PDA

Vis full versjon : Smøring av mellomkjøttet!

Tidl. bruker
17-11-2004, 11:41
I dag lurer jeg på mye rart gitt....
Smører dere / skal dere smøre mellomkjøttet med olje??
Er det stor sjanse for å ikke revne om man smører?
Når begynner man med dette?

Søster
17-11-2004, 11:49
er det ikke sånn rundt uke 30-34 en skal begynne med dette da?
De jeg kjenner som har gjort det, har ikke revnet! så det skal i alle fall jeg gjøre. Det er jo verdt et forsøk, også kan en jo bake det inn i foreplay-rutinen?

Tidl. bruker
17-11-2004, 11:53
Det finnes ikke dokumentert at om en smører mellomkjøttet med kobberkrem eller olje (feks jordnøttolje ol) så blir en mere tøyelig.

Men som jordmor sa: Det er heller ikke skadelig, så det gjør jo ikke noe å gjøre det fordet.

Bare tenk litt over det før man bruker mange hundre kroner på flotte "vidunderkremer" Det finnes ingen beviselig sammenheng mellom disse tingene, så man bør ikke bruke masse penger på disse produktene. Kjøp noe enkelt, som feks kobberkrem eller jordnøttolje om man skal gå for det.

umbilicus
17-11-2004, 11:58
...:)

Happy
17-11-2004, 12:07
Jeg gjorde det første gang, men ikke andre og ikke denne gangen. Bare første gang fikk jeg et lite skrubbsår.

Idefix
17-11-2004, 12:08
Jeg mener å huske at jeg smurte meg noe forrige gang, men det var ikke så veldig systematisk tror jeg. Var de siste ukene.

Etter fødselen ble jeg fortalt at jeg hadde fått en stor og god rift ja. Ble ganske forundra, for jeg hadde ikke merka noe til det. Og jeg som hadde helt angst på forhånd for det å revne! Ble sydd leeeenge etterpå (og det var litt slitsomt, men ok. Var mest opptatt av hun som lå på magen min). Merka ikke noe til stingene etterpå. Var heller ikke vondt å gå på do.

Så jeg er ikke redd for å revne lenger.

Tidl. bruker
18-11-2004, 01:16
Hvis det er så mye som en bitteliten sjanse for at det skal hjelpe mot å revne, så prøver jeg jeg. Vil ikke revne. *løper på apoteket i morra å kjøper jordnøttolje*

Mina79
19-11-2004, 09:40
Jeg smørte meg med olje, men under fødselen ble jeg klippet likevel. Så tenker jeg dropper det denne gangen :nikker:

K@trine
19-11-2004, 10:25
Jeg smurte med kobberkrem sist gang. Fra ca uke 35.
Jeg ble klipt og revnet, så det var ganske bortkastet for min del.
Jeg er ikke så redd for å revne eller bli klipt denne gangen, så jeg tror ikke jeg gidder å styre med den smøringen, da tar jeg heller litt brodering i underlivet. ;)