PDA

Vis full versjon : Uff... hva GJØR dere hjemmeværende?

Alva
19-08-2002, 12:54
Jeg er sykmeldt, og hjemme om dagene med en treåring.. Men hva skal man egentlig finne på?? :???: Det er nå alltid noe gravide sutrer og syter over, har jeg hørt, og må si meg enig, hehe, skammer meg nesten over å nå føle meg lei, allerede. Men jeg tar sjansen og spør likvel, kanskje er der andre med gode råd?
De første dagene var jeg superivrig med å hele tiden ha alt vasket og ryddet, og det føltes jo bra ut å ha et perfekt ryddet hjem, og kakebakst duftende til enhver tid. Men nå begynner jeg å bli lei evig koppevask, evig rydding, og også baking.. Her jeg bor er det ei heller noen å tilbringe dagene med. Mange jobber, andre bor helt andre steder...

Sukk.. :gal2:

Sessa
19-08-2002, 13:24
Sliter vel kanskje litt med samme greia selv, men jeg har brukt mye tid på å henge over toalettskåla eller liggende i sengen/sofaen og bare stirre i taket.. Men nå som jeg har blitt litt bedre i kvalmen har jeg også fått den vaskeånden over meg. Igår vasket jeg til og med vinduer, bakte eplekake, vasket dusjkabinettet og styrte skikkelig på. Men enkelte dager blir jeg sittende å taste på PC eller zap'pe på TV.

Det kommer jo selvfølgelig litt anpå hvorfor man er hjemme, men her er noen forslag til hva du kan gjøre :)

* Gå en tur i skogen/nærområde hvor du synes det er avslappende å være
* Inviter til besøk
* Se en god film
* Lag god mat til gubben (gjerne litt gourmet-stil)
* Lek fotograf (ta deg en tur rundt i nærmiljøet og ta bilder av det som måtte oppta deg...) Billigste metoden er såklart digitalt kamera ;)
* Gå på kino
* Møt en venninne du ikke har sett på lenge
* Les en god bok (gjerne en serie)
* Strikke/hekle/brodere/sy noe til den lille i magen

Mer kommer jeg ikke på for øyeblikket :)

Lykke til!

:klem:

Maz
19-08-2002, 13:42
Jeg er også sykmeldt og tolker det dithen at jeg skal ta det med ro. Det er jo derfor jeg ikke jobber. Prøver derfor å venne meg til et lavt aktivitetsnivå. Nå har jeg vist på forhånd at jeg kom til å bli sykmeldt og mentalt forberedt meg på det.

Jeg starter vanligvis dagen med en rask tur for å komme i gang. Har ellers vært på biblioteket og lånt bøker og lydbøker. Møter enkelte dager venninder til lunsj, de som jobber har også lunsjpause.

Bruker også en del tid på nettet og jeg har en rekke ting jeg har utsatt og enda ikke har blitt desperat nok til å begynne på.

Låner av og til barna til en venninde og med små barn som underholdning synes jeg tiden går jeg.

Kwistin
19-08-2002, 15:44
Jeg er hjemmeværende.. Når jeg ble gravid med første mann :sover: jeg "hele" dagene... Stod opp laget middag til sambo kom hjem... Da begynte dagen for meg... Så fant vi på noe etter middagen da... Nå når sønnen vår er 3 år og nr. 2 på vei.. Er jeg så heldig at sønnen vår sover til 9- 9.30, og da står han opp og ser tegnefilm til jeg kommer i 10-10.30 tiden... Herlig nå som jeg er gravid, og er så mye trøtt... Så er det frokost, ut og leke for ham, klesvask og plenklipping og husarbeid på meg.. (Har hus med 3 etasjer, så det er jammen nok jobb det og holde hus) Jeg Kozzzzzzer meg som hjemmeværende, og kommer til og være hjemme med barn(a) leenge :)

14+4

Dolci
19-08-2002, 17:52
Jeg har vært sykemeldt hele svangerskapet, og har til tider gått på veggene av kjedsomhet.
Og det er ikke forde jeg ikke er flink til å finne på ting, men en går lei av å strikke, lese bøker, sy osv. Nå har jeg vært sykemeldt med kvalme og sterk bekkenløsning, så jeg har ikke kommet meg ut så mye.

Men, kreativiteten har våknet i meg igjen, jeg har fått mange interiør ideer, som jeg har satt ut i livet. Har pusset opp de fleste rom i huset, eller ikke jeg, men mannen har blitt komandert til det, under oppsyn fra meg så klart:D .

Jeg har utfoldet meg med papir, saks og fargestiffter, så det har blitt en del gøye kort, bursdags kort osv.

Har begynt å brodere på bunad. Har strikket en del barnegensre.

Har fått orden på hagen, det bor vist en liten gartner i oss alle:p .

Satt å brukt mye tid foran pc og tv.:bonk:

Kranglet, og vært mye sur og irritert:bonk:

Laget ferdig album, som skulle vært gjort for 3 år siden, har også klart å lage ferdig flere...

Ordnet alle skap, gitt masse klær til Fretex.

Ordnet i alle papirer på hjemmekontoret. Faktisk kan jeg finne igjen ting nå....

Lunch med venniner :)

Ellers har jeg forsøkt å kose meg med magen, ta livet stor sett med ro, og samle krefter til å bli tobarns mor. Har jeg klart det? Tror ikke det, men har ihvertfall kost meg!

T-5

Tidl. bruker
19-08-2002, 18:03
Flyttet til ny by for en uke siden sammen med min samboer og sliter nå med å få meg ny jobb på mitt nye bosted. Klarer ikke lenger å skjule magen heller når jeg skal på intervju (ville nok sagt det uansett om den sees eller ikke). Har fått avslag på jobb pga at jeg er gravid - den potensielle arbeidsgiveren la heller ikke skjul på at graviditeten var hovedgrunnen til mitt avslag.

Uansett det var ikke dette jeg skulle svare på:sint:

Siden jeg er frisk og føler meg fin og opplagt har jeg bestemt meg for at jeg må få noe fornuftig ut av denne ventetida. Jeg har meldt meg opp som privatist i ulike fag på høgskolen. I tillegg skal jeg starte på italiensk eller spansk for nybegynnere.

Blir både i dårlig humør og veldig rastløs av ikke gjøre noe, spesielt siden jeg var veldig aktiv før. Så tror nok at det å gå noen kurs og få noen vekttall kommer til å gjøre susen for meg. I tillegg er det jo greit å ha på CVèn når jeg etter permisjonen skal prøve å få meg jobb. (får bare håpe jeg lykkes bedre da:p )