordan det blir etter neste sommer er jeg usikker på..har mest lyst til å bli ferdig med utannelsen fortest mulig..men det spørs hvor strevsomt det blir ;)
Jeg har bestemt meg for å utsette studiene jeg hadde planlagt, og heller ta laveregradskurs en stund. På denne måten slipper jeg å bekymre meg for studieprogresjonen, og kan ta eventuelle eksamener som en fin bonus.
I en utopisk verden får jeg en baby med perfekt helse og døgnrytme, og klarer å fortsette med heltidsstudier (ifølge veilederen min har hundrevis av studenter prøvd dette, mens fire har klart det). Litt mer realistisk klarer jeg en eksamen eller to, og har lest en del nyttig støttelitteratur til videre studier. Like sannsynlig er det vel at jeg kort over nyttår blir heltidsgravid, og så fortsetter som heltidsmamma et år...
Jeg går nå andre året på sykepleierutdanningen og har tenkt å fullføre på normert tid, og mannen får ta mesteparten av permisjonen. På den måten får vi mer tid sammen alle tre, enn om jeg skulle tatt permisjon og han jobba.
Terminen klaffer ganske bra med semesterslutt på våren, så jeg får være med baby i sommerferien før jeg skal tilbake på skolen.
Jeg går første året på et to-årig master studie i matematikkdidakikk, regner med å bruke ett semester ekstra på masteroppgaven.
Jeg er 2 års sykepleierstudent. Blir nok ett år fri her. Går ut i permisjon rundt 1 februar. Dette passer bra i forhold til praksis. Godt å få det første året hjemme med bebisen... Gleder meg masse til ett fri år nå ja.. :nikker: Men er fast bestemt på å begynne på samme tid neste år!!
trine_moj
17-11-2004, 11:02
jeg går vk2, men ungen kommer i juni og krasjer alle eksamnene er jeg redd for, men skal gjøre alt jeg kan for å klare det.
Lurte på om det var noen andre studenter enn meg her, :gravid: og hvordan dere ev. gjør det med studiene når :baby: kommer?
Jeg går 1. året på barnevernsped. utdanningen, og har akkurat vært og hørt om hva de anbefaler å gjøre her... Så det ser ut til at det blir permisjon ett år for min del. Dersom jeg får godkjent 1. semester....vi har ingen eksamen før til våren nemlig. :undrer: Tenker at det første året vil jeg være så mye sammen med :baby: som mulig!! :nikker:
Noen andre med gode ideer til hvordan kombinere studier og baby??
Hei!
Jeg går og første året på barnevernsped.utdanningen, men går i Oslo da? Hvor går du?
Jeg tar permisjon fra jul nå og begynner igjen etter jul i 2006. Det er det lærerne anbefaler meg og..
Lykke til, ordner seg skal du se:klemme:
Hei! Jeg startet i høst på en bachelor-grad i data-sikkerhet på Universitetet, men hadde termin 01.12, og eksamener uka etter...:urk: Skjønte ganske fort at for å henge skikkelig med burde jeg ikke startet på studiet høygravid... Har tatt permisjon fram til høsten igjen, blir å starte på nytt da. Det er et krevende studie, og i tillegg vil jeg jo gjerne bli mest mulig kjent med lille Maja som nå har kommet:rørt: Får fødsels-stipend fra Lånekassa... Ikke akkurat ei lønn å bli feit av, men sånn er det nå engang å være svanger student.
Lykke til! :klemme:
Hei!
Jeg går og første året på barnevernsped.utdanningen, men går i Oslo da? Hvor går du?
Jeg tar permisjon fra jul nå og begynner igjen etter jul i 2006. Det er det lærerne anbefaler meg og..
Lykke til, ordner seg skal du se:klemme:
:nikker: Gøy at det er flere av oss! Jeg går i Volda. Tror det blir greit med ett år pause jeg! :lettet: :lykketil:
jeg er student på UiO med termin 18. juli. rekker dermed å bli ferdig med examen i juni og ett års permisjon (vurderer å ta et fag våren 2006, men får se det an) før jeg begynner heltidsstudie igjen høsten 2006.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.