PDA

Vis full versjon : Sengehimmel

Amanas
10-11-2004, 02:08
Har lyst på sengehimmel til babysengen jeg, men de i butikkene var jo så utrolig dyre, fra 500-600kr og oppover, når jeg såg på de som var utstilt på sengene såg det jo ikke så veldig vanskelig ut å lage noe sånt selv.

Så jeg lurer på om det er noen som har laget selv og har noen tips?
Noen som har et mønster eller noe kansje?

Pulsatilla
10-11-2004, 14:42
Jeg sydde selv. Det er kjempeenkelt! :nikker:

Vi kjøpte et sengehimmelstativ på en av babybutikkene, og skrudde opp det på sengen. Da var det greit å ta mål av hvor lang himmelen skulle være (ca 1.60 tror jeg passet hos oss) Så sydde jeg bare to vanlige gardinhøyder med løpegang i toppen med et lite rubbehode over, og tredde på stativet. Lett som en plett. :nikker: Eventuelt kan de to høydene syes delvis sammen i bakkant, men det var ikke nødvendig hos oss, stoffet henger fint selv om det er delt i to.

Amanas
11-11-2004, 05:29
Jeg sydde selv. Det er kjempeenkelt! :nikker:

Vi kjøpte et sengehimmelstativ på en av babybutikkene, og skrudde opp det på sengen. Da var det greit å ta mål av hvor lang himmelen skulle være (ca 1.60 tror jeg passet hos oss) Så sydde jeg bare to vanlige gardinhøyder med løpegang i toppen med et lite rubbehode over, og tredde på stativet. Lett som en plett. :nikker: Eventuelt kan de to høydene syes delvis sammen i bakkant, men det var ikke nødvendig hos oss, stoffet henger fint selv om det er delt i to.
Det hørtes jo ikke så avansert ut da, jeg printer ut det du har skrevet, leverer det til mor og setter henne på oppgaven ;)

Dolci
11-11-2004, 10:49
Vil bare si at stativ får du billig hos IKEA.

Sjøstjerne
11-11-2004, 11:39
Det finnes også noen hvite på Jysk til en rimelig penge :nikker:

Amanas
12-11-2004, 05:55
Takk for tips, men min mor har allerede handlet stativ :)

Hun syns det såg så fint ut med sengehimmel og stativet var jo så billig så hun kjøpte det :)
Men gjett om hun fikk sjokk da hun såg de syke prisene på sengehimmlene ;)

Happy
12-11-2004, 10:34
Jeg vet at "Alt om håndarbeidet" (bladet) har mønster på sengehimmel og kant. Husker ikke hvilket nr det var, men du får sikkert god hjelp om du ringer inn til redaksjonen. Bladene kan somregel lånes på biblioteket.

Limbo
12-11-2004, 12:51
Jeg kjøpte sengehimmel på Jysk til vesla og er superfornøyd med den. Er jo veldig enkelt. De som de selger i babybutikker koster jo opp mot 800 kroner :dåne:

Amanas
17-11-2004, 04:04
Jeg vet at "Alt om håndarbeidet" (bladet) har mønster på sengehimmel og kant. Husker ikke hvilket nr det var, men du får sikkert god hjelp om du ringer inn til redaksjonen. Bladene kan somregel lånes på biblioteket.
Får ta meg en tur på bibloteket og se etter de bladene :)

Tidl. bruker
17-11-2004, 10:08
Jysk har dem rimeligere.