Vis full versjon : lukt av tørketrommel
Noen her som har opplevd at handdukene som man tørker i tørketrommel,( annet tøy å forsåvidt ,men mest handduker)lukter surt av etterpå??
Jeg lukter det ikke noe serlig på handdukene når jeg har tatt dem ut,men når jeg kommer ut av dusjen å legger handduken over ansiktet å skal tørke meg kjenner jeg det kjempegodt. det stinker .. Før brukte jeg skyllemiddel,men sluttet med det for å se om det funka, siden skyllemiddel ikke skylles av tøyet tenkte jeg at det kanskje ble kokt i tørketrommel.. skjønner?
Noen som vet hva jeg kan gjøre for å bli kvitt denne lukta??
Det er en slik kondensfri maskin(hvis det er det det heter,den trenger hvertfall ikke utlufting...)
Vet ikke hva det kommer av, men du får kjøpt noe slags greier (husker ikke helt hva, men tror det er en type våtserviett med skullemiddel lukt) til å putte i trommelen med klærne, så det blir en god lukt av dem.
Noen her som har opplevd at handdukene som man tørker i tørketrommel,( annet tøy å forsåvidt ,men mest handduker)lukter surt av etterpå??
Jeg lukter det ikke noe serlig på handdukene når jeg har tatt dem ut,men når jeg kommer ut av dusjen å legger handduken over ansiktet å skal tørke meg kjenner jeg det kjempegodt. det stinker .. Før brukte jeg skyllemiddel,men sluttet med det for å se om det funka, siden skyllemiddel ikke skylles av tøyet tenkte jeg at det kanskje ble kokt i tørketrommel.. skjønner?
Noen som vet hva jeg kan gjøre for å bli kvitt denne lukta??
Det er en slik kondensfri maskin(hvis det er det det heter,den trenger hvertfall ikke utlufting...)
Jepp skjønner hva du mener :dåne: ...vi har dette problemet av og til men har bedret seg etter at vi renset vaskemaskina på høy temp vask 95 grader innimellom ..for lukta kan sitte fra maskina...(vi bruker tøymykner )
-ta klærne rett ut fra maskina med en gang de er ferdige...
-putt de rett i tørketrumleren og tørk de ferdig med en gang ...
..blir de liggende noen timer før du husker å tørke det helt tørre blir det ekkel lukt her også..akkurat som du sier kun når hånddukene blir våte igjen at lukta kommer ....når man tørker seg med dem etter dusjen ...usj :kvalm:
Prøv det jeg sa ..jeg tror du vil kjenne forskjell...nå slipper i hvertfall vi lukta :flau:
Ps visse stoffer av klær "ul. lignende" stoffer tåler ikke tørketrommling ..da lukter de surt uansett hva du gjør ..bare et tips :blunk:
Tvilling
16-11-2004, 10:36
Jeg har faktisk opplevd det, hvis tøyet ikke blir tatt ut av tørketrommelen nesten med engang tøyet er ferdig tørket. Merkelig...:undrer:
Lurer på hvorfor denne lukt oppstår:undrer: ....... Jeg bruker ikke skyllemiddel. pga at det stod anbefalt i bruksanvisningen på tørketrommelen å ikke bruke det, når man tørket tøy i tørketrommel.
Lille Blink
16-11-2004, 12:51
Heisann! Jeg er en hvitevare selger så kanskje jeg kan hjelpe deg....:undrer:
Det som Missi sier er helt korrekt... Tøyet skal ikke ligge for lenge i vaskemaskinen, men det skal kunne ligge litt uten at det skal komme lukt... Det er også lurt å ta en vask på 95 grader innimellom viss ikke danner det seg et bellegg på gummi pakningen som er rett innforbi trommelen... Det kan også være lurt å åpne luka som du ser nederst på maskinen... Skru av kranen, åpne luka og tøm vannet... skru på kranen etterpå igjen!!!
Tvilling sier hun er blitt anbefalt å ikke bruke skyllemiddel, det er feil.... Bruk skyllemidel... (Det er akkuratt som glansemiddel i oppvaskmaskin, viss du ikke tilsetter det så får du et svært dårlig tørkeresultat) Så bruk skyllemiddel og helst uten parfyme viss det er til små barn...
Lukten er faktisk myggel ifra tørketrommelen, men gjør du det som jeg har skrevet her så skal det gå vekk, kanskje ikke med en gang, men iallfall etter et par ganger:nikker:
Til alle med tørketrommel: Husk å rense beholderen under vann i dusjen 2 ganger i året, beholderen er nederst fremme på maskinen... La den tørke HELT før du setter den på plass igjen... Dette er ofte årsaken til brann, og det er skikkelig synd at ikke alle selgere informerer om dette... Det er også lurt å støvsuge inni maskinen av og til der du ser det alltid er rester av loen... Gjør dere dette så forbedrer du maskinens levetid et vist antall år!!!
Lykke til, håper det ordner seg for deg:klemme:
Takk for rådene.. skal prøve å se hva som funker !!
Jupp !!!!!:hyper: Det funka !!!
Fysj så mye gris det var inni den luka..:urk: Det var muggel, vått lo.. usj... ble kvalm jeg... Takk til Minnie81 !! Jeg har aldri tenkt på hva den luka var til en gang...
Handduken lukta MYE bedre idag !! Tok dem ut med en gang de var ferdige og, var litt sur lukt enda, men stor forbedring !!!
Heisann! Jeg er en hvitevare selger så kanskje jeg kan hjelpe deg....:undrer:
Det som Missi sier er helt korrekt... Tøyet skal ikke ligge for lenge i vaskemaskinen, men det skal kunne ligge litt uten at det skal komme lukt... Det er også lurt å ta en vask på 95 grader innimellom viss ikke danner det seg et bellegg på gummi pakningen som er rett innforbi trommelen... Det kan også være lurt å åpne luka som du ser nederst på maskinen... Skru av kranen, åpne luka og tøm vannet... skru på kranen etterpå igjen!!!
Tvilling sier hun er blitt anbefalt å ikke bruke skyllemiddel, det er feil.... Bruk skyllemidel... (Det er akkuratt som glansemiddel i oppvaskmaskin, viss du ikke tilsetter det så får du et svært dårlig tørkeresultat) Så bruk skyllemiddel og helst uten parfyme viss det er til små barn...
Lukten er faktisk myggel ifra tørketrommelen, men gjør du det som jeg har skrevet her så skal det gå vekk, kanskje ikke med en gang, men iallfall etter et par ganger:nikker:
Til alle med tørketrommel: Husk å rense beholderen under vann i dusjen 2 ganger i året, beholderen er nederst fremme på maskinen... La den tørke HELT før du setter den på plass igjen... Dette er ofte årsaken til brann, og det er skikkelig synd at ikke alle selgere informerer om dette... Det er også lurt å støvsuge inni maskinen av og til der du ser det alltid er rester av loen... Gjør dere dette så forbedrer du maskinens levetid et vist antall år!!!
Lykke til, håper det ordner seg for deg:klemme:
Tidl.bruker
17-11-2004, 17:47
Tusen takk for tipset Minnie 81! Har også problemer med vond lukt av og til, og skal gjøre som du skrev. :klemme:
Minnie..
Er det forskjell på kondenstrommel og trommel med avtrekk når det gjelder lukt?
Der vi bodde før hadde vi kondenstrommel. Der synes jeg fort det ble lukt. Nå har vi trommel med avtrekk og har ikke kjent den sure lukta.
Er det bare tilfeldig eller er det forskjell?
Lille Blink
02-12-2004, 10:17
Minnie..
Er det forskjell på kondenstrommel og trommel med avtrekk når det gjelder lukt?
Der vi bodde før hadde vi kondenstrommel. Der synes jeg fort det ble lukt. Nå har vi trommel med avtrekk og har ikke kjent den sure lukta.
Er det bare tilfeldig eller er det forskjell?Det er ingen forskjell på di to typene... Ser at du har utlufting på din, vi anbefaler kondens... Husk at en tørketrommel må også renses av og til, helst opptil 2 ganger i året:nikker:
Det er ingen forskjell på di to typene... Ser at du har utlufting på din, vi anbefaler kondens... Husk at en tørketrommel må også renses av og til, helst opptil 2 ganger i året:nikker:
Det er dette du mener med at t.trommel må renses helst 2 ganger årlig, så jeg er helt sikker på at jeg har fått alt med meg rett.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.