PDA

Vis full versjon : Hver mann får klare seg selv....

Gyda
16-11-2002, 23:46
Siden diskusjonen om hvor åpenhjertige vi er her inne, så har jeg tenkt litt på det.... Og jeg må jo innrømme at jeg har fortalt mer til dere enn noen andre:o

Så da tenkte jeg at jeg like gjerne kunne fortsette med det:lol:

Har lest litt om blødninger hos flere i det siste, og noterer at det ofte skyldes sengekos.... Jeg er livredd for å få fullstendig hetta ved en ørliten dråpe blod, så her er det stengt. Min mann syns det er helt greit, han sier at han ikke har lyst heller:eek: Ikke fordi jeg er avskyelig, men fordi det vokser noe inni meg. Og en dag kommer det ut, og da vil ikke han gå å tenke at "Har ikke jeg "truffet" deg før??":bonk:

Lurer på om det bare er min mann som tenker sånn?
Nå må det jo sies at lysten min forsvant med uggenheten og de ømme puppene, men det finnes jo alternative metoder som vi har praktisert hyppig før, uten at det har endt i samleie:blush: :blush: :blush: :blush: :blush:

Nei, her får det være nok..... Blir jo rent flau her jeg sitter:blush:

Men jeg er takknemlig for innspill, altså (Ikke at jeg trenger noen detaljer; rent hypotetiske;) svar godtas også:D )

Amidama
17-11-2002, 00:00
Hehe :D
Jeg må si jeg har gjort det samme som deg, stengt veien! Men det er jo så mye annet man kan gjøre som du sier, er jo like koselig det! Er jo heller ikke så lett å få lyst på sex når man føler seg oppblåst og kvisete :D Gubbene våre får bare overleve uten sex på en stund, det har de ikke vondt av :latter: Og hvis de skulle ymte om noe så er det jo bare å minne dem på at noen mnd uten sex er faktisk mer behagelig enn plagene som ofte følger med graviditeten, for å ikke glemme selve fødselen da :D
Ikke det at jeg ville hatt det annerledes, ville ikke byttet bort det å være gravid for alt i verden, men noen ganger så skulle jeg ønske disse mannfolka visste hvordan det var!
Hihi dette ble rotete, men pytt pytt :D

Mamemi
17-11-2002, 00:31
I forrige svangerskap hadde Perleporten stengt til 12 uker var overstått, vel, i alle fall neeeesten. Deretter hadde jeg like lyst som ellers og hadde like mye sengekos som ellers. Et vondt bekken var det som hindret de store utfoldelsene, ellers var vi begge på pletten. ;) Tror det ene er like vanlig som det andre, jeg! Ni måneder totalt uten sex og kos tror jeg kniper hardt for de fleste, men noen velger alternative metoder, noen får hormon-kicket i senga, mens andre lever tilnærmet med stengt port. Det viktige er vel at man klarer å snakke om det!

Når det gjelder mennene, så er det mye som skjer med dem også. De skal venne seg til tanken på at det vokser noe inni der, de opplever sin kjære som hormonell stinkbombe men også som fruktbarhetens gudinne, de vil være nær og ta avstand og har vel like mange svigninger som oss damene, tror jeg.. innerst inne. Så vi bør vel ta like mye hensyn til dem som de tar til oss. ;)

Det er ingenting farlig med å ha sex, altså, når man er gravid. Og en dråpe blod etterpå trenger heller ikke bety at man må stenge, selv om jeg godt skjønner at det alternativet frister. Det er som sagt kun snakk om blødninger fra selve skjeden, og hos noen fra livmortappen. Det lille frøet ligger så godt beskyttet og sååå langt der inne at det skal godt gjøres å "treffe" noen så langt fra termin. ;)

Selini
17-11-2002, 00:45
Her er det som sagt stengt nå, frem til 12 uker i allefall.. for jeg ble så lei meg å deppa i dag, at jeg ikke orker tanken en gang..

Forrige svangerskap hompa vi som kaniner :blush: :blush: :blush: (nå ble til og med jeg flau.. :blush: ) Men nå er det slutt altså.. Det var helt greit her hjemme det, for etter at han måtte se på flekken i trusa i dag, for å se om det var mye eller ikke, trur jeg han mista lysten og.. :latter: Det er jo som Amidama sier bare peanuts i forhold til det vi må gjennom da.. å holde seg unna liksom..

Skal nok være behjelpelig på andre vis jeg.. :blush: :p

Tidligere Bruker
17-11-2002, 06:12
Siden jeg blødde litt i går, så er det stengt her også ei tid fremover.... :(
Min mann har full forståelse for det. ;)

:mervink:

Maz
17-11-2002, 10:03
Gyda,

Mannen din sin holdning er ikke uvanlig. Det dukker opp en slik tråd her inne temmelig ofte.

Jeg diskuterte dette med en psykolog som jobber med familiesaker og han fortalte meg at mange menn ser på sex under svangerskapet som å "forgipe" seg på barnet. Det er liksom tre personer til stede og det er noe de ser på som lystdreper. Han mente at dette var ubevisst og meget vanlig.

Det er iallefall en positiv side med dette. I en verden der mange ikke har grenser, har du en mann som definitift har dem. Kanskje litt strengere du av og til skulle ønske men jeg finner iallefall det betryggende.

Det blir ofte sagt at menn er redd for å skade barnet, da kan det jo hjelpe med faktisk informasjon, men her er det jo ikk det som er problemet og jeg tror iallefall at man skal respektere mannens følelser i dette.

Voyager
17-11-2002, 12:54
Jeg har en mann som er veldig forståelsesfull og han skjønner at det blir lite i en periode framover. (Egentlig er det et under at det ble barn så lite som vi har herjet i senga i det siste!)
Han var gjennom en sånn fase sist gang, livredd for å skade barnet og litt skeptisk til en skjult tredjemann. Men denne gangen vet han mer hvordan det er og bryr seg ikke så mye.

Han lar meg styre tid og sted, og det er godt. Som mamemi sier, ni måneder uten kos er leeenge....

Rikke
17-11-2002, 20:21
Vel kan ikke si at jeg har så veldig peiling på dette her egentlig, men vi her hjemme fortsetter som vanlig. Noen forskjeller føler jeg at det er, syntes egentlig at bakfra er best men nå er det faktisk ikke noe godt lenger. Føler at den butter liksom. Ha ha nå var det min tur og bli:blush: :blush: :blush:

Kanskje jeg er litt naiv, men jeg føler nå at livet bør gå som vanlig men jeg har all forståelse for dere som velger og stenge døren er periode! Og følge kroppen og hjerte er nok det viktigste!

Dahlia
18-11-2002, 10:23
Her er det bare formen som avgjør mengden på sengekos... litt mindre har det blitt.. men som gubben sier; du sover jo hele tiden :latter: :latter: men det hender da vi er våkne samtidig :o

Ellers er jo sex glimrende trim og ypperlig massasje for :baby:

Men tror nok jeg hadde stengt porten om jeg blødde jahhhhh :)

7+5 i dag :) :)

:findag:

Tiden flyr
18-11-2002, 12:30
Det viktigste er vel å følge sin egen magefølelse tenker jeg.

Jeg hadde en ørliten blødning etter et samleie for noen dager siden, og etter det stengte mannen min for sengekosen fram til han blir overbevist om at minimum har satt seg odentlig fast.

Men jeg tror det kommer litt av at han har vært så kvalm og urven siden jeg ble gravid.

Jeg er ikke så bekymret selv, føler meg veldig gravid fremdeles. Og mye kåtere en vanlig. "frustrasjon"