Vis full versjon : Lurer på noe...
Kanskje litt teit...me prøver meg alikevell og håper på svar:)
Har tenkt mye på hvordan man skal kle på den lille i de første månedene?!:uff:
Når de sover,skal de bare ha på seg det de har hatt på seg på dagen,eller må man bytte om til pysj?
På sommern er vell pysj greit...men ikke her i bodø på vinterstid?
Hva med når de ligger i vognen da...på vinteren...har voksipose som vi skal bruke,men hva med teppen oppå? (har vanlig dyne,ikke dun) *svetter bare jeg tenker tanken*
Og når de ligger i vognen...trenger de da en tjukk lue eller bare en i bomull??
:uff: :uff: :uff:...er ikke helt inne på dette jeg...:uff: :uff: :uff:
Wanja35+1 :findag:
Hei du :)
Tror nesten bare du må prøve deg litt frem. Barn er jo så forskjellige også....datteren min er for eksempel ekstremt kroppsvarm, mens jeg er en frysepinn...det var ofte at jeg kledde på henne altfor mye klær fordi jeg syntes det var kaldt :bonk:
Jeg ville vel skiftet til pysj på natten dersom du velger å bruke pysj til den lille. Synes det er greit å skille litt på dag og natt tøy. Men du trenger jo ikke å kjøpe egne pysjer til babyen når den er bitteliten....kan du ikke bare velge deg ut en body, kort- eller langermet, og en liten bukse + sokker som h*n kan sove i da??
Påkledning når det er vinter og babyen skal ut kommer jeg til å ta etter hvert....må se an ungen og se an været. Disse voksiposene er vel ganske varme, tror jeg, men de har jeg ikke erfaring med.
Huff...var visst ikke mye gode råd jeg kunne gi....har aldri fått barn på sensommer/høst før, jeg heller ;) Får håpe noen andre kloke magedamer her inne kan hjelpe både deg og meg.
klem fra Mormona T-13
Tror dette kommer til å gå seg til etterhvert.
Det kan jo være stor forskjell på temperatur ute også, så man må vel bare se det an.
Jeg fikk april barn sist, så jeg hadde da sommermånedene med spedbarn. Når vinteren kom brukte jeg mye ulltøy nedi skinnpose (hvis det ikke var veldig kaldt.)
På natta syns jeg det er greit å bruke pysj, men det er vel opp til hver enkelt.
Du skjønner nok fort hva som er best for din lille pode, i begynnelsen må man bare følge ekstra godt med på om de er varme eller kalde.
Litt dum mnd å få barn i kanskje, hadde vært lettere om det var ordentlig sommer eller vinter.
Klem fra Robyn, T-29
Jeg fikk første mann i februar og hadde voksipose. Når de er helt bittesmå får de jo voksiposen tredobbelt over seg og trenger ikke noe annet yttertøy. Min lå i kun inneklær og en tynn ulllue. Jeg snøret voksiposen slik at den ble litt tett rundt hodet og hadde kalsesjen opp. Det var mer enn varmt nok. Husk bare å åpne posen og lufte når du går inn i butikker. Legg heller ikke dine egne vinterklær oppå vognen over posen. Det blir fort alt for varmt. Det er mye verre at babyen blir for varm enn at den er litt kald. Babyer svetter ikke og kan ikke regulerer temperaturen sin så det er viktig å følge med. Du vil fort kjenne om babyen blir for varm. Kjenn med hendene bak i nakken om babyen er klam og varm.
Hva de har på om natten er ikke så viktig. Jeg synes det er så nusselig med pysj, men det er en smaksssak. Det viktigste er at de ikke har for mye klær på under dyna. Om de blir litt kalde på nesen og hendene er det ikkeså farlig. Det er helt vanlig. De skal ikke ha det noe varmere enn vi har det.
Dette finner du ut av etterhvert. De gir lyd i fra seg dersom de blir for varme eller fryser.
Lykke til!
Hilsen Tevanga T-17
Takkker for svar:)
Kanskje litt vanskelig dette...så må da som dere sier bare "føle" meg frem...er jo ingen fasitsvar heller da,litt dumt:uff: Næida...!! Men det skal vell sikkert gå bra..?:???:? Tror dere ikke??
Wanja35+1 :findag:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.