PDA

Vis full versjon : Er så fryktelig øm i livmora...

Blues
15-11-2004, 20:22
Er 15+3 i dag, og har dei siste vekene slitt med mykje smerte i livmora. Er rett og slett utrulig øm, og det er veldig ubehagelig å bevega seg. Meiner bestemt at eg ikkje hadde slike problem i forrige svangerskap. Då hadde eg både kynnere og strekksmerter. Har strekksmerter no også, men dei bli "overdøvd". Er helst øm om kvelden og natta, og samtidig er det veldig mykje liv der inne. Babyen presser veldig mot mageveggen. Kan det ha ein sammenheng? Må legge til at magen har eksplodert i størrelse dei siste 2-3 ukene. Kan faktisk sjå forskjell fra dag til dag. No er SF- mål 17 cm. Er det derfor eg har så vondt? Fordi livmora vokser fortere enn den "tåler"? Begynner å bli drittlei no....

Selma80
16-11-2004, 15:51
Det er kjempevanskelig å si noe om hva og hvorfor siden jeg ikke er helsepersonell,men jeg er sikker på at strekkesmerter kan arte seg forskjellig fra dag til dag og fra svangerskap til svangerskap. Uansett bør du vel ta det opp med lege eller jordmor på neste kontroll? Selv har jeg i hele svangerskapet mitt vært plaget med strekkesmerter...ikke gøy!
:lykketil: ihvertfall!

achillea
17-11-2004, 19:05
Tror nok dette er ganske normalt. Har også de siste 3-4 ukene slitt med at jeg har vært veldig øm i livmoren/magen. Har knapt tålt at noen kommer borti magen, men de siste dagene har det verste sprenget forsvunnet og jeg klarte til og med å ha sex uten at det gjorde vondt.