PDA

Vis full versjon : Lekkasje av fostervann?!?

Frk.Gravid
17-11-2004, 13:16
Hvor vanlig er dette?:undrer:

De fleste som tror de har fostervannslekkasje har utflod virker det som (etter og ha lest til om temaet her på SM)

Jeg lekker isåfall NOE...:urk: Gjerne etter at jeg har vært på do og tisset..., men det lukter ikke urin, og det kjennes ut som om det kommer fra skjeden....:flau:

Hvis det evt. skulle være fostervann: Pleier det og slå ut på noe annet...
Urinprøve/Blodtrykk e.l.?

Skal nemlig ikke til legen før om fire uker, men hvis dette med fostervannslekkasje ikke er en sjeldenhet så burde jeg kanskje sjekke det...:undrer:

Happy
17-11-2004, 20:26
Ta på deg et bind. Dersom det er fostervann vil det lukte litt søtlig. Det er slik ordmødrene gjør for å finne ut som man lekker eller ikke når man kommer til føden.

Hemulen
17-11-2004, 21:35
Hei.

Du kan lekke fostervann tidlig. Det skjer noen ganger at det er små "lommer" med fostervann som lekker litt en god stund før vannet går på ordentlig.
Da jeg var gravid sist opplevde jeg dette. Det var i uke 32. Jeg hadde da ikke noe mistanke om at jeg lakk, men jeg hadde en grundig undersøkelse pga mye kynnere. Legen tok en slags svamp opp mot livmorhalsen, satte svampen i et glass som det var en eller annen væske på, og målte PH. Da sa han at det var en svak fostevannslekkasje. Hovedhinnene var hele, men det var en liten lomme med fostervann som lakk. Den lå like ved siden av livmorhalsen. Jeg skjønte ikke så mye av det, men et slikt tilfelle var visst ganske ufarlig.
Er det hovedhinnene som brister er det noe helt annet. Greit å sjekke uansett.
Ta på bind og samle opp!!

Ellers er det jo vanlig med tynn utflod i svangerskapet også.