PDA

Vis full versjon : Påkledning?!

Wanja
19-08-2002, 02:15
Heisann!

Er førstegangsfødende...og lurer fryktelig på hva ungen skal ha på seg den første tiden?! F.eks: Når han sover? Skal vi bytte om til pysj eller skal han bare ligge i en vanlig dress? Og dyne oppå??
Høres fryktelig varm ut...! Skal ha voksipose i vognen,trenger han dyne oppå da? Hva med noe under? Bor riktignok i Bodø...og her er det blåst og kaldt...men dette hører også en smule varmt ut?! Og hva av klær skal han ha på seg da??

Ble fryktelig rotete dette...men hvist dere skjønner er jeg usikker på påkledningen i stortsett alle situasjoner:uff:
Håper noen ikke synes dette er helt for tullete og vil svare meg:)

Wanja35+0

Tidl. bruker
19-08-2002, 11:02
Du lurer som alle andre gjør meg førstemann!!! :) Jeg synd det må være for varm med dyne opp på vosiposen. Jeg har selv voksi pose, men har en vinter og en sommerpose.

Du må gjøre som du føler. Jeg har en regel til meg selv. :D Hvis det er under 10 grader tar jeg på strømpebukse+ lang ermet boddy. Eller gjør som jeg gjorde i begynnelsen snakk med andre. Kanskje din mor eller en venninne med unger i nærheten er til hjelp....

Dolci
19-08-2002, 13:36
Med min første, så byttet jeg til natttøy om natten. Greit å ha kveldstell.
På dagtid når hun sov, byttet jeg ikke på pyamas, men lå henne i vuggen eller sengen slik som hun var. Det kommer jo litt ann på årstiden hva du har på bebisen, vinter har du nok litt flere klær på enn om sommeren.
Problemet kan være at du har en bebis som er veldig varm i seg selv, men kjenn på bebisen. Du tar en finger bak i nakken, da kjenner du godt om den er for varm eller kald. Er bebisen for varm, tar du av sparkeboksen, og den kan ligge i bodyen.

Når de sover ville jeg hatt på en dyne i sengen. Du trenger jo ikke å pakke den godt rundt heller, men legge den løst oppå.

Har du voksipose i vognen, så holder det. De fleste voksi poser er i ull. Å ha dyne oppå der igjen, blir alt for mye. Ta gjerne på en kjøredress om det er veldig kaldt ute.

Lykke til!!

T-5