PDA

Vis full versjon : Lue spm...

tigerstripa
19-11-2004, 10:07
Tenkte å strikk en lue til bruk neste vinter men lurer på hvor stor hodeomkrets en 6-9 mnd baby har... sånn ca...

Forventningsfull
20-11-2004, 11:05
Hei! Jeg har ikke mulighet for å sjekke noen av mønsterheftene mine akkurat nå pga jobb, men du kan jo dra innom en garnbutikk og smugtitte i mønsterhefter der. Der finner du helt sikkert svar på hvor mange masker du bør legge opp for den aktuelle alderen. :klemme:

tigerstripa
20-11-2004, 17:52
uki. takk

zeppelin
21-11-2004, 12:59
Akkurat det med antall masker kommer jo veldig an på hvilket garn. Det lureste er vel å strikke ribbestrikk slik at den er passelig i forskjellige omkretser. (herregud for en søndagsformulering) Ja du skjønner sikkert hva jeg mener..

tigerstripa
22-11-2004, 13:38
Skjønner - og det var det jeg tenkte å gjøre. Har 0 erfaring med babyer så jeg vet ikke hvilken ca størrelse jeg skal sikte meg inn på. De luene jeg har strikket før har jeg målt rett på mottakeren... Da strikket jeg ribbestrikk og den var opprinnelig beregnet på mannen, men fordi den ble for kort ble det min lue i steden. Mannen er bred mellom øra og det er ikke jeg, men den passa fint til oss begge i omkrets. Hrm. Kanskje jeg bare skal sette i gang og strikke sånn ca... blir den mindre kan ungen bruke den før neste års snøfall og er den for stor så har man den til senere.