PDA

Vis full versjon : Halsbrann.....

Bente83
11-11-2004, 21:41
Hva gjør dere for å bli kvitt den? Det brenner så mye at jeg holder på å kaste opp......:kvalm:

Tidl. bruker
11-11-2004, 21:50
Tygger sånne tabletter...

:hjernteppe: husker ikke navn... jo, "Gaviscone"! Det hjelper.

Får du ikke fatt i ikveld, drikk litt melk, det hjelper litt. Og ligg med hodet høyt.

Bente83
11-11-2004, 21:50
Tygger sånne tabletter...

:hjernteppe: husker ikke navn... jo, "Gaviscone"! Det hjelper.

Får du ikke fatt i ikveld, drikk litt melk, det hjelper litt. Og ligg med hodet høyt.
Tygger fortvilt sånne tabeletter. Men syns ikke det hjelper så veldig lenger.......

Tidl. bruker
11-11-2004, 21:51
Å nei, da er gode råd dyre :comfort:

PS sett kjerringråd siden til barnimagen?

Linker den som omhandler halsbrann:
http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/kjerringr_d/lure_tips_som_hjelper_mot_halsbrann

Elinpia
11-11-2004, 21:54
Har du mandler i huset? Ta å tygg i deg noen!

Det hjalp veldig godt på min halsbrann sist jeg var gravid...

LillyPie
11-11-2004, 21:55
Jeg har skaffet meg samarin (pulver som du tar i et glass vann) og det funket for meg!:nikker:
I natt sov jeg faktisk hele natta også, har ikke sovet godt på mange netter pga halsbrann..:dåne:
samarin kan du kjøpe på coop mega iallefall, sikekrt på andre dagligvarebutikker også.
Så er det lurt å unngå sterk mat, og jordmor fortalte at melk bare funker en liten stund akkurat på det værste, men det blir værre etterpå fordi melka surner jo..:urk:
Kiwi skal visst også fungere:nikker:

dazzl3d
11-11-2004, 22:55
Samarin, nyco og denslags er ikke bra for gravide. Mandler er ufarlig og hjelper tildels, men ikke glem at de er ekstremt kaloririke!

Jeg ble anbefalt flytende Gaviscon av farmasøyt og det har funket kjempebra på meg, men like viktig er det å passe på hva du drikker og spiser.

Tidl. bruker
11-11-2004, 23:13
Hvor har du det fra at Nyco ikke er bra for gravide????

Thine
11-11-2004, 23:17
Hva er det man ikke bør spise og drikke?

Mymlen
11-11-2004, 23:50
Jeg lever av bananer, det er jo bare sunt, og har ingen bivirkninger (bortsett fra gnagsårene på knokene når jeg går..men det er blitt mye lettere å plukke ting opp fra gulvet med tærne...)

Titralac synes jeg også funker.

dazzl3d
12-11-2004, 00:20
Hvor har du det fra at Nyco ikke er bra for gravide????
Fra farmasøyten! Noe med det brusestoffet som ikke er bra...

dazzl3d
12-11-2004, 00:25
Jeg lever av bananer, det er jo bare sunt, og har ingen bivirkninger (bortsett fra gnagsårene på knokene når jeg går..men det er blitt mye lettere å plukke ting opp fra gulvet med tærne...)

Titralac synes jeg også funker.
Kan du ikke bare svinge deg fra tre til tre da? Skulle vel stå tett nok der i Mjøstraktene...?

http://www.snartmamma.com/plassen/images/icons/biggrin.gif

dazzl3d
12-11-2004, 00:26
I hovedsak mat som er sterkt krydret eller veldig fet - du må nesten prøve deg frem, da det er ganske individuelt.

Bente83
12-11-2004, 09:11
Jordmor sa til meg nå sist at man fikk lettere halsbrann av ting som smakte søtt, og av ting som var sterkt krydret. Ergo, alt godteri må vi bare legge bort:flau:

Thine
12-11-2004, 11:10
Jordmor sa til meg nå sist at man fikk lettere halsbrann av ting som smakte søtt, og av ting som var sterkt krydret. Ergo, alt godteri må vi bare legge bort:flau:
:hake: Jeg som bare spiser sterkt og søtt for tiden. Trodde halsbrannen var pgs kaffen jeg, så den har jeg sluttet med. Men det hjalp jo ikke så veldig.

Har så dårlig matlyst. Det jeg spiser må smake noe.

Tidl. bruker
12-11-2004, 13:03
Fra farmasøyten! Noe med det brusestoffet som ikke er bra...

Så rart?? Har spurt mange leger, og apoteket om det også... For jeg MÅ nemlig ha nyco hver dag jeg når jeg er gravid. Av medisinske årsaker.

Har måttet ta det under alle graviditetene og har fått klarsignal fra alle hold på at det er helt ok...

Tvilling
12-11-2004, 14:03
Drikker melk, jeg!:nikker:

Happy
12-11-2004, 15:23
Så rart?? Har spurt mange leger, og apoteket om det også... For jeg MÅ nemlig ha nyco hver dag jeg når jeg er gravid. Av medisinske årsaker.

Har måttet ta det under alle graviditetene og har fått klarsignal fra alle hold på at det er helt ok...
Jeg har også snakket med flere jordmødre og leger om dette (er avhengig av Samarin når jeg er gravid) og har fått klarsignal fra alle hold.

Dere som bruker Nyco/Samarin: lar dere det bruse ferdig før dere drikker det?

Tidl. bruker
12-11-2004, 15:27
Jeg har også snakket med flere jordmødre og leger om dette (er avhengig av Samarin når jeg er gravid) og har fått klarsignal fra alle hold.

Dere som bruker Nyco/Samarin: lar dere det bruse ferdig før dere drikker det?

Nei, absolutt ikke. Det skal jo drikkes brusende for å virke...

umbilicus
12-11-2004, 18:24
...:)

Labbis
12-11-2004, 21:41
Jeg spiser Link og syns det hjelper veldig..

Happy
13-11-2004, 00:08
Nei, absolutt ikke. Det skal jo drikkes brusende for å virke...
:undrer: Jeg lar alltid min bruse ut før jeg drikker den. Ellers vil jeg jo få i meg all kullsyren og da blir jeg jo så himla oppblåst. forresten virker den helt supert selv etter å ha fått brusa fra seg :nikker: