Vis full versjon : Noen av dere som studerer??
Lurte på om det var noen andre studenter enn meg her, :gravid: og hvordan dere ev. gjør det med studiene når :baby: kommer?
Jeg går 1. året på barnevernsped. utdanningen, og har akkurat vært og hørt om hva de anbefaler å gjøre her... Så det ser ut til at det blir permisjon ett år for min del. Dersom jeg får godkjent 1. semester....vi har ingen eksamen før til våren nemlig. :undrer: Tenker at det første året vil jeg være så mye sammen med :baby: som mulig!! :nikker:
Noen andre med gode ideer til hvordan kombinere studier og baby??
Hei!
Jeg er student, tar siste året av min bachelor grad. Skulle egentlig være ferdig til våren, men har utsatt noe, sånn at jeg blir ferdig neste jul istedet. Men eneste grunnen til at jeg gjør det, er pga økonomien. For da får jeg støtte fra lånekassen gjennom hele permisjonen min (jobber litt i tillegg, og har 1 års permisjon derfra). Du klarer ikke å ta noen eksamener/fag mens du er hjemme da? Sånn at ikke alt blir helt bortkastet, for det er jo litt kjipt!
jeg går vgs enda..har 1 1/2år igjen..får babyen i april,så får gjort ferdig dette året. Men hvordan det blir etter neste sommer er jeg usikker på..har mest lyst til å bli ferdig med utannelsen fortest mulig..men det spørs hvor strevsomt det blir ;)
Jeg har bestemt meg for å utsette studiene jeg hadde planlagt, og heller ta laveregradskurs en stund. På denne måten slipper jeg å bekymre meg for studieprogresjonen, og kan ta eventuelle eksamener som en fin bonus.
I en utopisk verden får jeg en baby med perfekt helse og døgnrytme, og klarer å fortsette med heltidsstudier (ifølge veilederen min har hundrevis av studenter prøvd dette, mens fire har klart det). Litt mer realistisk klarer jeg en eksamen eller to, og har lest en del nyttig støttelitteratur til videre studier. Like sannsynlig er det vel at jeg kort over nyttår blir heltidsgravid, og så fortsetter som heltidsmamma et år...