PDA

Vis full versjon : I dag er jeg virkelig lei!!!

Mormona
19-08-2002, 12:27
Ja, jeg er virkelig det....og det irriterer meg nesten mer enn grunnen til at jeg er lei. Jeg har jo lovet meg selv å ikke være utålmodig eller at jeg skal begynne å vente på at ting skal skje før etter termin.....men jeg må jo bare innse at jeg ikke har klart det denne helgen. Må jo legge til at jeg så to fødselsannonser i avisen på lørdag....kjenner begge to litt og vet at de begge hadde termin samtidig med meg...også fikk de babyene sine den 13. august.....sukk....... :leiseg:

Jeg skylder litt på familie og venner også....det er faktisk jæ***g irriterende å få disse telefonene fra alle som lurer på om det er noe på gang......tror de at vi skal glemme å si ifra når babyen har kommet???? Jeg føler nesten at jeg må finne på symptomer for å blidgjøre familien rundt meg....er jo kjedelig å si at "nei, her er alt som vanlig....ingenting nytt" Må jo bli kjedelig å få det til svar hele tiden...men hva skal jeg si da??? Svigermor er en nydelig dame som jeg er veldig glad i....men nå går hun meg litt på nervene....hver eneste dag er det enten telefon eller at hun stikker oppom for å høre eller se hvordan jeg har det. Også er det visst farlig for meg å gjøre ting nå...skal visst bare sitte stille så ingenting skjer. HALLO!!!!!!!!!! Hva er det hun venter på da....selvfølgelig at ting skal skje.....merkelige mennesker jeg har rundt meg nå om dagen :gal2:

Så da venter jeg da....har 13 dager igjen til termin og er like skuffet hver morgen jeg våkner og ingenting nytt er på gang med kroppen min. Petter reiste i dag morges til Oslo på jobb og sier idet han går at "nå må du ikke føde før jeg kommer hjem i kveld da, vennen.." Yeah, right!!!! Føder vel ikke før til jul, tenker jeg....

Nei...nå syter jeg og klager fælt her....skal prøve å ta meg sammen og ikke vente så veldig. Vet at babyen min har det veldig fint inne i magen og det skal jeg være glad for....men hun får det jo så veldig fint bare hun kommer ut også....prøver å fortelle henne det, men foreløpig så hører hun ikke på meg ;)

Nå må jeg lukke øynene mine litt på sofaen, tror jeg...har vært altfor mye våken i natt :sover:

klem fra Mormona T-13 og sååååååååååååååå fødeklar

Robyn
19-08-2002, 12:59
:stakar: :stakar: :stakar:

Er så glad for at de rundt meg ikke har begynt å mase enda. Det er som du sier, de får jo beskjed så fort det skjer noe!:uff:

Det virker som om det skal være tungt og slitsomt på slutten, er vel ikke mange som ikke går litt lei de siste ukene.
Jeg syns det er greit å ruge litt til, men må innrømme at kvalmen/oppkasten snart tar helt piffen fra meg. :grrr:
Min blå-lilla bøtte som har vært fast følgesvenn gjennom nesten hele svangerskapet kommer til å forsvinne rimelig fort ut herifra når jeg har født.

Håper du får en fin dag Mormona! Nå skal jeg til legen.

Klem fra Robyn, T-29

Stini
19-08-2002, 13:08
Kjære Mormona.... vennen !

Sender deg en kjempe:klem: gjennom pc'en jeg..
Kjener meg igjen i mye av det du skriver.
Jeg er også leeeeeii :( (leppa henger nå..):leiseg:
Vil ha min kropp tilbake, vil treffe babyen, vil ha noe å gjøre!
For hver kynner jeg får håper jeg så inderlig at den skal gå over til å bli ri - men jeg har jo egentlig 1 måned igjen.
Jeg er ganske liten av høyde men veier og er ganske svær nå.
Jeg skjems og vil ikke gå ute blant folk lengre - de stirrer sånn.
Jeg har jo en VANNVITTIG mage da ;) så andre må jo tro jeg skal føde der og da.
Kommentarer som "Du må få ut den ungen snart !!" er helt vanlig og det hjelper ikke akkurat.

Jeg forstår derfor godt klagingen din - du har lov til det!
Men det er som min bror sier: Det skal være slikt, du skal bli lei på slutten!
Men jeg sender deg en ekstra:klem: for det jeg..
Håper dagen din blir bedre etterhvert.

:findag:

:vink: fra Stini & Store Håp:baby: (i-14)

En klem til Robyn også - all min sympati for kvalmen...

Pope
19-08-2002, 13:08
Huff, jeg er sikkert litt stygg nå, Mormona....men jeg måtte trekke litt på smilebåndet når jeg leste dette innlegget. Synes jeg ser at telefonen ringer til stadighet og dørklokken ringer som den aldri før har gjort.......og du som stadig blir mer frustrert over disse menneskene samtidig som du er like frustrert over den lille bebbisen som fortsatt ikke kommer ut....

Men jeg synes kjempesynd på deg....Huff, slik mas fra folk, da!
Tror jeg kommer til å ta litt lærdom av deg, og når det begynner å bli masete for min del, skrur vi på telefonsvareren eller blir vi riktig lei , skal jeg nok fått gitt beskjed om at de ikke trenger å ringe...." We will call you" -som det heter.... :uff:

Kanskje jeg skal sende deg noen fødevibber......:bonk: :bonk:

(((((((FØDEVIBBER)))))))

Masse klemmer fra snikleser Pope

Nairobi Anki
19-08-2002, 13:22
Det er ihvertfall det vi forsøker om dagen selv om vi har lyst til å skrike isteden. Tenk deg å bo hos foreldre og svigerforeldre på ett rom med felles bad i 9 uker, da. Privacy??? Yessss!

Jeg føler med deg, Mormona. Tenk om man kunne fått ha magen og symptomer og det hele for seg selv??
"Kjenner du at du modnes nå, eller? (joda, jeg ser ut omtrent som en av plommene på treet her ute) Har du vondt? Er du lei? nå må du se å få satt igang med rier (har bare ikke funnet på¨-knappen enda, hadde den funnets, hadde jeg trykka for lengst...), Alt går vel greit nå som det er tredje gangen, ja, du vet jo hva du går til..... "

BLÆH!

Du, vi lar det gå inn ene øret og ut andre øret. De vet vel ikke hva de gjør... :sint:

Anki og Teigen Moff 38+1 :baby:

:findag: :stakar:

Stini
19-08-2002, 13:32
:klapp: :klapp: :D
Jeg må bare kommentere svaret ditt, Anki!
Kjempeflott! Du fikk ironien godt frem. Kjenner at jeg strekker på smilbåndet ja..;)
har bare ikke funnet på¨-knappen enda, hadde den funnets, hadde jeg trykka for lengst.
:lol: :lol:
Føler med deg på fellesbadet!
Kom på et kristent(??!!) uttrykk nå jeg:
"tilgi dem for de vet ikke hva de gjør.." - heter det det??

Ha en fin dag!

Stini (i-14)

Polyanna
19-08-2002, 14:14
Hei Mormona, og stoooor :stakar: til deg!!!

Så kjipt at slekta ikke har forstått at mas ikke akkurat bidrar til trivselen om dagen! Selv har jeg nok lagt enda et punkt til familiens liste over mine større og mindre særheter, men jeg sa selv fra til min egen familie kjempetidlig, og fikk Polymannen til å si fra til sin, at når vi nærmet oss termin, så VILLE VI IKKE HA NOE MAS! Jeg er ikke noen tilhenger av hinting i kommunikasjon, så beskjeden kom klart og tydelig frem,,,,,, Jeg fikk nemlig høre min venninnes skrekkhistorie, og bestemte at DET skal unngås!

Men vi vet jo ikke om de husker forsettene om et par uker, da....:p

Men det er kanskje en ide å snakke litt med svigermor? Forklare hvordan du føler det? Hvis hun vanligvis er et greit og fornuftig menneske så tar hun kanskje det greit?

Klem,
Polyanna, T-22

Vimsen
19-08-2002, 15:03
Mormona du vet hva jeg har sagt:

Trekk ut telfoneledningen og bruk kun mobilen

Da kan du SE hvem som ringer

Det hadde JEG gjort TVERT !!

Klem Vimsen T-15

kokkemor
19-08-2002, 16:17
Hei

Jeg syns nesten at det er litt "trøst " i det du skriver.
Makaløst at det er så mange her i landet som går rundt med de samme masete familie - medlemmene som bare vil deg vel .

Og alle mage -damene finner det ufattelig slitsomt:leiseg:
Vi gjør jo så godt vi kan !!!!!!!
Vi mage mammane vet jo at det beste vi kan gjøre for minsten,er og ruge så lenge vi kan.
Lett å si.....

Hadde en jæ..-:( natt selv i natt !!!
alt er vondt , varmt , presser,svir,er tissa trengt -name it.

Gi blaffen i alle og kos deg i dag,det er jo litt deilig og være i verdens sentrum tross alt.

1 dag nærmere målet

:findag: :findag: :findag: :klapp: :klapp:

Beate
19-08-2002, 16:47
:stakar:
Snart er det over vennen, og du har jenta di foran deg istedenfor inni deg:)

MetalMamma
19-08-2002, 17:17
:stakar: :stakar: :stakar: -Syns du er kjempeflink, jeg!!!

Man kan liksom prøve å overbevise seg selv og alle rundt seg med at man IKKE er utålmodig og lei, men tenk på alle dagene, ukene & månedene vi tross alt har gått og båret på disse snuppeluppene våre!
Vi har faktisk vært mødre i drøye 8 mnd allerede, tenk på det!

SELVFØLGELIG har vi lov å bli lei og det BURDE være like selvfølgelig at de rundt oss faktisk skulle klart og tatt litt mer hensyn enn hva de gjør, innimellom..... :leiseg:

Men det som slår meg, er at det er jo alle damene (les; MØDRENE) som er verst?!!! :grrr:
Og hvem BURDE ha skjønt mest og ha førstehånds kunnskap, om ikke de som har vært igjennom dette selv?! :???:
Totalt uforståelig, spør du meg...... :bonk:

Men vet du hva som funker for meg, når jeg mister tålmodigheten litt innimellom....?
Jeg tenker på hvor tomt..... og rart.... og faktisk pittelitt trist det blir når jeg plutselig ikke har lillesnupp inni magen lenger.. :gladtrist
Selv om det blir det mest fantastiske jeg kan forestille meg, og få Knøttet på utsiden, så er alt liksom så trygt og godt også, så lenge de får være på innsiden og kose seg og vokse seg sterke til de kommer ut for å hilse på... :)

Håper du har fått sovet litt og at ting ser litt lysere ut, Mormona!

Masse klemmer fra MetalMamma & Første-Knøtt :baby: , 35+3

Polyanna
19-08-2002, 17:29
Ang. det MetalMamma sa om mødre forklarte plutselig hvorfor min mor har vært såpass grei: Hun hadde en FAR som maste non stop i ukesvis før fødselen. Og så var han så redd at mamma ikke skulle rekke sykehuset, så han maste HVER dag: "Kan du ikkje reisa inn på sjukehuset ein dag før det startar, då?" :bonk: :bonk:

Så stakkars mamma ble sendt til tanta si i Haugesund (en barnløs og lett hysterisk tante, sånn for sikkerhets skyld..) og satt der, ensom og forlatt, med ingenting annet å gjøre enn å spise, og ventet på fødsel i to og en halv uke......

:p

Wanja
19-08-2002, 18:21
Heisann mormona:) :) :)

Føler med deg...!!
Skønner ikke hvorfor folk maser om når fødselen er i gang?!
Alle og enhver vet jo at det er ønsket fra din side at han faktisk hadde vært over...men desværre så er det ikke stort å gjøre med det...for du styrer faktisk ikke når du føder...eller er klar eller what so ever!!!!!!!!!!!
Kan ikke annet å gjøre enn å :stakar: deg,men det er jo lov å klage...hvem gjør ikke det?!:( :uff:

Ønsker deg en fortsatt god mandag....og noen ((((((((((((Fødevibber))))))))))))):D :D :D

Wanja35+1:findag: :findag: :findag:

Tidl. bruker
19-08-2002, 18:49
Mer er det egentlig ikke å si, annet en at jeg vet akkurat hva du mener/føler..
Til tross for 18 dager til termin, kunne jeg godt gjort det meste for å slippe EN DAG TIL!!!!!

Lila:leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg:

Katja
19-08-2002, 19:59
Kjære Mormona!!

Kan du ikke flykte fra telefon og ringeklokke i morgen , og ta en is med oss i morgen??

Klem fra en ikke fullt så lei Katja 35+6