PDA

Vis full versjon : jeg vil vite kjønn, men sambo vil ikke!

Silla
14-11-2004, 01:35
vi skal på UL den 17. desember og jeg har SÅ lyst til å vite kjønnet på babyen.
Min sambo vil derimot IKKE vite det, jeg spør han om han har noen gode argumenter om å ikke vite det, men da sier han bare "har du noen gode argumenter om å vite det da?"
men poenget mitt var da at jeg trenger gode argumenter MOT å vite kjønnet slik at jeg kansje ombestemmer meg til at jeg IKKE vil vite det :undrer:

for min del har jeg bare veldig lyst å vite det siden jeg KAN få vite det, men også fordi at jeg tror jeg får et bedre forhold til og mer "kontakt" med barnet da, siden jeg ikkje kjenner noe som helst tegn til det nå osv. (mulig jeg gjør det når det er tid for UL så klart)

men er her noen som kan gi gode argumenter både for og imot å vite kjønnet på barnet? å egne erfaringer?

Kjempenysjerrig :nikker:

Tidl. bruker
14-11-2004, 04:17
ett dillemma det der , her var det ikke noe problem for ingen av oss ville vite kjønnet på babyen og det vet vi heller ikke nå... tenk hvis de tar feil så har vi handla alt i feil farge osv... hehe... og da har man liksom blitt så innstillt på at det er f.eks jente..
men har ingen tro på at du får mindre kontakt med :baby: selv om du ikke vet om det blir gutt eller jente.. her i huset er det velkomment uansett..
tror du får bra kontakt med babyen din uansett jeg.. :klemme:
lykke til med diskusjonen, og sparkene kommer tidsnok kjente heller ikke spark før ca 2 uker før UL.. eller da skjønte jeg at det var spark..

Norah22
14-11-2004, 04:44
Vi gjorde det sånn vi: Spurte jm om hun kunne skrive kjønnet på en lapp og brette den sammen, så den av oss som ville vite kunne åpne lappen senere å se.

Jeg ville gjerne vite... av praktiske årsaker.. men mannen ville ikke...
Jm stiftet sammen lappen og ga den til han...
Jeg klarte ikke la vær å se på den når vi kom hjem.. Han ble for fristet til slutt han å og kikket på den...
Fin måte å gjøre det på...
Et bra argument til å vite kjønn: PRAKTISKE ÅRSAKER!!! KLÆR; TING OSV......

Tidl. bruker
23-11-2004, 10:15
Jeg ønsket ikke å vite kjønnet da jeg følte at det ville bli for mye informasjon på en gang under fødsel. Jeg er glad jeg fikk vite det på UL nå i ettertid.

Jeg vet ikke om du føler det sånn, men det var ihvertfall slik jeg følte det da. Med nestemann ønsker jeg ikke vite kjønn.

Nemix
23-11-2004, 10:19
Hei!

Dette høres litt vanskelig ut for deg så jeg kan komme med et forslag:

Din kjære kan få lov til å leve i uvisstheten helt frem til babisen blir født. Du derimot, kan be om å få vite kjønnet. Det er bare å gjøre legen klar over dette så er jeg sikker på at de vil forstå det og avsløre kjønnet kun til deg.

Er ikke dette greit? Da slipper dere uro og uenigheter mello dere også :klemme:

Silla
24-11-2004, 22:38
tusen takk for tips!
jeg kan jo spør jordmor om det går an da, eller så kan jeg kansje vente til neste UL igjen om mannen ikke skal bli med.
jaja nyskjerrig er jeg jaffal!!!

Blush
25-11-2004, 19:11
:sniker:
Hei,

ville bare si at sånn hadde vi det hos oss også. Jeg ville vite, men ikke sambo. Så på den ordinære fikk vi ikke vite noe, men jeg har vært på flere UL, så på neste fikk jeg vite. Og det har gått greit! Men det krevde litt stålsetting og planlegging, for å unngå å røpe meg. Tror jeg har greid det, selv om sambo mener han vet hva det er. Tror ikke på han jeg!
Argumentet mitt for å vite, var at jeg hadde så sterke vibber på hva det var, samtidig som ønsket på kjønn også var litt stort, og da ville jeg på en måte sikre meg selv at jeg ikke ble "skuffet" på fødsel om kjønn ble noe annet en hva jeg trodde og ønsket. Høres teit ut, for det viktigste er jo om barnet har det bra, men ikke sikkert jeg ville være så rasjonell der og da. Så jeg er glad jeg har visst kjønnet nå! Også pga hva jeg må handle og hva som kan arves.
Lykke til!:heia:

♥ Pearly
27-11-2004, 01:16
Synes Norah22 kom med bra forslag jeg :nikker: Jeg ville egentlig ikke vite om det var jente eller gutt å heller ikke sambo, men da vi lå å så på vår lille krabat på UL klarte jeg ikke holde meg...var såå nysjerrig så jeg spurte "ser du hviket kjønn det er?" sambo så rart på meg å sa "men??vi skulle jo ikke vite det?" og jeg så på han med bambiøyner å sa "er litt nysjerrig alikevel jeg, går det bra eller?" og han så på meg å smila og sa "ja..det gjør det sikker" Og jordmora sa at det var nok en liten gutt ja, veldig enkelt å se og så viste hun oss "kjønnet" på bildet :D

:klemme: FRA PJK