PDA

Vis full versjon : Min tur til å blø..

Selini
16-11-2002, 16:06
Nå har jeg akuratt kommet hjem fra butikken med tung vogn og kjente noe som rant.. :leiseg: :leiseg: :leiseg:

Det er ikke mye, men jeg blør.. :(
Si at det er normalt, si at det er normalt..
Sambo holder hodet klart og ber meg vente å se, men jeg klarte ikke holde tårene tilbake.. Med CR så hadde jeg ingen komplikasjoner i det hele tatt og kjente ikke at jeg var gravid, men denne gangen har jeg kjent det hele tiden.. Det har ikke vært smerter som før jeg hadde SA i våres, men jeg har kjent murringene og derfor har jeg vært nervøs også..

Det er nok mest pga at jeg ikke hadde noen blødninger med CR at jeg nå mister hodet helt.. Jeg har så utrolig lyst på dette nurket, og selv om jeg var innstillt på at det kunne gå galt så kommer det til å knuse meg.. Legekontrol har jeg ikke før 26 November, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. :(

moren
16-11-2002, 16:44
of nei de var ikke bra:leiseg:
Men de behøver ikke å være noe galt. ring på legevakta du å få komme inn på sjekk de ville jeg ha gjort.
Håper dette går bra og de gjør de sikkert.
vet hva du går gjennom nå tenker på deg masse klem fra moren

Qatrine
16-11-2002, 16:55
Stakkars deg, Selini:(

Selvfølgelig kan jeg si at det er ganske normalt, men det er ikke alle som opplever det heller. Kanskje det kommer av at du har brukt litt for mye krefter, eller båret litt for tungt?

Jeg synes uansett at du skal ringe til legen din, og kreve å få komme inn til kontroll. Det må være forferdelig å ikke vite sikkert hvordan det står til der inne i magen.

Mange varme :stakar: til deg...

Amidama
16-11-2002, 17:15
Ring lekevakta du, eller dra ned dit. Så sjekker de deg. Så slipper du å gå hele helgen å lure.
Men litt blod trenger ikke være farlig.

Selini
16-11-2002, 17:24
Har nå ringt legevakta, men siden det bare kom litt (har heldigvis ikke hatt noe mer siden den flekken) og siden det var helt friskt blod skulle jeg bare slappe av å ta det med ro.. Men hvis jeg blødde mer så skulle jeg bestille drosje å komme rett ned.. Uansett så skulle jeg ringe legen min på mendag å få time den dagen, for dette var en hastesak sa de.. Så nå får jeg håpe det ikke kommer noe mere, og at jeg får time hos en annen lege på mandag siden legen min har ferie..

Så nå krysser jeg bare fingrene.. ;)

Amidama
16-11-2002, 18:25
Krysser fingrene for deg jeg også :D
Jeg tror nok dette går bra !!!

Selini
16-11-2002, 18:26
Nå har jeg lest litt rundt omkring her og da har jo de med frisk blod fått beskjed om å dra til legen.. :uff: :???: :uff:

Kanksje det var fordi det var bare litt?? Har i allefal ikke blødd noe mer, og skal ta det med ro hele helgen.. Sambo får løpe litt han.. ;)

Tankene svirrer og jeg føler meg helt rar, men jeg prøver å tenke positivt i allefall.. :uff:

Gyda
16-11-2002, 19:03
Dette går bra, vet du! Vi må jo bare tenke positivt, og jeg krysser alt for at dette bare var en liten "ta-vare-på-deg-selv-blødning"

Tenker på deg, og håper du kommer til en flink lege på mandag, og at de ikke finner noe galt.

Klem til deg!

:stakar: :stakar: :stakar:

Tidl. bruker
16-11-2002, 21:33
Gir deg en god:stakar: til deg jeg...

Mamemi
16-11-2002, 22:05
Det er alltid skummelt å se blod når man har spire i magen. Det ER faktisk veldig normalt. Ta det med ro, ikke overanstreng deg... og du? Dere har ikke tilfeldigvis hatt litt sengekos i det siste? Sånn at det kan være blødninger fra en slimhinne eller noe? Slimhinnene blir veldig mye lettere ødelagt når vi er gravide, vet du! :klem: Håper alt går bra.

Selini
16-11-2002, 22:11
Joda.. :blush: Vi har jo kosa litt i køya.. :blush:

Jeg har ikke blødd noe mer siden i sted, men jeg har små vondt innimellom, som om jeg har hold liksom og når jeg tar meg nederst på magen kjenner jeg pulsen min ganske kraftig der.. Noen som har kjent noe lignende..

Jeg SKAL bli juli mamma jeg.. Dermed BASTA!!!:uff: :sint: :p ;)

Mamemi
16-11-2002, 22:18
Så bra å høre at dere har hatt dere litt, Selini! :lol:
Sa du det når du ringte legevakten? Da hadde de garantert fortalt deg at det nok kom av kosen. Fordi slimhinnene er så sårbare og væskefylte nå, kommer det gjerne litt lyserødt blod etterpå... veldig vanlig! Helt sant! :klem:

Tidligere Bruker
16-11-2002, 22:31
:stakar: Tenker på deg, Selini.
Jeg har også blødd en flekk i dag. Og ble redd. :leiseg:

Har ikke kommet mere, og jeg testet en gang til i dag for sikkerhets skyld, og jeg fikk enda blåere strek i dag, en for 2 dager siden, så jeg HÅPER i det lengste at alt er bra. :(

Jeg har ikke hatt sex de to siste dagene, så det er ikke det som er grunnen...

Håper jo på at jeg blir julimamma, men det er alltid skummelt å blø....:leiseg:

:klem:

opus
16-11-2002, 23:06
Krysser fingrene for at det går bra, Selini.

Jeg har selv stengt Perleporten for en stund etter at jeg også¨fikk blødninger etter sex. Så nå får mannen pent vente til jeg føler meg litt tryggere på at dette kan gå bra ;).

Foreslår liknende tiltak hos dere ;)

Selini
17-11-2002, 00:22
Jepp.. her stenges porten med øyeblikkelig virkning..;)

Krysser fingrene for deg jeg bente!! SKal se det går bra for oss begge.. :stakar: Men det er ikke noe gøy med denne usikkerheten.. :(

Voyager
17-11-2002, 12:57
Jeg får ofte hold nederst i magen, særlig når jeg reiser meg raskt. Da er det som om noen muskler holder igjen der nede. Pulsen kjenner jeg også, men med tanke på den økte blodgjennomstrømninga der nede er ikke det så rart.

Krysser fingrene for at det bare var de små dråpene!

Selini
17-11-2002, 14:12
Så bra å høre Albertine.. ;) Ikke det at det er morro å ha vondt altså, men at andre kjnner det samme..

Jeg er shit nervøs jeg, men det er sikkert fordi jeg husker smertene fra forrige SA og husker hvor greit det var med CR.. Men jeg prøver å slappe av, og ikke gjøre serlig mye..

I dag stod sambo opp med lille gutt, så jeg fikk sover til 11 når jeg selv ville opp, og da hadde de tatt oppvasken, rydda og vaska stuegulvet.. :hjerter: Goingene mine..

Voyager
17-11-2002, 16:10
Er det ikke deilig når pappa tar ansvar? Alberto var tidlig oppe med storebror i dag og lot mamma få sove til ti! Han har også vasket gulvet i tre etasjer, og jammen tok han ikke oppvasken også!

Jeg lager brun saus nå, skal ha svinestek til middag. Litt dårlig råd, så vi er inne i en bruke-opp-det-vi-har-i-fryseren-periode.

Føler du deg bedre nå? Ingen smerter eller blødninger?

Klem :stakar: :stakar: :stakar:

Selini
17-11-2002, 18:31
Jeg har hatt små smerter eller hold i hele dag, men jeg trur kanskje det kommer av forstoppelse også.. Er veldig tung i magen liksom.. I sted følte jeg meg nesten høygravid..

Men takene har avtatt med dagen, og nå er det bare moderat..
INGEN blødning i hele dag!! :klapp: Så nå ser jeg fremover..
Håper jeg får en flink lege i morgen som tar meg på alvor.. :D

Rikke
17-11-2002, 21:22
Første jeg vil gjøre er og gi deg en god :stakar: ! Jeg leste igjennom innlegget ditt her og satt meg ned og leste hva det sto i boken som jeg kjøpte her om dagen, tenkte kanskje det kunne hjelpe og skrive ned det de skrev om det:

Blødninger tidlig i svangerskapet.

Blødninger tidlig i svangerskapet er ikke nødvendigvis et tegn på noe unormalt, men du bør for sikkerhetsskyld alltid si fra til legen eller jordmoren. Vær nøyaktig i beskrivelsen av blødningene: Er de vedvarende eller tidvise? Når begynte de? Er fargen frisk eller mørkt rød, eller brunlig eller lyserød? Er det nok til å gjennombløte et menstrasjonsbind på en time, eller bare litt blodig utflod, eller noe midt imellom? Er lukten påfallende? Kommer det klumper sammen med blodet? (Prøv i så fall å samle opp klumpene på et glass eller i en plastpose.) Si også fra om eventuelle andre symtomer som opptrer, for eksempel sterk kvalme eller oppkast, kramper eller smerter av noe slag, feber, uvelhet osv.
Blodig utflod eller småblødninger som ikke følges av slike symtomer, blir ike regnet ssom en akuttsituasjon. Hvis det begynner midt på natten, kan du vente til det blir morgen før du ringer legen. Ved alle andre former for blødninger må du ringe legen, eller reise direkte på sykehuset hvis du ikke får tak i lege. De to mest vanlige årsakene til blødning i første trimster, som ikke innebærer noen fare for barnet, er:

Normal implantering av egget i livmorveggen.

Den blødningen som av og til kommer når egget fester seg til livmorveggen, er kortvarig og lett.

Hormonforandringer omkring det tidspunktet da menstrasjonen normalt ville kommet.

Blødningen er som regel lett, slv om enkelte kan få noe som likner en vanlig menstrasjon.

Mindre vanlige, og alvorligere, årsaker til blødninger i første trimester er:

Spontanabort.

Kraftige blødninger, som regel fulgt av smerter i underlivet og kanskje utstøting av vevsklumper. En brunlig utflod kan være tegn på at du har abortert uten å merke det. Noen ganer, når egget ikke utvikler seg, kommer det ingen vevsklumper.

Svangerskap utenfor livmoren.

Brun utflod eller lett blødninger, tidvis eller vedvarende, fulgt av underlivs og/eller skuldersmerter, som ofte kan være ganske sterke.

Blæremola (mola hydatidosa).

Vedvarende eller tidvis brunlig utflod er det første symtomet.

Ofte er det imidlertid ikke mulig å påvise årsaken til blødninger i første trimester, og svangerskapet går sin gang frem til en lykkelig slutt!

Vel dette var iallefall det jeg leste om det, så jeg håper og *Krysser fingrene* for at alt står bra til med deg! Og jeg gleder meg masse til å tilbringe tiden her inne sammen med deg og :baby: i magen!