PDA

Vis full versjon : Hvor mange typer finnes?

Alibaba
11-11-2004, 11:09
Duo...
Kombi...

Hvilke flere kategorier er det?

Happy
11-11-2004, 11:12
Bagvogn
Duovogn
Kombivogn
Sportsvogn
Sportstrille
Trille
Paraplytrille

Var de begrepene jeg kunne komme på i farta

Alibaba
11-11-2004, 11:17
Hvilke er de vognene man først pleier å kjøpe da?

Bagvogn
Duovogn
Kombivogn

Resten er vel sånn man kjøper når barnet er litt større og kans itte kanskje, eller?

Happy
11-11-2004, 11:54
Hvilke er de vognene man først pleier å kjøpe da?

Bagvogn
Duovogn
Kombivogn

Resten er vel sånn man kjøper når barnet er litt større og kans itte kanskje, eller?
Ja, det er vel de vnaligste. Ellers så er det jo ingen ting i veien for å hoppe over bag og gå rett på en sportsvogn/sportstrille. Det er litt smak og behag.

Som førstegangsmor trodde jeg at bag var noe man MÅTTE ha. Så fikk jeg en unge som nektet å ligge i bag :uff:. Følte det som bortkastede penger: bar ungen i bæresele og trilla vogna i 4 måneder, da satt han uten støtte og jeg turte å begynne med sportsdelen til vogna. Jeg tenkte jo ikke på at sportsvogna var litt mer åpen og at han nok likevel hadde roet seg bedre i den fra starten av, når han likevel ikke ville ligge i beg.

Da jeg skulle ha nr 2 endte vi opp med en fremovervendt trehjuling. Kun sportsvogn. Begge ungene har elska den vogna (og jeg også :blunke: ). Vogna bruker jeg i starten med et teppe som er stort nok til å være både under og over barnet for å lune. På vinteren bruker jeg jo likevel en pose (jeg bruker Voksi) og i den er det akkurat like lunt som i en bag. Jeg mener at jeg ikke trenger i både pose og sekk og ser derfor ikke behovet for bag.

Men: vi er alle forskjellige og har ulike behov når det kommer til vogn. Det beste er å sette seg opp en liste over hvordan vognen kommer til å bli brukt ( hva man tror, selvfølgelig), om den skal mye i bil eller være med kollektivtrafikk, om man har liten gang, går mye i skogen eller mye i butikker osv. Så får man heller prøve å finne den vognen som kan oppfylle flest mulig krav. Den perfekte vogna finnes nemlig ikke enda ;)