PDA

Vis full versjon : Dette er virkelig en tålmodighetsprøve!!!

Ole Bjørn
18-11-2004, 09:17
Jeg går bare og tripper jeg nå.. kan hun ikke ringe snart og si det er i gang? :) Nå har jeg vært utålmodig i 4 måneder allerede men tålmodigheten tar nye høyder for tiden! Jeg vil se :baby: min!! Gleder meg som en unge...

Foretrekker heller å være litt naiv og glede meg villt... vet det er mye som kan bli tøft både under og etter fødselen.. men alt til sin tid - eller som et visdomsord sier: Hver dag har nok med sin egen plage :nikker:.

Vi bruker nå de triksa vi kan.. Går turer og så blir det :sengekos: oftere enn før... Det skal visst modnes bedre på den måten... andre gode tips??

Hilsen en :baby:-syk Ole Bjørn.

karbonader
18-11-2004, 20:27
Hei!

Kan godt tenke meg at det er en tolmodighetsprøve. har fortsatt 3 mnd igjen, og det virker som en evighet..selv om det har godt kjemperaskt til nå..

Får håpe dere snart får se deres nye verdensborger!! :lykketil:

metteha
23-11-2004, 14:49
Unnskyld snikingen......

Men jeg har alltid hørt at :sengekos: bare hjelper når fødselen er så vidt i gang....! Ellers er det nok bare å vente som er det beste! Og lykke til

Ole Bjørn
23-11-2004, 17:30
Unnskyld snikingen......

Men jeg har alltid hørt at :sengekos: bare hjelper når fødselen er så vidt i gang....! Ellers er det nok bare å vente som er det beste! Og lykke til

Hehe.. men her tror jeg... heldigvis :lettet: ... du tar feil :nikker: ... Den vitenskaplige forklaringen ligger i stoffet prostalginer som bidrar til modning av mormunnen. Stoffet er naturlig i sæden men kan også fremstilles kjemisk og gis for igangsetting av fødsel.

Så stå på! :sengekos: kan det nok ikke bli for mye av nå for tiden :bryn:

Tidl. bruker
23-11-2004, 18:30
Hei Ole Bjørn, skjønner godt at du gleder deg til babyen kommer og begynner å bli litt utålmodig nå.
Men, jeg tror metteha har litt rett, noe i hennes kropp må være klar for fødselen før :sengekos: hjelper, ellers ville jo legene ha nektet oss sex gjennom hele svangerskapet.

Ole Bjørn
23-11-2004, 21:53
Det stemmer nok at kroppen må være klar for modningen, men det skjer en stund før fødselen er i gang etter mine begreper...

Sæd inneholder små mengder prostalginer og vil ikke kunne fungere fødselsstartende av den grunn men dersom en satser på å ha sengekos ofte mot slutten, det er her ikke snakk om 2. hver dag men 1-2 ganger om dagen, vil det bli tilført såpass mye at fødselen vil bli hjulpet i gang.

Prostalginer fungerer jo tross alt fødselsstartende

Sånn appropos brukes prostalginer i stikkpilleform og intravenøst til abborter etter uke 12.

Infoen om at sengekos er fødselsfremmende er forresten fra jordmor....

Så vi lever fremdeles i håpet om at :birth: kanskje starter litt fortere.. i værste fall har vi fått oss :nuss: nok til å kunne gå igjennom barseltiden uten større problemer :blunke:

Tidl. bruker
24-11-2004, 12:40
Så vi lever fremdeles i håpet om at :birth: kanskje starter litt fortere.. i værste fall har vi fått oss :nuss: nok til å kunne gå igjennom barseltiden uten større problemer :blunke:
You go, boy :lykketil:
Og så håper jeg den lille snart har fått nok av at du hilser på og ser sitt snitt til å komme ut og se dagens lys og hilse ordentlig på pappan sin :klemme:

magpie
26-11-2004, 21:25
Er også utålmodig, men vi er bare såvidt halvveis! Kjenner spark og ser bevegelse utenpå. Ofte roer gutten seg når jeg legger hendene på magen, noe som ikke skjer dersom mora gjør det. Er dette et godt tegn for meg? Håper virkelig det.:skratte:

Ole Bjørn
27-11-2004, 16:11
Tror det er veldig vanlig at den roer seg når en annen enn mor legger hånden på. Det har minsten vår også gjort hele veien. Er ikke det typisk? Det er jo ikke akkurat derfor en legger hånda på som regel :)

Nå er Kristin en dag på overtid men det er tegn som tyder på at fødselen vil sette i gang ganske så snart. Vi får se. Jeg er så utålmodig at jeg drar alle tegn litt lenger enn en engentlig kan... Tvitvi