Vis full versjon : Er det flere PCOS'ere her?
Jeg syns jeg så at det er flere som har PCOS her, jeg?
Jeg lurte bare på om det er fler enn meg som har dette.
Endelig etter utallige legebesøk, pergo-kurer og puregonstimulering så har jeg en IVF-spire i magen :elsker:
Så heldig jeg er!
Hvis vi er flere med diagnosen, kan jeg spørre hvordan spiren ble til? Vi har allerede tenkt på( om dette går bra, vel å merke, ) å kanskje prøve ivf en gang til i håp om søsken..... Og går ikke dette, så blir det nok mye lån og støtte fra familien til ivf i fremtiden.
Hadde vært greit å høre om flere.....
Klem Gyda
*rekker opp hånda*
JEG!!!!!
Førstemann ble til etter ni måneder med metformin og to kurer pergotime. Andremann må sies å være et rent uhell! Vi trodde ikke at vi klarte å få til sånne ting på egen hånd vi, siden vi måtte ha hjelp sist. Litt tidlig å få nr.2 er det også, mener enkelte. Men nå har jeg en liten en i magen, og glad er jeg for det!
Er med på et prosjekt for gravide PCOS'ere på St. Olav, og får kjempebra oppfølging der. Har allerede hatt to UL og skal ha minst tre til.
Alltid greit å treffe andre i samme situasjon, de fleste av oss har jo hatt en lang og stri vei mot graviditeten.
Tidl. bruker
15-11-2002, 12:44
Jeg har også pcos.
Har en datter fra før, da tok det 3 år før det klaffet, var igjennom en laporoskopi og brant vekk cystene, og da gikk det iorden.
Denne gangen fikk jeg nyss om et prosjekt på st.olavs, jeg ringte dit og fikk være med.
Jeg startet med metaformin i slutten av september, og nå ser dere resultatet av det:baby:
Mannen min er på båt, så han er en del borte, men jaggu klarte vi det ikke denne gangen også:p
For ca 2 år siden testet jeg også to blå, så jeg er vel veldig fruktbar på denne tiden av året:D
Jeg har bare et spm, til dere som har gått på metaformin, har dere sluttet på de nå når dere har blitt gravid?
Ang. Metformin så er jeg med i et prosjekt på St. Olavs, der halvparten får metformin og resten får placebo. Så jeg vet ærlig talt ikke om det er det jeg tar. Det er det de skal sjekke på dette prosjektet, om vi med PCOS trenger tettere oppfølging og om metformin har positiv effekt. Er du med på dette prosjektet? Hvis ikke, ring til legen og spør. Hun trenger flere deltakere, og vi får jo masse kontroller.
Er også PCOS'er...
Har hatt LAP, insemineringer og IVF tidligere, men klarte det altså helt selv *fatter det ikke helt enda* denne gangen...
Har lagt om kostholdet en del og fått flott hjelp hos en Kinesolog og tror vel selv at det gjorde susen !!
...pluss et super aktivt sexliv kanskje :???:
:blush: Klem fra Zoom
Bergrosa
15-11-2002, 14:50
Jeg er også med her ja!
Har PCOS, og er gravid m nr.2. Førstemann var ikke planlagt, men jeg var "stabil " på Glucophage( det samme som Metformin), så "plutselig" var jeg gravid.
For to år siden tok jeg ut spiralen for vi ville ha nr. to. vel, spiren er der nå, men veien har vært lang. Vi har hatt et mislykka IVF forsøk i sommer, men så begynte jeg på m Metformin. la om kosthold og gikk til en NAturterapeut som driver m fotsone/akupunktur/hoemopai bl.annet. Og jaggu fikk vi det til sjøl......
Jeg er også med i det prosjektet albertine skriver om, skal ha min "første" undersøkelse om to uker. Det blir spennede:)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.