PDA

Vis full versjon : Vanskelig å slappe av (litt langt)

C3PO
15-11-2002, 14:33
Hei dere

I morgen møter jeg milepæl nr. 2. Imens merker jeg at det er vanskelig å ta det helt med ro i dag. Går det bra eller ikke?

Det finnes gode grunner til å tro at det går bra: jeg ventet jo til 1 uke etter forventet mens med å teste, og svaret var jo knallblått. Det er sjeldent at man mister 3 ganger på rad osv. Mannen min påstår at jeg har fått bedre luktesans - jeg blir ikke kvalm av luktene, men tydeligvis lukter ting han ikke gjør. Men hvem vet? Ellers er det ikke stort med symptomer ennå. Jeg føler jo noe aktivitet i livmoren. Kan det være et tegn å lettere få blåmerker? En annen mulig symptom til er at jeg har fått en del pollenallergisymptomer, noe jeg ikke har på denne tiden av året.

Ellers har jeg vært å registrert med hos den lokale legen her i England. Jeg må først inn til "nypasientkontroll" før jeg får lov til å få annen oppfølging. Jeg tror nok at det er det at jeg nevnte for sykesøster at jeg var gravid er det som har utløst denne reaksjonen min. Etter de forrige 2 gangene er jeg nok blitt overtroisk om det å fortelle noen.

Er det bare meg - eller har noen av dere det litt likt?

C3PO, 5+2

Dahlia
15-11-2002, 14:40
Det er ikke uvanlig å gruble nei.. og det gjør vi nok alle, selv om jeg aldri har opplevd å miste..

Har mine ukentlige milepæler og gleder meg vilt til jeg passerer 12 uker.. vil det føles så mye bedre!! :)

Symptomer kommer og går, virker nesten som om de er der annenhver dag.. og for 2 uker siden hadde jeg jo nesten ingen symptomer i det hele tatt.. og det er det jo faktisk veldig mange som ikke har :)

Tror nok at vi alle er litt rare i tankene våre om dagen:gal2:

Og da er det godt å kunne øse ut av seg her :)

7+2 i dag :D

Gyda
15-11-2002, 16:40
.......

Selini
15-11-2002, 16:45
Jeg forstår godt hvordan du har det for jeg har de samme tankene som deg.. I dag var jeg å bestillte time hos legen, og da skalv jeg.. Var liksom så rart å si at jeg var gravid, for det er som om jeg forventer at det ikke skal gå bra.. :leiseg:

Jeg er kjempe sliten om dagene og kjenner godt at det jobbes der nede og gleder meg så fælt, men tørr ikke liksom..
Var på hennes og maurits i dag og da turte jeg ikke gå bort til nyfødt klærne.. :(

Jeg gleder meg så utrolig til jeg har vært hos legen og i allefall til vi har kommet over de 12 vanvittige ukene..:uff:

Mamemi
16-11-2002, 01:37
C3PO, det er naturlig å tenke, og å svinge mellom håp og frykt og alt det andre som hører med. Og ekstra ille blir det jo når man har mistet flere ganger. :klem: Lykke til med milepæl nr to!

Når det gjelder pollenallergi, så kommer det jo litt an på hvordan du pleier å reagere, men mange blir tette i nese og svelg når de er gravide. Dette er fordi alle slimhinner blir mer hovne og følsomme. Det er ofte luktesansen som gjør at noen blir kvalme, jeg hadde også en sånn luktenese i forrige svangerskap. Noen lukter fikset jeg bare ikke etterhvert, mens andre lukter registrerte jeg bare uten at de plaget meg. Du har med andre ord symptomer som høres normale ut!

Skal bli koselig å følge med deg fram til sommeren.