Vis full versjon : eks-MIKE og førstegangpappa
husnisse
12-11-2004, 14:59
hei på dere gutta!
Min mann er en eks-MIKE (Mann ikke klar ennå), og selv om han var enig i å få barn, så er han ikke helt inn ennå.
Da jeg ble gravid så ble han nok glad, litt forsiktig men interessert. Vi kikket på bøker sammen, han tok litt i magen, det var bra.
Nå har vi vært på 1st legebesøk og der fikk han sitte helt bak, ikke ble han spurt om noe, ikke skulle han gjøre noe, ikke kunne han være med da jeg ble undersøkt heller. Jeg følte at han ble skuffert av turen, og nå virker det om han er mye mindre interessert i svangeskapet, og at alle hans gamle redsler er tilbake... :mumle: Bøker får jeg lese alene mens han sitter ved PCen, og magen har han ikke rørt siden...
Har dere vært gjennom sånn en prosess, og hvordan gikk det etterhvert? Har dere råd om hva jeg kunne gjøre for å få ham glad igjen?
karbonader
12-11-2004, 22:29
Hei!
Jeg vet i hvertfall at jeg hadde mange tanker i hodet etter at vi fant ut at vi ventet barn. :hyl:.. vi hadde planlagt å få barn. Giftet oss i september, og tenkte at det hadde vært fint med en liten i magen samtidig. Men "ingen" blir jo gravid på første forsøk så vi begynte i god tid...men det var treff på første forsøk..:jippi:Lurte på om dette var så lurt osv..men disse tankene var bare små "blaff". Og utover i graviditeten har gleden bare blitt større.
Var ikke med på første legetime, men jeg har vært med etterpå. Og under timene blir det jo automatisk til at jeg holder meg i bakgrunnen. Har stilt noen spm hvis det er noe jeg har lurt på osv. Men det er jo mammaen så er i fokus.
Det som jeg følte litt var at selv om jeg så at magen ble større osv, var det vanskelig å fatte at det faktisk er en baby inni der.. Selv etter jordmortime der vi fikk høre hjertelyd..
En ting dere kan se frem til er UL. Da får du SE hva som foregår inni der.. Og den første UL er den som viser ting best. SVÆRT spesiellt å oppdage 2 forster f.eks..:sjokk::hake:
Men ting ble mer "virkelig" da..selv om de nærmeste dagene var merkelige:angst:..Hjelp 2 stykker!!! Men det gikk over til :woohoo:.. Og nå når jeg kan kjenne spark blir det mye mer virkelig.
En annen ting som kanskje kan hjelpe er når dere skal handle barnevogn, seng(er),bilseter osv. Når det kommer til klær og sånt er min interesse :sover:. Men når det kommer til "ting" (harde ting som kanskje må monteres:yiiha:) da er det noe annet.
Så hvis det er noe jeg kan råde deg til er det til å ta det med ro, hvis han fungerer noelunde likt som meg (menn er ganske enkle egentli..), så kommer nok interessen kraftig tilbake. Bare dra han med til jormor og UL...:lykketil:
husnisse
15-11-2004, 13:27
Takk for svaret, det var hyggelig å lese en mannlig mening om graviditet! :nikker:
Min :bryn: var ikke helt sikker på at han ville han barn, og jeg følte at alle spørsmål kom tilbake etter legebesøk, tross han hadde sett glad ut før. Men nå har vi begynt med å bygge vugge (limt 2 planker i helga! :woohoo: så han ser ut til å har kommet over den "overflødig" følelsen. Håper det blir sånn og neste gang skal jeg få han med til alt selv om legen sier det motsatt. :Pekele:
Gratulerer med :baby: :baby: !
karbonader
17-11-2004, 00:32
Ja det hjelper alltid å gjøre noen "manneting"..
Det som jeg tror mange menn får problem med, er at det blir mange "jenteting", kjøpe klær:urk: .. og tepper og sengetøy og.........
Har prøvd å engasjere meg litt, og tenke positivt i disse tingen, men det funker dårli.. :noway: Så jeg har heller engasjert meg i det jeg er interessert i, og det har funka bra. Vi må til og med kjøpe ny bil :woohoo: , (pga :baby: :baby: ), og det engasjerer masse..og når en blir engasert i noe så tenker en på babyene ofte, og gleder seg til de skal komme..
"Stjelte" forresten ultralyd saken til legen under UL i dag da hun måtte ta en tlf..mye gøyere å se inni magen når du styrer det selv..
husnisse
17-11-2004, 14:57
"Stjelte" forresten ultralyd saken til legen under UL i dag da hun måtte ta en tlf..mye gøyere å se inni magen når du styrer det selv..
He he he! Lille luring!:skratte:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.