PDA

Vis full versjon : .

LadyBee
21-11-2004, 13:26
For noen dager siden var jeg ute og handlet med min mor, og vi var innom en venninne av min mor som blant annet selger dukker:

- skal du ha en dukke til pynt? Spør damen med sitt beste selgersmil, når hun ser min mors drømmende blikk mot en søt babydukke.
- jeg håper da noen vil leke med den, smiler min mor mot meg og magen min.

Damen blir blek, men bevarer selgersmilet:

- å?!?

Mamma stusser, magen min er tross alt tydelig og hun har aldri lagt skjul på hvor mye hun gleder seg til å bli bestemor igjen. Hun prøver i klartekst:

- tja, jenta til "LadyBee" trenger vel en dukke neste år!

Da mister damen fatningen, og spør gapende:

- tør du stå her og si slikt? Tror du virkelig det går bra denne gangen?

Jeg klarer fortsatt ikke å forhold meg til damen annet enn med hennes egne ord: Tør hun faktisk si noe slikt?!? Og hva i all verden svarer man et slikt menneske?

Robyn
21-11-2004, 14:16
Jeg forundres stadig over hva folk faktisk får seg til å si. :skuffet:

I etterkant er det lett å finne passe skarpe og finurlige svar, men der og da blir man så satt ut at man mest blir stående å måpe.

:klemme:

sol78
22-11-2004, 23:41
Nei, det skulle ikke vært lov :sur: !! Men det sier jo noe om de personene som kan få seg til å si noe sånt....

Da jeg endelig skulle fortelle mine venninner at jeg var 12 uker på vei (var den første i venninneflokken), var det en av jentene som fikk seg til å si "ja, men mye kan fortsatt skje..." og sa noe lignende "så ikke ta gleden på forskudd, jenter...". De andre jentene reagerte på at hun sa det, og jeg ble satt litt ut :sukk: . Akkurat som om ikke gravide er altfor klar over den risikoen! Og det var jeg, men så gikk det jo slik jeg fryktet mest av alt...

Gleden over graviditeten skal stå i høysete uansett mener jeg :nikker: ! Og det bør det også gjøre for omgivelsene...

Kos deg i svangerskapet ditt, kun 15 uker til du ser din skjønne :baby: !

LadyBee
23-11-2004, 11:16
Gleden over graviditeten skal stå i høysete uansett mener jeg :nikker: ! Og det bør det også gjøre for omgivelsene...
Det er mitt evangelie, også :)

Kos deg i svangerskapet ditt, kun 15 uker til du ser din skjønne :baby: !
Hadde ikke regnet det ut i uker selv, så det var fantastisk å se det på skjermen! 15 uker! (høres faktisk mye mindre ut enn 100 dager, selv om det egentlig er litt mer...)

litelo
23-11-2004, 14:58
Fælt hva noen sier uten å tenke seg om.
Gruer meg litt til magen min synes,netopp på grunn av sånn kommentarer.

Sender deg en god klem jeg:klemme:

Tidl. bruker
23-11-2004, 23:36
..Å tenke FØR man snakker er en fin egenskap som man stadig får bevist at ikke alle eier ......... :klemme:
Jaja bare å heve seg over slike ting og nyte den gaven vi går og bærer på og glede oss over alt det gode rundt oss istedet ! :klemme:

Tvilling
25-11-2004, 22:31
Herregud.....den dama skulle hatt seg en på tryne:bokse: ....(sorry utbruddet..:flau: )

Unicorn
25-11-2004, 22:42
I stallen der jeg "vokste opp", hang det et skilt jeg har lagt meg på minne:

Sjekk alltid at hjernen er tilkoblet før kjeften settes i gir!

Det er nok mange i denne verden som hadde hatt godt av en liten påminnelse om det i blant.
Helt utrolig.